6th edition rumours

Har du hört det senaste från GW?
Yautja

Re: 6th edition rumours

Inlägg av Yautja »

n00bn skrev:
Yautja skrev: * first real 6th edition codex: Codex Chaos Legions, really big release in three waves, doesn’t invalidate Codex Chaos Space Marines which gets extensive White Dwarf update as Codex Renegade Space Marines
Turneringscenen 2012 och framåt
I lol'd :mrgreen:
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det låter lite som att en bolter kanske inte kommer att vara lika mycket sämmre än en boltpistol+ccw längre..
Och kanske till och med så att det dyraste special weaponet kommer att vara bättre än de billigare?!
Det ser ut som en känga till BA med sinna assmarines med melta.
De armeer som kommer fram och skjuter och sen tar assulten bli vinnarna, SW...

Sen tycker jag att det verkar som shooting och assult kommer att ske mer eller mindre samtidigt, i och med att man slår moral och consoliderar mm efteråt.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Gonka Koff skrev:
Claimh_Solais skrev:
Asplund skrev:Liiiite tidigt att börja gnälla redan va? Ska bli kul med ny kvällslektyr så småningom.
Kaffe och codex inget slår det!
Kaffe, codex, snus och en stänkare
Kaffe, codex, snus, en stänkare och kanske, om andan faller in och inspiration måste få utlopp, en rånk.

BLOODLETTERS

Inlägg av BLOODLETTERS »

Överlag tycker jag det mesta verkar bra och om inte bra så i a f intressant.
Med lite mer speltestande från utvecklarna och en önskan att få allt perfekt för en gångs skull så ser
jag med glädje fram emot 6:ed.

Ska väl vara 25 års jubileum på Warhammer 40 000 nästa år!? Vad sägs att fira det med en otroligt bra
edition!? Ni kan väl lyckas till 100% en gång i a f GW!? :twisted:

SEN ATT CHAOS ÄNTLIGEN SKA FÅ LITE KÄRLEK GÖR MIG SÅ GLAD ATT JAG INTE VET VAD JAG SKA TA MIG TILL!!!

:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

EyeGuy

Inlägg av EyeGuy »

Verkar som att Dark Angels ska få sig ett uppsving efter 6th edition.
Starters med DA, Cypher återvänder (vart han nu tog vägen...).

*happyface*
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

Lando

Inlägg av Lando »

Jag tycker att det verkar som att man kan börja plugga in 2nd-reglerna igen.

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Tycker att ryktena känns som rent hittepå och ingenting annat :D skulle bli sjukt förvånad om merparten stämde
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Anton

Inlägg av Anton »

Tadaotoko skrev:Tycker att ryktena känns som rent hittepå och ingenting annat :D skulle bli sjukt förvånad om merparten stämde
Så sa många om WFB8 också.

Användarvisningsbild
Klus

Inlägg av Klus »

Tadaotoko skrev:Tycker att ryktena känns som rent hittepå och ingenting annat :D skulle bli sjukt förvånad om merparten stämde
NÄdå
Jag tror att rykterna stämmer delvis om man kollar på helheten, inte rent ordagrannt men jag tror (och hoppas) att det verkligen blir så att de specifierar vapen för de ändamål de är ägnade åt. Vore ju ball om pinning för en gångs skull blev värt, och att plasma dacka inte är bättre än bolter dacka mot tex termagants. På så vis blir ju fler enheter i varje codex mer värt, kanske tom pyrovores och linknande blir användbart, och det vore ju sjukt bra om man faktiskt kan använda varenda enhet i varje codex istället för att hitta den optimala saken och spamma den.
Om det blev så här skulle spelet bli sjukt mkt bättre, det är ju så man vill att spelet ska vara, det är bara att GW failat fatalt att åstadkomma det hittils.

Tänk om stora plattor blev värt mot troops för en gångs skull. Som det är nu använder man ju hellre sina str10 blasts för att skjuta bilar än för att träffa 3st space marines.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

daskad

Inlägg av daskad »

vadå pinning inte värt?! Mina 5 paladiner och draigo blev pinnade när deras stormraven exploderade och gjorde så jag förlorade matchen (antagligen)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar