Den är stor, men inte i närheten av wraithknighten. Den är snarare som en spinkig dreadknight.imp skrev:Hur stor är FW avataren då, det går väl att ha en stor avatar som en "wraithknight"?katzenjammer skrev:...(För övrigt tycker jag att varje arme ska ha en skön centerpiece, personligen hade jag hellre kört på en avatar i detta fallet)
Nya Eldar Wraithknight
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Nya Eldar Wraithknight
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det är roligt för att du har en Star Wars-armé.speedfreek skrev:Star Wars är fjantigt!
17,83
Re: Sv: Nya Eldar Wraithknight
Inte att de tillverkar nya enheter - de nya wraithguardsen är t.ex. riktigt snygga. Men att alla arméer måste ha en gigantisk supermodell tycker jag är trist. Det hade varit mycket roligare med mer variation mellan arméerna.kombat skrev:Jag kan inte på något sätt förstå varför det skulle vara dåligt att gw tillverkar nya enheter till codexarna oavsett hur de ser ut...Mortarion skrev:Fast att något finns i fluffet innebär ju iofs inte att det är lämpligt för vanliga 40k-slag. Warlord titans är t.ex. bland det äldsta man kan hitta i 40k-fluff, men jag hoppas verkligen att de inte dyker upp i någon framtida codex. Sen håller jag med om att wraithknighten är vettigare än vissa andra hittepåsaker (även om modellen inte är speciellt snygg). Men GW-trenden att varje armé måste få någon gigantisk modell bara för att de numera kan producera dem känns rätt trist.Lottomannen skrev:Eldars Knight har ju funnits i fluffet sen Space Marine. Bättre då om man skippat Dreadknighten och Riptiden, som är mycket senare hittepå.
Sen tycker inte jag att enstaka dyra men stenhårda modeller är speciellt kul att spela mot, men det har ju varit ett problem i 40k länge.
Synd, men det kanske går att konvertera ihop nåt bra ändåDHettNeck skrev:Den är stor, men inte i närheten av wraithknighten. Den är snarare som en spinkig dreadknight.imp skrev:Hur stor är FW avataren då, det går väl att ha en stor avatar som en "wraithknight"?katzenjammer skrev:...(För övrigt tycker jag att varje arme ska ha en skön centerpiece, personligen hade jag hellre kört på en avatar i detta fallet)
En bild säger mer än 1000 kaniner
Dreadknekten var ju i mina ögon ganska schysst även om jag hellre hade sett en riktigt maffig ny avatar.
Den stora frågan är, varför har dom yxor? Det gjorde ont i mig. Har eldar yxor i fluffvärlden och har de haft det i någon tidigare edition?
Riktigt skoj med ett kompendium för annan Craftworld. Nu kommer alla andra kraftvärlds-anhängare gnälla till dem fått sitt eget. Samma sak kommer hända med Space marines och vi som spelar CSM och demoner kommer gnälla hela vägen till nästa edition, för vi lär ju inte få något så här i efterhand.
Missförstå mig inte, jag tycker det är kanon och helt rätt väg att gå men jag har svårt att tro att GW kan spotta ut vettiga regler i tillräckligt hög hastighet. Dock har de blivit avsevärt mycket bättre på just den punkten.
Den stora frågan är, varför har dom yxor? Det gjorde ont i mig. Har eldar yxor i fluffvärlden och har de haft det i någon tidigare edition?
Riktigt skoj med ett kompendium för annan Craftworld. Nu kommer alla andra kraftvärlds-anhängare gnälla till dem fått sitt eget. Samma sak kommer hända med Space marines och vi som spelar CSM och demoner kommer gnälla hela vägen till nästa edition, för vi lär ju inte få något så här i efterhand.
Missförstå mig inte, jag tycker det är kanon och helt rätt väg att gå men jag har svårt att tro att GW kan spotta ut vettiga regler i tillräckligt hög hastighet. Dock har de blivit avsevärt mycket bättre på just den punkten.
Den gamla banshee exarchen hade en yxa

- speedfreek
och några harlies.
och vaddå, imperiet har juh olika compendium. imperial guards, space marines, grey Knights, blood angels, dark angels, black templars och space wolves är de jag kommer på direkt.
och vaddå, imperiet har juh olika compendium. imperial guards, space marines, grey Knights, blood angels, dark angels, black templars och space wolves är de jag kommer på direkt.
Ja' än't bittä'!
Yxorna såg klart mycket bättre ut I WDn I bra upplösning, de liknar eldars tidigare yxor.
Sweet baby jesus! Wraithknighten är hutlöst stor!