Varsågod.Excessus skrev:Hmm...dagsljuslampa, och vart köper man en sådan?
Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
hmm... 6500 kelvin skall det vara.
im on the motherf*er!
tack för tipset!
im on the motherf*er!
tack för tipset!
min blogg http://swepaint.bloggaren.net
Är såna lampor snälla mot huden? Jag har problem med att huden torkar ut när jag sitter och målar med min vanliga IKEAlampa.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Åh, har aldrig provat att måla med en lampa, brukar använda penselRöde skrev:Är såna lampor snälla mot huden? Jag har problem med att huden torkar ut när jag sitter och målar med min vanliga IKEAlampa.
Verkar vara nån form av "dåliga humorns dag" på forumet idag
Men seriöst så borde det nog snarare ha med värmeeffekten som lampan avger än färgen på ljuset
En bild säger mer än 1000 kaniner
dubbelpost.
Senast redigerad av 1 Asplund, redigerad totalt 22 gånger.
När jag googlade efter dagsljuslampa så hamnade jag på diverse handarbets-siter, som främst belyste (höhö) hur bra det var för tanternas trötta ögon med såna här lampor. En del klagade på värmen, och andra förklarade som ninja-imp att det snarare berodde på värmeeffekten.
Min nya lampa är svalare än min gamla. Men det är ren slump, tänkte inte alls på det när jag beställde. Så kan inte säga om de generellt är svalare, men det tror jag inte.
Min nya lampa är svalare än min gamla. Men det är ren slump, tänkte inte alls på det när jag beställde. Så kan inte säga om de generellt är svalare, men det tror jag inte.
De dagsljuslampor jag har blir galet varma. Man kan absolut inte sitta och måla i närheten av dem. (Men jag använder dem enbart för att fota.)
Fast de är rätt gamla, så det kan mycket väl ha ändrats.
Fast de är rätt gamla, så det kan mycket väl ha ändrats.
- speedfreek
Vad har du målat osv idag?
Jag fick min lampa idag. Den var inte alls fantastisk utan mest en vanlig lågenergilampa. Men å andra sidan betalade jag bara för det...

Skorpan får snart en basplatta. Ett tillskuret lock från en glassburk. Dock får han klara sig utan den på Vinterslaget imorgon.
Har uppdaterat min ena Librarian lite och testat lite saker, men fotot blev inget vidare. =P