Regelförtydliganden som bör tas upp av SVFAQn
Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck
Re: Regelförtydliganden som bör tas upp av SVFAQn
Jag har en fråga angående gate of infinity tillsammans med DE:s WWP.
Det står att med WWP så blir det ingen scatter vid Deep strike och med gate så gör man en deep strike så det borde inte vara några konstigheter, men jag har sett några trådar på andra forum där folk verkar hänga upp sig på att i beskrivningen på WWP så sätter man ut via deep strike från ongoing reservs.
Jag ville bara dubbelkolla om det behöver tas upp. Jag hittar ingen ETC-FAQ eller så..
Det står att med WWP så blir det ingen scatter vid Deep strike och med gate så gör man en deep strike så det borde inte vara några konstigheter, men jag har sett några trådar på andra forum där folk verkar hänga upp sig på att i beskrivningen på WWP så sätter man ut via deep strike från ongoing reservs.
Jag ville bara dubbelkolla om det behöver tas upp. Jag hittar ingen ETC-FAQ eller så..
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
WWP funkar inte. Den funkar bara om man kommer via Deep strike reserv, vilket man inte gör med gate of infinity. Ska förtydliga detta i swfaq.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Efterfrågar ny Base Chart!
+1Pipkin skrev:Efterfrågar ny Base Chart!
Är i valet o kvalet om jag ska basa om en hel necron armé. Vill inte göra det o sen höra att det inte är ok dvs. allt inf på 32mm baser.
@Ceasar: Nu är detta inte helt förankrat i SVFAQn, men räkna med en övergångsperiod från 25mm till 32mm för Necrons precis som för alla Power Armour. Så att ställa allt Necron-infanteri på 32mm skall inte vara något problem.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Vad säger ni om Space Marine Scouts? 25 eller 32?
Finns det några scouts hittills som kommit med 32mm baser?
Nej, men det har inte heller kommit några Sternguards, Assaultmarines eller karaktärer med 32 mm bas heller.
Min personliga åsikt är väl att modeller med power armor eller artificer armor skulles stå på 32, scouts på 25.
Men jag har tyckt fel tidigare.
Min personliga åsikt är väl att modeller med power armor eller artificer armor skulles stå på 32, scouts på 25.
Men jag har tyckt fel tidigare.
Hehe min fråga var genuin och inte sarkastik/ironisk/spydig 
Nånstans vid Power armour går väl gränsen för vad som anses som ok för marines. Det är inte helt klart egentligen tror jag i gruppen, men med den synen du har kan du nog inte hamna speciellt fel
Nånstans vid Power armour går väl gränsen för vad som anses som ok för marines. Det är inte helt klart egentligen tror jag i gruppen, men med den synen du har kan du nog inte hamna speciellt fel
Inte mitt heller 
Läs det hellre som ett konstaterande att det inte går att konsekvent titta på Power armor figurer från GW.
En till fråga till SvFAQ, måste man vara konsekvent över hela armén, eller räcker det med att varje squad har samma bas typ?
Läs det hellre som ett konstaterande att det inte går att konsekvent titta på Power armor figurer från GW.
En till fråga till SvFAQ, måste man vara konsekvent över hela armén, eller räcker det med att varje squad har samma bas typ?