Kompmallen 6.7

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Olof

Re: Kompmallen 6.6

Inlägg av Olof »

Nej nej, jag påpekade ett uppenbart fel. :)
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Tänkte precis lite: varför är Blood Angels Vindicators efter den första billigare än t.ex. Templars? BA är ju fast, något som är en rätt hygglig fördel. Borde inte Black Templars dessutom få nåt minus för att ta Venerable Dreads? Som det är nu så är det ju +/-0. Det står dessutom att Templars får +3 för varje Redeemer, men vi har ju inga!

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Jag gillar att du gör världens grej av att BT inte har redeemers, när det är ett tydligt fall av copy-pasta som inte ens påverkar mer än några överflödiga digitala tecken :)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Snot skrev:Jag gillar att du gör världens grej av att BT inte har redeemers, när det är ett tydligt fall av copy-pasta som inte ens påverkar mer än några överflödiga digitala tecken :)
Meh, får väl påpeka några misstag eller? Sen vet jag knappast om det räknas som att "göra världens grej" att sätta ett utropstecken istället för en punkt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Kommer det komma en uppdatering av mallen innan BSK eller kan man börja bygga listor med nuvarande mallen?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

DHettNeck skrev:Kommer det komma en uppdatering av mallen innan BSK eller kan man börja bygga listor med nuvarande mallen?
Vi hoppas på input efter SSK så att vi kan göra lite uppdateringar. Om inte annat så kommer Sisters of Battle att läggas till.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

nialion

Inlägg av nialion »

När kommer den. Vill ha ett hum om vad jag skall spela på BSK så snart som möjligt.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

nialion skrev:När kommer den. Vill ha ett hum om vad jag skall spela på BSK så snart som möjligt.
Den kommer när den är färdig. Jag räknar med en 6.7 så det kommer antagligen inte att bli några stora förändringar.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

nialion

Inlägg av nialion »

Jag pratade om ett utkast på syster kompen vill gärna få ett hum om vad ni tänkt. Kanske bara en klassisk gothcon mall.

Typ så här.
Saint Celestine Mycket minus
Repentias Mycket plus
Retributors Lite minus
Celestians Lite plus

Så man kan se lite hur ni tänker i alla fall.

EDIT: Om ni vill ha lite hjälp med en detaljerad analys av nya sister reglerna kan jag stå till tjänst.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

skriv gärna ett utkast så har vi massa hjälp

Skriv svar