Om man jämför med poängkostnaden blir det att de kompar ungefär +/- 0. Det enda faktiska minuset är minuset för det totala antalet boyz.The Gretchin skrev:Varför det höjda kompet på boys, nu kompar en squad med Power Klaw -7 det är ju skitmycket!!!
Orks
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Orks
Om "each second" ska läsas som "varannan" (10st) så blir det -5 för 20 stycken (alltså -9 med klo och pinne, dvs samma som förut).Silvertejp skrev:Dock så är nya Stormboyz minuset helt löjligt! Eller är det jag som tolkar det fel?
Stormboyz -0,5 each second Stormboyz -3 Powerklaw -1 Bosspole -5 Boss Zagstruk
Det tolkar jag som att 20 stormboyz med Powerklaw och Bosspole kompar -14(!) det är ju typ lika mycket som en Land Raider...
Visst dom är bra, men inte -14 bra.... Tyckte det förra minuset på -9 för en full squad var mer rimligt.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
- guildmaster
- Kontakt:
Jag läste det som -0,5 for each stormboy in second unit. Men jag tolkade det nog helt fel nu när jag läste om det.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
-
Johannesson
"each second" kan inte vara korrekt engelska...
antar det menas varannan, men det vore nog mer korrekt med exempelvis "every other" eller "each two", fast det finns säkert nån därute som är bättre på engelska än vad jag är.
antar det menas varannan, men det vore nog mer korrekt med exempelvis "every other" eller "each two", fast det finns säkert nån därute som är bättre på engelska än vad jag är.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
-
Silvertejp
Min matte var visst lite skev därYabob skrev:Om "each second" ska läsas som "varannan" (10st) så blir det -5 för 20 stycken (alltså -9 med klo och pinne, dvs samma som förut).Silvertejp skrev:Dock så är nya Stormboyz minuset helt löjligt! Eller är det jag som tolkar det fel?
Stormboyz -0,5 each second Stormboyz -3 Powerklaw -1 Bosspole -5 Boss Zagstruk
Det tolkar jag som att 20 stormboyz med Powerklaw och Bosspole kompar -14(!) det är ju typ lika mycket som en Land Raider...
Visst dom är bra, men inte -14 bra.... Tyckte det förra minuset på -9 för en full squad var mer rimligt.
-
Jesusrosemus
orkers fordonsminus står inget om hur squadrons av viechles kompar?
alla andra lag står specifikt att squads räknas som ett veichle eller sepparat.
Hur räknar man?
för räknas alla squad viechles sepparat är väll grot tanks tex riktigt hatiskt kompade?
alla andra lag står specifikt att squads räknas som ett veichle eller sepparat.
Hur räknar man?
för räknas alla squad viechles sepparat är väll grot tanks tex riktigt hatiskt kompade?
- speedfreek
-
Jesusrosemus
Men hur räknar man? korrekt uppfattat hur?
Orker kommer att få detta korrigerat i 6.2.1:
Vehicles (each vehicle in a unit of vehicles counts as one vehicle, Monstrous Creatures counts, Trukks and Buggies does not count)
Vehicles (each vehicle in a unit of vehicles counts as one vehicle, Monstrous Creatures counts, Trukks and Buggies does not count)
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Jesusrosemus
Ajdå så grot tanks får alltså sjukt mycket m inus om man kör flera stycken?