Kan ju va värt att nämna att den gången den funka så dödade du ju The Nightbringer.Mutt skrev:Har du mött den? Att offra honom på att pricka 2-3 meganobz och döda dessa på 4+ är knappast värt det. Har själv spelat med honom på en turnering och la Wolf-spellen kanske 3 gånger, varav 2 bara för att jag kunde. En gång på något vettigt. Hade aldrig valt den spellen på en vanlig trollis, och på Njal är den inte prisvärd. För de poängen kan jag till exempel ta en long fang squad med 5 lascannons. Vad tycker dina kära meganobz är roligast att möta - 5 lascannons eller en 1-shot wolf-spell?
Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Wolves
- speedfreek
Sjukt ovärt!
-3 tycker jag verkar vara lagom.
-3 tycker jag verkar vara lagom.
Det hade 5 lascannons också kunnat göra vid det laget. Antagligen med större chans än 1/6 dessutom.Magnus skrev:Kan ju va värt att nämna att den gången den funka så dödade du ju The Nightbringer.Mutt skrev:Har du mött den? Att offra honom på att pricka 2-3 meganobz och döda dessa på 4+ är knappast värt det. Har själv spelat med honom på en turnering och la Wolf-spellen kanske 3 gånger, varav 2 bara för att jag kunde. En gång på något vettigt. Hade aldrig valt den spellen på en vanlig trollis, och på Njal är den inte prisvärd. För de poängen kan jag till exempel ta en long fang squad med 5 lascannons. Vad tycker dina kära meganobz är roligast att möta - 5 lascannons eller en 1-shot wolf-spell?
Jag tycker att Njal och Jaws kan kompas snällare, jag har aldrig mött dem på en mall-kompad turnering och jag tycker det är argument nog för att släppa lite på kompen. Jag tycker att Fear of Darkness är en minst lika spelförstörande power (Auto-win mot Tau, bra mot det mesta) och den kompas bara -6.
Alexander Merinen
Njals storm är nog medräknat i minuset...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Iron Priest:
-1 för mount
-0,5 per cybervarg
Lord:
-0,5 per småvarg
-3 om Dundervargar finns i listan
Long Fangs:
-0,5 extra per missil
-3 för pod (Om Logan är med i listan)
Håller med om Njal/jaws-diskussionen.
Ser ingen mening med -5 för Njal i en Pod. Skulle aldrig få för mig att droppa 245p för en jaws-attack. Njal bli ju bättre ju längre han lever, vilket han är dålig på som det är. 100p prällar passar bättre som självmordsbombare.
Tror inte jag skulle spela med Njal om han gav -20 istället, Pimpad Lord eller Logan känns mer värt, och kompar bättre. Men sänka Njal till -20 tror jag är en bra start, egentligen tycker jag nog han ligger närmare att förtjäna -17 - -18.
Rune Priest:
-1 Storm Caller
-2 Tempest's Wrath
-3 Murderous Hurricane
-12 Jaws (-17 i Pod)
-5 för varje Rune Priest efter den första
Swiftclaws:
-1 Fist (-2 om WG/IC på bike är med)
Icke attackbike vapen borde bara ge minus om WG/IC på bike finns med.
Skyclaws:
+1
-1 Fist (-2 om på WG)
Typo:
Ta bort Stormen.
-1 för mount
-0,5 per cybervarg
Lord:
-0,5 per småvarg
-3 om Dundervargar finns i listan
Long Fangs:
-0,5 extra per missil
-3 för pod (Om Logan är med i listan)
Håller med om Njal/jaws-diskussionen.
Ser ingen mening med -5 för Njal i en Pod. Skulle aldrig få för mig att droppa 245p för en jaws-attack. Njal bli ju bättre ju längre han lever, vilket han är dålig på som det är. 100p prällar passar bättre som självmordsbombare.
Tror inte jag skulle spela med Njal om han gav -20 istället, Pimpad Lord eller Logan känns mer värt, och kompar bättre. Men sänka Njal till -20 tror jag är en bra start, egentligen tycker jag nog han ligger närmare att förtjäna -17 - -18.
Rune Priest:
-1 Storm Caller
-2 Tempest's Wrath
-3 Murderous Hurricane
-12 Jaws (-17 i Pod)
-5 för varje Rune Priest efter den första
Swiftclaws:
-1 Fist (-2 om WG/IC på bike är med)
Icke attackbike vapen borde bara ge minus om WG/IC på bike finns med.
Skyclaws:
+1
-1 Fist (-2 om på WG)
Typo:
Ta bort Stormen.
Tempest wrath -7 minst
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
jag vidhåller att jaws är en extrem spelförstörare. om jag möter spacewolves på en okompad turnering spelar jag aldrig för att vinna, snarare att få en längre lunch om jaws finns med i listan, och om den inte gör det kan man kolla hur många missile launchers man möter för att se hr värd lunchrasten är.
Ja' än't bittä'!
Murderous hurricane är alldeles för snällt kompad redan som det är. Minuset skall absolut inte sänkas ytterligare.Asplund skrev:Rune Priest:
-1 Storm Caller
-2 Tempest's Wrath
-3 Murderous Hurricane
-12 Jaws (-17 i Pod)
Även Jaws och förmodligen Tempest wrath är för snälla nu och bör inte få ännu bätre komp.
@Halvar
Med den inställningen lär det gå bra
Med den inställningen lär det gå bra