LBK Tour - Two Headed - Anything Goes
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: LBK Tour - Two Headed - Anything Goes
Lite enhetlighet är väl inte fel att begära när det kommer till doubles...
Chaos space marine i ett lag med chaos counts as blood angels skulle kännas lite jobbigt kanske..
Chaos space marine i ett lag med chaos counts as blood angels skulle kännas lite jobbigt kanske..
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
-
Leidermark
Om det är distinkt skillnad och man ser vilka som tillhör respektive del i armén så spelar det ingen roll för mig. Man kan ju komma till den gränsen att båda spela med Ultramarines, men det finns alltid skillnad i målning. Det är meningen att detta lilla event ska vara en gemytlig tillställning inte ett gaynitistk sådant.
ställer frågan här istället för i blomcontråden då. kan terminatorarmournissar hoppa in i båtar som inte är land raiders/stormravens. terminator armour i codexarna har specifika regler om att inte kunna åka i rhinos och razorbacks (och kan därför åka i inquisitoriella och vanliga chimeror).
cato sicarious kan göra om sin attack mot en värre attack, skulle denna kunna användas med catacomb command barges sweep attack?
cato sicarious kan göra om sin attack mot en värre attack, skulle denna kunna användas med catacomb command barges sweep attack?
Ja' än't bittä'!
Jag drar en copy/paste från den andra tråden:
Terminator armour brukar ju alltid räknas som dubbelt, så då borde det inte få plats.
Rent RAW bör det dock gå, då det står 1 IC. Samtidigt skulle då inte Crowe, DC Tycho eller Mephiston kunna åka i den, då de inte är independent characters.
Terminator armour brukar ju alltid räknas som dubbelt, så då borde det inte få plats.
Rent RAW bör det dock gå, då det står 1 IC. Samtidigt skulle då inte Crowe, DC Tycho eller Mephiston kunna åka i den, då de inte är independent characters.
ja att singelnissar som t.ex. crypteks inte får åka i den är jag med på så länge de inte har independent character special rule. crowe skulle man nästan kunna tänka sig ha i en command barge men rent offensivt tror jag en vanlig necron overlord med warscythe är bättre.
Ja' än't bittä'!
- theWatchman
Bra fråga. Exakt hur är den formulerad? Har den: Transport capacity 1, så skulle jag säga att det inte funkar. Alltså för att åka den måste man alltså uppfylla följande: vara en independent character samt bara ta upp en plats i ett fordon.Halvar skrev:ställer frågan här istället för i blomcontråden då. kan terminatorarmournissar hoppa in i båtar som inte är land raiders/stormravens. terminator armour i codexarna har specifika regler om att inte kunna åka i rhinos och razorbacks (och kan därför åka i inquisitoriella och vanliga chimeror).
Den har "Transport Capacity: 1 Independent Character"
-
Leidermark
Exakt.
Endast en IC.
Klart att ni kan ragga någon mer från götet, alltid kul med fler folk
Endast en IC.
Klart att ni kan ragga någon mer från götet, alltid kul med fler folk