Nya Tyranider i Novmeber?
Re: Nya Tyranider i Novmeber?
Alla är så inriktade på att få tillbaka sina poäng. Men det faktum att typ ingen vill gå inom 21" av raveners ger dig enorm bordskontroll. Det är viktigare än att de ska få döda 300-400p.
Säger inte att det är en bruten kombo, men absolut bra och värd att spela. I mina ögon iaf.
Säger inte att det är en bruten kombo, men absolut bra och värd att spela. I mina ögon iaf.
Min erfarenhet med Raveners är precis tvärt om, framför allt i 6th edition. Min sista post angående raveners+venom thropes, Varför använda venomthropes som är bra på att skydda montrous creatures som ej tvingar dom spela annorlunda till att skydda em medelmåttiga Raveners som tvingar dom vara nära och spela ännu mindre optimerat.Enochia skrev:Mina 9 Raveners med rending har aldrig gjort en dalig match, antingen har dom blivit nerfokuserade innan dom kommer fram, eller sa har dom kommit fram senast runda 3 (oftast runda 2) och da kan dom i stort sett valja vad dom vill doda, aven om dom blir nerfokuserade sa har det bara gjort att resten av mina monster ar oskadda, jag tror helt och fullt pa att venomthropes gor dom annu battre
Raveners är och har alltid varit ungefär lika bra som necron wraiths. Inte lika tåliga då saven är bättre på wraiths, men raveners har fler wounds och fler attacker. Numera, mot allt skytte som inte ignorerar cover kan de ha samma save som wraiths. Tycker du wraiths är dåliga också?Xenomorph skrev:Min erfarenhet med Raveners är precis tvärt om, framför allt i 6th edition. Min sista post angående raveners+venom thropes, Varför använda venomthropes som är bra på att skydda montrous creatures som ej tvingar dom spela annorlunda till att skydda em medelmåttiga Raveners som tvingar dom vara nära och spela ännu mindre optimerat.Enochia skrev:Mina 9 Raveners med rending har aldrig gjort en dalig match, antingen har dom blivit nerfokuserade innan dom kommer fram, eller sa har dom kommit fram senast runda 3 (oftast runda 2) och da kan dom i stort sett valja vad dom vill doda, aven om dom blir nerfokuserade sa har det bara gjort att resten av mina monster ar oskadda, jag tror helt och fullt pa att venomthropes gor dom annu battre
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Skämtar du, jag hade gett min vänstra testikel för en tyranidenehet som Wraiths. Dom är överlägsna Raveners. Man behöver inte så mycket attacker i dagens meta, eftersom det mesta du kan assaulta autovinner du mot. Tricket är att nå dit, med 3+ save ökar sannolikheten att du inte får failed charge dramatiskt. Extra wounden spelar så gott som aldrig roll, båda dör från en missile launcher men mot annat så är 3+ save mycket bättre än ingen save(5+ mot shooting)Flogger skrev:Raveners är och har alltid varit ungefär lika bra som necron wraiths. Inte lika tåliga då saven är bättre på wraiths, men raveners har fler wounds och fler attacker. Numera, mot allt skytte som inte ignorerar cover kan de ha samma save som wraiths. Tycker du wraiths är dåliga också?Xenomorph skrev:Min erfarenhet med Raveners är precis tvärt om, framför allt i 6th edition. Min sista post angående raveners+venom thropes, Varför använda venomthropes som är bra på att skydda montrous creatures som ej tvingar dom spela annorlunda till att skydda em medelmåttiga Raveners som tvingar dom vara nära och spela ännu mindre optimerat.Enochia skrev:Mina 9 Raveners med rending har aldrig gjort en dalig match, antingen har dom blivit nerfokuserade innan dom kommer fram, eller sa har dom kommit fram senast runda 3 (oftast runda 2) och da kan dom i stort sett valja vad dom vill doda, aven om dom blir nerfokuserade sa har det bara gjort att resten av mina monster ar oskadda, jag tror helt och fullt pa att venomthropes gor dom annu battre
Fast du kommer ha 3+ cover mot allt skytte då du numera har venomthropes.Xenomorph skrev:Skämtar du, jag hade gett min vänstra testikel för en tyranidenehet som Wraiths. Dom är överlägsna Raveners. Man behöver inte så mycket attacker i dagens meta, eftersom det mesta du kan assaulta autovinner du mot. Tricket är att nå dit, med 3+ save ökar sannolikheten att du inte får failed charge dramatiskt. Extra wounden spelar så gott som aldrig roll, båda dör från en missile launcher men mot annat så är 3+ save mycket bättre än ingen save(5+ mot shooting)Flogger skrev:
Raveners är och har alltid varit ungefär lika bra som necron wraiths. Inte lika tåliga då saven är bättre på wraiths, men raveners har fler wounds och fler attacker. Numera, mot allt skytte som inte ignorerar cover kan de ha samma save som wraiths. Tycker du wraiths är dåliga också?
