Nya Tyranider i Novmeber?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Nya Tyranider i Novmeber?

Inlägg av Katarsis »

Men i så fall finns det inga regler alls för hur detta skulle fungera utan vi kan bara anta att det är på det ena eller det andra sättet. Men jag håller med om att det bör bli 18+6=24, men inte att det är vad som står.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Det är precis vad som står.

Warlord trait
The warlord's synapse range is 18"

Norn Crown
Lägger till 6" på din synapse range

Vad är din synapse range? 18? Lägg till 6 då.

Dominion
+6" synapse

Vad är din synapse range? 18+6? 24? Lägg till 6 då.

När det står "+" och "lägg till" så innebär det addition. Det är faktiskt inte mer komplicerat än så.

Annars skulle inga av de där sakerna funka då synapse alltid är 12" i vanliga fall.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

frigobben

Inlägg av frigobben »

Katarsis: Håller med Flogger. Allt annat blir lite långsökt. Det är väl en sak med characteristics, där en rad modifiers slängs på, men det känns inte riktigt som att det här med 18" är en modifier överhuvudtaget utan vad grundvärdet kan anses vara.

Jag förstår argumentationen, men det känns ändå som den frångår enkel "vardagslogik", samt att den gör reglerna "tråkigare", så det känns onödigt att välja den tolkningen.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Intressant hur Norn Crown först bespottades på alla forum som det löjligaste med överprisade wargearet någonsin.
40p för +6" Synapse... Fy farao!!
Sedan har folk spelat och sett battlereports och upptäckt hur mycket viktigare synapse blivit, och plötsligt är efterfrågan så stor att de där 40 poängen kan vara en bra investering för en synapsekung i backlinjen.

Vem vet, om någon månad så kanske codexet inte ens är det sämsta som hänt Tyraniderna sedan Genestealerculten försvann längre. :D

"A man can be smart but people are stupid"

Xenomorph

Inlägg av Xenomorph »

Din logik där captain :?: , så pågrund av att våra synapse regler har blivit mycket sämre än förre codexet, och vi tvingas betala skjortan för items endast så vår egen armé inte bara ska falla ihop. 40poäng extra skatt, då har du plötsligt betalat 160poäng för en Carnifex igen, yay. Vilken välskriven och underbar codex, negativa specialregler är så roligt för the narrative.

Norn Crown är sämst ändå, tyranids behöver mer synapse givare inte längre range, vad gör extra 6 tum för nytta om den nukas på runda 1.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Xenomorph skrev:Din logik där captain :?: , så pågrund av att våra synapse regler har blivit mycket sämre än förre codexet, och vi tvingas betala skjortan för items endast så vår egen armé inte bara ska falla ihop. 40poäng extra skatt, då har du plötsligt betalat 160poäng för en Carnifex igen, yay. Vilken välskriven och underbar codex, negativa specialregler är så roligt för the narrative.
1: om du då är en sådan narrative-player Xeno, varför då inte bara komma överens i din spelgrupp om att spela med förra codexen? Problemet löst.

2: Vad jag tror Kaptenen försöker säga är att den hysteriska knee-jerk whine-reaktionen som överöste teh interwebs kanske var... Smått överdriven? Och lite för tidig?
Senast redigerad av 1 L3go, redigerad totalt 14 gånger.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Alla som faktiskt kan spela spelet ser att nidcodexet inte är dåligt. Folk är bara gnälliga och tänker i gamla banor.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

@flogger & frigobben: fast i alla andra fall av regeltolkningar letar vi efter prejudikat, varför gör vi det då inte också i denna frågan?

Men som sagt, jag håller med er om hur det bör spelas, bara att det inte är vad som står.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Xenomorph

Inlägg av Xenomorph »

L3go skrev:
Xenomorph skrev:Din logik där captain :?: , så pågrund av att våra synapse regler har blivit mycket sämre än förre codexet, och vi tvingas betala skjortan för items endast så vår egen armé inte bara ska falla ihop. 40poäng extra skatt, då har du plötsligt betalat 160poäng för en Carnifex igen, yay. Vilken välskriven och underbar codex, negativa specialregler är så roligt för the narrative.
1: om du då är en sådan narrative-player Xeno, varför då inte bara komma överens i din spelgrupp om att spela med förra codexen? Problemet löst.

Vad jag tror Kaptenen försöker säga är att den hysteriska knee-jerk whine-reaktionen som överöste teh interwebs kanske var... Smått överdriven? Och lite för tidig?
Min kommentar kring narritive var ironisk.

För att jag tycker att 5th codex är dålig ur internbalans synpunkt, 6th editon kommer vara ännu sämre när folk lär sig att bara döda synapse creatures.

Om majoriteten direkt ser att en codex är sämst så är den troligen sämst. Warhammer är inte rocket science, det är ganska trivialt att bedömma om något är bra eller dåligt. Nej , jag tror mina tyranids kommer ligga på hyllan tills 7th edition kommer, Dark Angels till dess.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Katarsis skrev:@flogger & frigobben: fast i alla andra fall av regeltolkningar letar vi efter prejudikat, varför gör vi det då inte också i denna frågan?

Men som sagt, jag håller med er om hur det bör spelas, bara att det inte är vad som står.
För här finns ingen att tolka. Detta är lika solklart som att man använder WS för att träffa i närstrid.

Skriv svar