Jag utnyttjade inte enheterna som jag är lite ovan vid att spela. Sen måste jag säga att mina match ups inte var optimala utifrån det.Elevatorlake skrev:Dog den för lätt eller vad var listans tillkortakommanden?Röde skrev:Visade var skåpet inte ska stå på DefCon...
Nu har jag räknat på vad jag borde spelat om jag bara haft en Dragoon färdigmålad. Nu ska jag måla en Dragoon och någon extra Vanguards utan Plasma...
Första matchen spelade jag mot Stefans DE. Massa båtar och jollar. Han vann på räckvidd och rutin med val av mål.
Andra matchen var mot Lampéns Grey Knight stjärna med trippel Dread Knight torrent flamer hoppjärkor. Som alla vet är Skitarii allergiska mot sånt. Gjorde bort mig stort i valet av vilka enheter jag nominerade i search and destroy.
Tredje matchen var mot en allians av Ultra marines och Ravenwing. Massa bikekaraktärer med tokjink med reroll, invis, shield eternal och så Gravcentar. Han slog fram infiltrate traiten. Jag var lite trött så dags och var ingen superstrateg.
Fjärde matchen var mot Nordbackens massa Warbosses på bikes och bikers med killen som heter znark någonting, fast på slutet. Tankbustas times tre i bilar och lite koptas och bös. Jag spelade alldeles för defensivt och gav bort matchen genom att fega.
Femte matchen var mot Kosh och hans fyra Flyrants som inte missade ett grounding test. De fick ta ett gäng... Eskalerande objektiv. Han fick dra många hela tiden och jag tappade tidigt och sen var det brant uppförsluta. Åter igen var toughness tre killarna en svag länk i kedjan.
Jag lärde mig en del hur som helst.
Har som sagt räknat på en War Convocation inom Easy komp 1. Ska bli spännande att se skillnaden nu när jag tränat med betydligt svagare listor sen i höstas.
Ska också räkna på om min lista till Tokspelen fortfarande går igenom Swe komp eftersom den ändrats sedan jag räknade sist och anmälde mig.