En saga om fyra, öh fem? jag menar sex jäkligt sköna arméer!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
speedfreek

Re: En saga om fyra, öh fem? jag menar sex jäkligt sköna arm

Inlägg av speedfreek »

Du är rund!

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

*klirr*

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

speedfreek skrev:Du är rund!
Du är en bikebas!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Asplund

Re: Sv: En saga om fyra, öh fem? jag menar sex jäkligt sköna

Inlägg av Asplund »

Bild

Max

Inlägg av Max »

Detta var en av dom bästa anledningarna till varför vi skall lägga till en "like"-knapp på detta forumet!

frigobben

Inlägg av frigobben »

Lol, snygg bild!

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Flogger skrev:
MITTZ skrev:Finns ingen rätt bas för eldar jetbikes. Det har jag frågat forumet.
Jag hade kört avlånga.
Jetbike baser är rätt baser...
Vilka skulle det vara då? GW är ju knappast konsekventa med vilka de skickar med (vilket trumfar ev. bilder i codexet)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Ni kan kan vara runda och bikebasister hela bunten. Det är iaf rutigt som gäller 2014...

Bild

Plötsligt händer det... (Har börjat testmåla små figurer också, kanske lägger upp en bild sen.)

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Idag var datumet för att ha 500p färdigmålat! Vi hade någon som sjukskrev sig och någon (undertecknad) som hade löjliga ursäkter om studier som förhindrat målning.
Men! Majoriteten hade haft tempot uppe och målat sina gubbar. Vi bestämt att vi skulle stångas i något episkt mission och delade upp oss i 2 läger. Ett kaosinfesterat horhus av mekansierade äckelsaker, och lite nurgle marines.
Bild
Märk väl 2 rhinos till 5 marines, det är alltid bra med ett reserv åk... (Vi sket fullständigt i FOC förövrigt, sånt är löjligt)

Det andra lägret var en salig blanding av Eldar, Dark Eldar och lite vargar på ett hörn.
Bild
Har hade vi en kittad archon, en venom, lite kabalite warriors, en tom wave serpent, ILLIC NIGHTSPEAR!, 3 ostiga shadowweavers och en mäktig DIG-pod med arjac ROCKFIST och 2 kompis wolfguards. (Speeders fick inte vara med, omålat kostade dubbelt för att spä på skämsfaktorn)

Vi spelade på ett mäktigt ruinbord där vi skulle kontrollera en laserkanon högst upp i en ruin, rädda en robot ur ett vrak och tillfånga ta ett naket fyllo(mysteriskt sabotage objektiv, han slåss ju istället för att följa med snällt. Vi spelade med lite konstiga individuella uppdrag för att kunna kora en vinnare inom laget, dessa var hemliga till spelets slut.

Vi i den "goda" enclaven får välja sida och väljer även att börja. Vi infiltrear ILLIC på laserkanonen lite fuskigt, han vill ju inte skjuta sin löjliga snajper.
Bild
Runda ett kommer Arjac ner och är sjukt löjlig, lyckas inte penna en defiler med sin kasthammare. :( ledsen herr Stennäve.
Vår ostiga serpent skjuter ihjäl en rhino, men den visade sig vara tom, så inga gubbar trillade ut. (Vi spelade med hemligt innehåll för mer spänning ;) )
First blood till enclaven.

De äckliga chaos maskinerna kontrar med att vända upp sig mot Arjac. De skjuter lite på honom och han väljer att faila 2st 2+ ganska snabbt och gå hem igen. Pläggmarinesen åker fram och skjuter bolters på en venom, ingenting händer. Hellbruten springer lite framåt i äkta chaos anda. Defilern chargar ihjäl 2 patetiska wolfguards.

Nu är DIG-poden arg och ska hämnas sina fallna vänner och försöker döda lite marines men misslyckas brutalt. (och gör så i 5 rundor till, yey!)
Serpenten visar vem som är en ost och dödar snabbt en Hellbrute, venom+warriors skjuter läskiga giftskott på nurglingarna och 3st faller av pinn.
ILLIC försöker skjuta med sin laserkanon men misslyckas även han brutalt och gör så resten av spelet...
En modig archon-Joker vågar sig fram och springer ensam rakt mot chaosmaskinerna, med stor tillit på sitt skuggfält.

Nurglingarna går fram med sin flamer och grillar 5 warriors snabbt och lätt, de andra kaosmaskinerna försöker skjuta ihjäl en Joker men misslyckas
Bild

I nästa tur så skjuts det ihjäl en rhino och en utav de 2 kvarvarande Pläggmarinsen. Champinjonen med sitt kraftsvärd står ensam kvar. Jokern kastar en haywire granat på Forgefienden och chargar sen densamme. Men han lyckas bara göra ett hullpoint.

Nu är chaos maskinerna arga och defilern chargar in i Jokern.
Bild
Tillsammans lyckas de trampa ihjäl den stackars skojaren. (Han dör ju faktiskt i slutet på alla filmer)
Den ensamme championen smyger sakta upp i ruinen mot Illic.

Resten av matchen leder egentligen fram till att kaosmaskinerna rensar bort alver kring det nakna fyllot och pläggchampionen lyckas ta sig fram till Illic där en mäktig närstrid äger rum...
Bild
Illic börjar med att missa horribelt och championen lyckas peta in ett wound, i nästföljande runda lyckas Illic slå en mäktig 6a to wound med sin kraftkniv han gömt i sin kappa.... Men pläggmarinen känner ingen smärta och skär ytterligare en gång i Illic. Rundan efter stryker den stackars alven med och Nurgle kontrollerar toppen av ruinen.

MEN! enclaven får en runda till och lyckas då skjuta ihjäl den stackars Nurgle championen. Sen tar spelet slut...
Ingen har lyckats hålla någon av de viktiga punkterna, enclaven har firstblood men de äckliga kaosgubbarna har 2st! Warlord skalpar..., sen har chaos maskinerna och alverna lyckats med sina hemliga uppdrag (att döda flest enheter inom sitt lag) Tyvärr blev nurgle marines nesligt snuvade på sitt hemliga uppdrag, att hålla den högsta punkten på spelbordet, dvs där nurgle champen stupade....

VINST TILL CHAOS!

Dvärgarna grävde då ner sig och byggde lite maskiner för att förbättra chanserna till nästa gång...

En wolfguard terminator med assaultcannon och powerfist.
Bild
Bild

Hej och hopp, mer om 2 veckor!

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Kul match! Kan bidra med lite bilder.

Kaoslaget!
Bild

Olof har fått till en jäkla fin lyster på sina kaosgubbar.

Bild

Bild
Människomat, till exempel spannmål.

Skriv svar