Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Elevatorlake »

Mortis contemptors med dubbla kheres är en av de bästa enheterna i 30k så se till att magnetisera den så inte dina motståndare blir bittra om du dyker upp med den varje gång :) det funkar för övrigt utmärkt att magneta contemptorn från calth så att den kan använda alla vapnen från fw för variation.

När det gäller fluff tycker jag att first heretic är ett utmärkt ställe att börja på, en av mina favoriter i hela hh-serien och en orgie i allt word bearers.

Just ja, innan du limmar ihop marinsen kan jag tipsa om att det finns special- och heavy weapons från fw som passar till marines från calth-lådan. Det finns speciella enheter i 30k där alla får ta special weapons (tror de heter support squads) och devastators får inte blanda vapen så det kan vara bra attha en god idé om din lista innan du börjar limma.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Röde skrev: Om någon känner sig sugen på att bidraga med bitz som kan göra dem mer Word Bearer-ish så är jag tacksam.
Det beror lite på hur korrumperade du tänkt dig dina WB, jag har ett gäng gamla Beastmen-banners som du kanske kan använda som Vexilla till dina squads?
Den här, fast omålade då och tyvärr utan pinnen.

Bild

I övrigt så hade jag lyssnat på Hissjön, viktiga poäng att tänka på.

Det man kan göra med Calth-lådan är att använda det ena HQ:et som Praetor så man får tillgång till Rites of War, och då köra Pride of the Legion. Då blir Terminators och Veteran Squads compulsory troops, så har du lite större möjligheter att utrusta dina enheter med blandgodis. Så kommer du runt "bekymret" med att man bara kan ha ett och samma vapen i varje squad.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jo. Det där med veteraner har vi koll på för att maxa lådorna.

Ang. Banéren så tackar jag för omtanken men står över. De är lite för stora för att falla mig i smaken.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

stormshaft skrev:
Röde skrev: Det man kan göra med Calth-lådan är att använda det ena HQ:et som Praetor så man får tillgång till Rites of War, och då köra Pride of the Legion. Då blir Terminators och Veteran Squads compulsory troops, så har du lite större möjligheter att utrusta dina enheter med blandgodis. Så kommer du runt "bekymret" med att man bara kan ha ett och samma vapen i varje squad.
Och kanske framförallt att man kan få sniper på sina veterantacticals.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Min första Word Bearer...

Det ska dit lite mer pappersfladder på den och så ska han få en ass.can till att ha och byta med.

Bild

Bild

Bild

Bild

Armarna är magnetade och därmed rätt rörliga. Ganska nöjd med posen också med tanke på hur den står från början...

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Bra jobbat. Jag ser inget greenstuff. Det hade jag aldrig fixat.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Lite mer fart och liv i den där, snyggt jobbat!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Tackar.

@ Leidstedt. Ovansidan av höger ben är tillslätat med milliput i övrigt är det inget greenstuff.

Måste bestämma mig för hur min första 1250pts lista ska se ut bara så jag kan börja limma vanliga gruntar. Skulle vilja ha fatt i fler special weapons från Calthlådan.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Snygg! Är det contemptorn från calth som du hackat i? :)

Ang. special weapons är det ju synd att det inte funkar med resinet från fw eftersom de har bra kit för special weapons till calth. Du kan nog köra med gws kit också men då måste du nog skära loss högerhänder från bolters i calthlådan och använda dessa för att vapnen ska passa.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag kommer fuska med lite resin i den här armén och leja bort limmandet alt. ta allergismockan. Jag har hittat ett superlim/gel som funkar hyffsat men som är lurig att applicera och som torkar ganska långsamt.

@ Elevatorlake. Vilket GW-kit?

Skriv svar