Januarirussen på Alphaspel 18 Januari

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
z3bb3

Re: Januarirussen på Alphaspel 18 Januari

Inlägg av z3bb3 »

G0ndur skrev:Okej, jo klart jag förstår det. Jag måste kolla om jag har kvar några bitz för eventuell ombyggnad. Har aldrig varit med om att det inneburit problem, helt enkelt för att folk inte memorerar all utrustning och regler.
Jag tänkte precis fråga dig om du har kvar de andra vapnen :D
Om du har kvar de gamla vapnen så tvivlar jag inte en sekund på att någon här i tråden gärna hjälper dig att bygga om så att de blir korrekta.

Jag hjälper dig gärna, men då jag mer ser ut som en styckare från slakthusområdet när jag karvar/borrar/dräper mina modeller så misstänker jag att du hellre vill ta hjälp utav någon annan. Jag kan bjucka på lite magneter ifall du vill ha dom magnetade.

Lillen skrev:Lennart Svensson av anmäler sig. Tyvärr :(
Typiskt! Tråkig, men så är det... :cry:
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

G0ndur

Inlägg av G0ndur »

Jag ska måla klart Pirajorna så får vi se om jag hinner till den 18:e. Tror jag ska ha några plasmas någonstans. Tack för erbjudandet, hör av mig om det blir så.
<Tau

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

G0ndur skrev:Okej, jo klart jag förstår det. Jag måste kolla om jag har kvar några bitz för eventuell ombyggnad. Har aldrig varit med om att det inneburit problem, helt enkelt för att folk inte memorerar all utrustning och regler.

Jag vill på inget sätt vara obstinat, men om nu min motståndare har sådan stenkoll på Tau vapen så känns det som att han - så länge jag är extra tydlig med vad som gäller - kommer att komma ihåg att det är Plasma/Missile Pod som gäller.

Det borde inte vara värre än alla specialregler som man kommer korvstoppa sin motståndare med inför matchstart? :)
Skulle tro att rätt många har koll på vad vapnen gör, svårare att komma ihåg att de inte gör det de brukar =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Huvudproblemet är ju att man måste sätta gränsen för wysiwyg någonstans. Det är nog få som skulle tycka att det vore okej att ha exempelvis orkmodeller för att representera de Space marines som har missile launcher. Eller vad sägs om plasmapistoler som counts-as plasmacannons?
... Eller ...
Flamers istället för plasma guns? ;)

Normalt går gränsen längre ner, exempelvis är det ingen som kräver att alla granater är modellerade.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
z3bb3

Inlägg av z3bb3 »

Jag har nu uppdaterat förstasidan med kontouppgifter för betalning.
Top 3 40k "performances"

G0ndur

Inlägg av G0ndur »

Fear not - jag har nu börjat massakrera mina crisis suits och det funkar alldeles finemang med magneter än så länge.
<Tau

Användarvisningsbild
z3bb3

Inlägg av z3bb3 »

G0ndur skrev:Fear not - jag har nu börjat massakrera mina crisis suits och det funkar alldeles finemang med magneter än så länge.
Hoppas det går bra hela vägen!
Top 3 40k "performances"

Kimich

Inlägg av Kimich »

Fick för mig att ni inte hade något målningskrav innan men ser nu att det står,
MÅLNING: Målat/gjort en ansträngning

Hur är det med inlånade modeller? Eller vad menar ni med "ansträngning" ?

Är inte så sugen på att köpa en extra låda gubbar som aldrig kommer användas och speedpainta men ifall det är ett krav så är det en annan femma.

Användarvisningsbild
z3bb3

Inlägg av z3bb3 »

Kimich skrev:Fick för mig att ni inte hade något målningskrav innan men ser nu att det står,
MÅLNING: Målat/gjort en ansträngning

Hur är det med inlånade modeller? Eller vad menar ni med "ansträngning" ?

Är inte så sugen på att köpa en extra låda gubbar som aldrig kommer användas och speedpainta men ifall det är ett krav så är det en annan femma.
Ursäkta för sent svar.
Jag hade nästan hoppats på att slippa ta i sådana frågor, då jag gärna vill att tävlingarna skall vara trevliga och lite "vi löser det på något sätt" -mentalitet.
Men nu när det är en SM plats i potten så.... :)

Jag har ju satt upp att man skall ha målat/gjort en ansträngning.
Detta för att det skall bli trevligare för alla parter att spela. Jag har ju heller inte satt något krav på hur "bra" modellerna skall vara målade. Således så kan jag då heller inte ha något krav på att modellerna skall vara enhetligt målade heller.

Personligen gör det inte mig särkilt mycket om vissa modeller har annan basning eller om två Space Marine Squads har två olika nyaner av blå på sina rustningar. Sålänge man inte kommer med tacticals med DA emblem och målade som DA och att man kallar dom Blood Angels.

Dock misstänker jag att spelupplevelsen försämras för samtliga parter om en modell inte är målad alls, endast basad, eller påkladdad 3 sträck för att modellen skall ha "minst 3 färger".
Därav skrev jag Gjort en ansträngning. Jag hoppas att alla kan ha lite common sense i detta begrepp vara.:)

:geek:
Top 3 40k "performances"

Kimich

Inlägg av Kimich »

Jag har en i mina ögon väldigt snyggt målad GK ally bit som jag hade tänkt spela med men behöver fylla ut den med 5 strike som är klassiskt målade och inte basade. Är det ok eller ska jag fixa en låda och måla 5st till?

Skriv svar