Fantasia-målartävlingen blir oerhört tight i år.
Speedfreek goes Dark eldar
Re: Speedfreek goes Dark eldar
Ser äckligt snyggt ut.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Snyggt! Jag undrar bara... vad är det där magiska blå skimret som man ser på vissa vita delar?
- speedfreek
Magisk ink!
Jag har en källa som levererar den i nästan vilka färger som helst helt gratis.
Jag har en källa som levererar den i nästan vilka färger som helst helt gratis.
- speedfreek
Några bilder från målartävlingen på Fantasia.
Jag kom tvåa.

Jag kom tvåa.

Senast redigerad av 1 speedfreek, redigerad totalt 4 gånger.
- Styranimon
Grattis till andraplatsen! 
Dina gubbar är sjukt snygga!
Dina gubbar är sjukt snygga!
- speedfreek
Hellions var riktigt värdelösa hela tiden och var faktiskt de som på slutet revolteradebenmannen skrev:Ah, det blev den. Ok.speedfreek skrev:Du har kommenterat listan i min tråd... Om dess ev olaglighet.
Hur funkade Hellionsen och Razorwingen?
...
Tankshockade du något med Ravagern?
mot Asdrubael Vects tyranni och gav bort turneringsvinsten till Daniel Hesselberg.
Lösningen borde vara att skaffa fler Hellions och slänga ut Vect.
Razorwingen var helt grym och gjorde 52! hits på en enhet orker som trillade ur en sprängd BW.
Dessutom var den eldmagnet utan open topped och riktigt, riktigt snygg.
Men ett rent helvete att transportera...
Ravagern gjorde en tank shock på ETC som gav ungefär fem turneringspoäng, så minst en ram kommer jag alltid vilja ha med...
- speedfreek
Spelrapporter från Fantasia Fanatic XX
Tänkte skriva lite om min turnering, i varierande kvalitet utefter humör och tid.
Första slaget mot Elias, Trukson tror jag...

Före detta snygga Deathwatch, ommålade till minst lika snygga "vanliga" BA.
30 hoppisar, 20 bikes, 5 termosar och meffe.

Elisar tjurrusar framåt och jag svarar med att tjurrusa rätt in i honom.

En präst, lite termosar, en massa bikes och några hoppisar stryker med. Resterande termosar dör på fearless.

Hellions blir lämnade ensamma och rånbögmördas av assaultmarines i rundan därpå.
Man kan ana Mephiston bakom klippan

och han städar bort Incubi och Wyches.

Samtidigt har Vect offrat sig mot en hel enhet ASM för att få bort prästen, så en massa bikes är fortfarande oskadda.
Sen är det en massa ASM och bikes mot en massa Venoms som snabbt avverkar allt utan FNP.
Utan skytte och utan FNP har Elias tyvärr inte mycket att sätta emot, men jag har ju offrat en hel del
för att få bort prästerna.
Whipe redan i runda tre eftersom vi båda mest ville in och brottas, tills mina brottargubbar tog slut och jag bara sköt istället.
Kul match med trevlig motståndare som hade otur med sin match-up.
19-1
Tänkte skriva lite om min turnering, i varierande kvalitet utefter humör och tid.
Första slaget mot Elias, Trukson tror jag...

Före detta snygga Deathwatch, ommålade till minst lika snygga "vanliga" BA.
30 hoppisar, 20 bikes, 5 termosar och meffe.

Elisar tjurrusar framåt och jag svarar med att tjurrusa rätt in i honom.

En präst, lite termosar, en massa bikes och några hoppisar stryker med. Resterande termosar dör på fearless.

Hellions blir lämnade ensamma och rånbögmördas av assaultmarines i rundan därpå.
Man kan ana Mephiston bakom klippan

och han städar bort Incubi och Wyches.

Samtidigt har Vect offrat sig mot en hel enhet ASM för att få bort prästen, så en massa bikes är fortfarande oskadda.
Sen är det en massa ASM och bikes mot en massa Venoms som snabbt avverkar allt utan FNP.
Utan skytte och utan FNP har Elias tyvärr inte mycket att sätta emot, men jag har ju offrat en hel del
för att få bort prästerna.
Whipe redan i runda tre eftersom vi båda mest ville in och brottas, tills mina brottargubbar tog slut och jag bara sköt istället.
Kul match med trevlig motståndare som hade otur med sin match-up.
19-1
speedfreek skrev: Hellions blir lämnade ensamma och rånbögmördas av assaultmarines i rundan därpå.
Det där fick mig att skratta rakt ut. Jag tror att kollegorna tvärs över korridoren undrar vad jag gör på min lunchrast...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- speedfreek
Minnesvärda prestationer:
Razorwingen gör 23 träffar med bomberna, 17 på marines, 5 på bikes och sammanlagt dör det en ASM... av en lans.
Hellions+Baron dödar fyra bikes innan de själva dör.
Asdrubael dödar en präst och tre marines och fältet klarar ett av de fyra saves det hade behövt klara innan fisten.
Razorwingen gör 23 träffar med bomberna, 17 på marines, 5 på bikes och sammanlagt dör det en ASM... av en lans.
Hellions+Baron dödar fyra bikes innan de själva dör.
Asdrubael dödar en präst och tre marines och fältet klarar ett av de fyra saves det hade behövt klara innan fisten.
- theWatchman
Slösar du bort lunchen med att kolla forum? Det gör jag iaf efter lunchen är slutSerpent skrev:speedfreek skrev: Hellions blir lämnade ensamma och rånbögmördas av assaultmarines i rundan därpå.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det där fick mig att skratta rakt ut. Jag tror att kollegorna tvärs över korridoren undrar vad jag gör på min lunchrast...