Nej det kommer du inte , du kommer ha en situationell 5+ cover, som ibland är 3+ cover,ibland ingen cover alls , där tillkommer movement restrictions för du försöka flytta två olika enheter med olika speed tillsammans. Raveners + Venomthropes är mycket mindre effektiv än vad 6 Wraiths är för sin poäng.Flogger skrev:Fast du kommer ha 3+ cover mot allt skytte då du numera har venomthropes.Xenomorph skrev:Skämtar du, jag hade gett min vänstra testikel för en tyranidenehet som Wraiths. Dom är överlägsna Raveners. Man behöver inte så mycket attacker i dagens meta, eftersom det mesta du kan assaulta autovinner du mot. Tricket är att nå dit, med 3+ save ökar sannolikheten att du inte får failed charge dramatiskt. Extra wounden spelar så gott som aldrig roll, båda dör från en missile launcher men mot annat så är 3+ save mycket bättre än ingen save(5+ mot shooting)Flogger skrev:
Raveners är och har alltid varit ungefär lika bra som necron wraiths. Inte lika tåliga då saven är bättre på wraiths, men raveners har fler wounds och fler attacker. Numera, mot allt skytte som inte ignorerar cover kan de ha samma save som wraiths. Tycker du wraiths är dåliga också?
fast wraiths är bra mycket bättre, och lägger man till chansen att använda en 2+ save tank så blir de löjligt mycket bättre. men nog om det, jag vill veta hur man kan använda 9 raveners och inte bli tokkörd av terrify, som alltid sabbar mina 5-6 raveners totalt. är dina raveners dopade? är dina motståndare inte dopade? vad är hemligheten!?!?!? jag vill få mina att funka också och inte bara spela dem för att jag älskar dem.
Ja' än't bittä'!
Jag har spelat med wraiths, med nurgle spawns, med fiends, med screamers, med hundar osv osv. Alla är snabba assault enheter. (En miss i er jämförelse med wraiths, raveners har fleet, bästa regeln för en assault enhet) Men! Så länge man möter tau är inte overwatch ett problem, är det en risky charge pga av overwatch har du förmodligen gjort fel.
Men som sagt, att komma fram och puckla på motståndaren är inte allt, att hålla honom borta från din scoring och objektiven är minsta lika stor del av uppgiften.
Men som sagt, att komma fram och puckla på motståndaren är inte allt, att hålla honom borta från din scoring och objektiven är minsta lika stor del av uppgiften.
Terrify är ett problem för nids och har varit det sedan 6th släpptes. Du kan alltid köra Gamle Enöga så de får använda Ld8 på terrify testetHalvar skrev:jag vill veta hur man kan använda 9 raveners och inte bli tokkörd av terrify, som alltid sabbar mina 5-6 raveners totalt. är dina raveners dopade? är dina motståndare inte dopade? vad är hemligheten!?!?!? jag vill få mina att funka också och inte bara spela dem för att jag älskar dem.
Sedan är Gamle Enöga sjukt häftig.
Kul att man kan köpa fleet till sin exocrine, sedan kasta onslaught på den, springa med re-roll och sedan skjuta på BS4 (för den stod still i movementfasen, hihi)