Assault vapen får skjuta efter advance.DHettNeck skrev:För att kunna göra något "instead of shooting" så måste man kunna skjuta. Så med den wording funkar det inte med advance.
Regelfrågor 8th ed
Re: Regelfrågor 8th ed
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Vilket är ett specifikt undantag, modellen får inte skjuta normalt och kan då inte frångå sitt skytte för att aktivera smoke. Dock tror jag detta kommer FAQs till att man får använda smoke efter advance.Bengt skrev:Assault vapen får skjuta efter advance.DHettNeck skrev:För att kunna göra något "instead of shooting" så måste man kunna skjuta. Så med den wording funkar det inte med advance.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Tycker det är ett väldigt vanligt "undantag". Jag skulle gå så långt som att säga att det, undantagen från fall back (Fly), och fiender inom 1" (Pistol) är så otroligt vanliga att Choose Unit to Shoot With stycket är skrattretande.DHettNeck skrev:Vilket är ett specifikt undantag, modellen får inte skjuta normalt och kan då inte frångå sitt skytte för att aktivera smoke. Dock tror jag detta kommer FAQs till att man får använda smoke efter advance.Bengt skrev:Assault vapen får skjuta efter advance.DHettNeck skrev:För att kunna göra något "instead of shooting" så måste man kunna skjuta. Så med den wording funkar det inte med advance.
Mortarion skrev:@Revener: Tagga ner. Att hota med misshandel bara för att jag läser reglerna annorlunda än vad du gör leder inte direkt till någon bra dialog. Förklara hellre varför du tolkar reglerna annorlunda än vad jag (och Flogger) gör.
1. notera smilys
2. Förklara varför det inte är trams att man inte får skjuta på det enda mål som finns.
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Varför skulle man få det. Karaktären lär ju inte synas bättre för att det är ännu mer modeller i en enda close combat röra.Revener skrev:Förklara varför det inte är trams att man inte får skjuta på det enda mål som finns.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Helt solklart att man inte får skjuta på karaktären i det fallet. Går inte att tolka på något annat sätt alls.
Smoke efter advance känns givet faktiskt. Men är du tveksam så skicka ett mail till Frontline Gaming eller GW, de lär veta hur de speltestat.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Får man använda stratgems för re-roll på seize the initiative för att öka chanserna att gå först?
Fast om karaktären nu inte är med i närstriden så står den nog ut ganska bra från mängden.DHettNeck skrev:Varför skulle man få det. Karaktären lär ju inte synas bättre för att det är ännu mer modeller i en enda close combat röra.Revener skrev:Förklara varför det inte är trams att man inte får skjuta på det enda mål som finns.
Jo jag skulle nog kalla det för trams och en miss av GW. Tyckte de sa att de hade speltestat de här reglerna men efter att ha läst boken så är jag skeptisk eller så sket i vad speltestarna sa
Senast redigerad av 1 Revener, redigerad totalt 8 gånger.
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar
Nej, du får bara använda dem i din turn.Foxen skrev:Får man använda stratgems för re-roll på seize the initiative för att öka chanserna att gå först?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen