Nja sårbar mot missilelaunchers är väl att ta i. wound på 4+ han kommer troligen ha cover eller 5+ samt 6 wounds... Kommer ta ett tag innan han går ner..Waraxx skrev:jag känner att warlock council är det som kommer göra att eldar listor får det där lilla extra. schrouding på majoriteten av ditt infanteri och dina jetbikes... whheeooow... om man inte har någon typ av artilleri (ignore coversave) så kommer man att ha de tufft mot eldar. 3+ cover i skog... not bad. det kommer visserligen göra dom ganska immobila i vissa fall men man kommer inte kunna flytta på dom med direkt skytte.
dreadknighten får vi se om hur han blir, dyrt,jag känner att fire prisms kan vara effektivare. om man tar en knight så tar man med anti tank vapen och en 5+ invul save om han kan få det. de flesta kommer nog använda honom som en skyttemagnet för att hålla sina 2 andra heavy choices vid liv längre. ganska sårbar mot missile launchers dock :/
Nya Eldar
Re: Nya Eldar
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Flygmaskin
Nya Eldar
Eller så bygger du ett bike council som antagligen sitter inne på fortune, 2+ armour, 2+ cover (boost) och 4++Waraxx skrev:jag känner att warlock council är det som kommer göra att eldar listor får det där lilla extra. schrouding på majoriteten av ditt infanteri och dina jetbikes... whheeooow... om man inte har någon typ av artilleri (ignore coversave) så kommer man att ha de tufft mot eldar. 3+ cover i skog... not bad. det kommer visserligen göra dom ganska immobila i vissa fall men man kommer inte kunna flytta på dom med direkt skytte.
dreadknighten får vi se om hur han blir, dyrt,jag känner att fire prisms kan vara effektivare. om man tar en knight så tar man med anti tank vapen och en 5+ invul save om han kan få det. de flesta kommer nog använda honom som en skyttemagnet för att hålla sina 2 andra heavy choices vid liv längre. ganska sårbar mot missile launchers dock :/
Människomat, till exempel spannmål.
Just nu kan inte en Warlock på bike gå med i en Jetbike-enhet eftersom han blir infantry... Men det går ju såklart att ignorera.Waraxx skrev:schrouding på majoriteten av ditt infanteri och dina jetbikes... whheeooow... om man inte har någon typ av artilleri (ignore coversave)
Artilleri ignorerar inte cover automatiskt så vi kan nog räkna med 3+ cover på de flesta Eldarer.
Du inser att man missar Fortune hälften av gångerna man slår? ~55% av gångerna om man också vill ha Guide.Flygmaskin skrev:Eller så bygger du ett bike council som antagligen sitter inne på fortune, 2+ armour, 2+ cover (boost) och 4++
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Nya Eldar
Har man 2 farseers så borde man bara missa Fortune var 4e match. Men sen har den ju lång range nu så man kan ta eldrad+bike kille. Då borde det bli närmare 80% chans.
-
Gonka Koff
Stackars harlequins! Såg just en vid battle report från Frontline Gaming där Reece avstod från att trolla med Shadowseern i början av matchen för risken att perilsa. Första försöket att trolla Veil blev perils, så shadowseern försvann. Rundan efter blev halva enheten uppeldad av en Helldrake, så det hade kvittat ändå om de haft shrouding eller inte... vilka vinnare... =(
Om man inte kör wraithblades så tycker jag att det ser brunt ut för det mesta närstridsaktigt i Eldarkodexet nuförtiden.
... inte för att jag bryr mig så mycket om det, jag är helt såld på battle focus, trolleri och luriga wargear!
Om man inte kör wraithblades så tycker jag att det ser brunt ut för det mesta närstridsaktigt i Eldarkodexet nuförtiden.
... inte för att jag bryr mig så mycket om det, jag är helt såld på battle focus, trolleri och luriga wargear!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Flygmaskin
Nya Eldar
Om man vill ha ett bikecouncil är det nog absolut bästa setupen.LillePer skrev:Har man 2 farseers så borde man bara missa Fortune var 4e match. Men sen har den ju lång range nu så man kan ta eldrad+bike kille. Då borde det bli närmare 80% chans.
Nya Eldar
Enda närstriden jag kommen använda är fräcka mantel autarcher och "den blå mannen".
Tror battle focus är det som kommer göra hela armén. Ska testa en liten match idag.
Tror battle focus är det som kommer göra hela armén. Ska testa en liten match idag.
Sannolikhet för Fortune:LillePer skrev:Har man 2 farseers så borde man bara missa Fortune var 4e match. Men sen har den ju lång range nu så man kan ta eldrad+bike kille. Då borde det bli närmare 80% chans.
1 Farseer 0,5
1 Farseer m Guide 0,466666667
2 Farseers 0,75
2 Farsers m 1 Guide 0,703703704
2 Farsers m 2 Guide 0,715555556
Farseer + Eldrad 0,833333333
Farseer m Guide + Eldrad 0,822222222
Farseer m Guide + Eldrad m Guide 0,8
Jag tycker att det sällan verkar vara värt med ett Jetcouncil med dessa siffror.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Flygmaskin
Nya Eldar
Testade förra veckan. BF var verkligen the shit. Spelade helt utan närstrid och det funkade fint.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Shining spears är en helt ok counter charge.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015