Blood Angels
Moderator: Kompmallsansvariga
- speedfreek
Re: Blood Angels
En IC som har 6" bubbla med FNP ovh Furious Charge för 50p
Han har bara en wound dock, om jag inte förstått fel, så borde vara tämligen lätt att plocka i närstrid.
- speedfreek
Jag tror att alla termosarna tränger sig före honom ut ur Land Raidern och att de 20+ scoring assault marines som var inom 6" från Raiderns ostbubbla också hjälper till...
OST-prästen är väll kanske hanterbar om man inte kombinerar honom med Land Raiders?
Alexander Merinen
-
Bengtsson den yngre
...eller rhinos, eller razorbacks, eller genomtänkta assaults.Zurken skrev:OST-prästen är väll kanske hanterbar om man inte kombinerar honom med Land Raiders?
Att GW inte förstår hur bra FNP är och fortsätter skyffla ut det för i princip inga poäng är för mig ett mysterium men att jämföra den med lash (bortsett från i vissa givna kombos) är imo lite väl häftigt.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
lash är alltid bra.. prästen är bara bra i sådana armeer där man tar med den...
ok ok, jag fattar att han är grisigt obalanserad, men just att sätta honom i en LR verkar brutalt super grisigt (mycket hådare + extra stor bubbla). Tycker bara att det borde synas i kompmallen när den väl görs för nya BA.
Alexander Merinen
Det tror jag inte vi behöver oroa oss för...Zurken skrev:Tycker bara att det borde synas i kompmallen när den väl görs för nya BA.
Prästen är sjukt bra, men -25 låter lite väl mycket. Man kanske kunde ha någon form av eskalerande minus på den också. Har man en så går den ändå att slå ut. Men om det sitter tre st i varsin bil så har hela armén furious charge och FNP och det går knappt att ta bort det.
Ett problem med prästen är att det är så svårt att veta hur spelaren tänker använda den.
Ger man till exempel 10 terminators feel no pain är det många gånger bättre än om man ger en assaultmarines-grupp på fem man samma förmåga. Så när man komp-sätter den bör man alltid förutsätta att man använder den på bästa möjliga sätt.
Ger man till exempel 10 terminators feel no pain är det många gånger bättre än om man ger en assaultmarines-grupp på fem man samma förmåga. Så när man komp-sätter den bör man alltid förutsätta att man använder den på bästa möjliga sätt.