Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
imp

Re: Imperial Guard

Inlägg av imp »

Kan vi inte räkna den som en misslyckad super heavy istället?
En bild säger mer än 1000 kaniner

mtz

Inlägg av mtz »

Artilleri som har Type:Tank?

GastAnders

Inlägg av GastAnders »

Pjäserna i en artilleri-enhet är också vehicle-models. En Cyclops har beteckningen Tank, ja, men den får inte Tank-shocka. Jag är lite jävig i frågan iom att jag använder mig utav enheten, men inte tycker jag att den ska räknas in i fordonsminus.
*25 pts...
*Sprängs vid en AP sexa, AV10.
*One-hit Wonder

Hur mkt avdrag ska då inte en Orbital Strike ha? Shit, nu snackar vi Capital Ship in Geostationary Orbit här ;)

mtz

Inlägg av mtz »

Nej den borde inte räknas med, borde ju läggas in på liknande som t.ex på Viper.

ZimmeZitron

Inlägg av ZimmeZitron »

Tycker nog att Guardsman Marbo kan få -2/-3 istället för -1. En demolition charge som kan kastas var som helst med BS 5 är faktiskt inte så dåligt. I special weapon squadet ger ju demolition charge dessutom -2.
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."

- Sergio Ramos

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

ZimmeZitron skrev:Tycker nog att Guardsman Marbo kan få -2/-3 istället för -1. En demolition charge som kan kastas var som helst med BS 5 är faktiskt inte så dåligt. I special weapon squadet ger ju demolition charge dessutom -2.
Folk verkar ju ha börjat använda honom nu, svårt att se om det är för att ha kompar för bra eller om folk gillar Rambo för mycket... Fler som tycker något?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Han kostade mig en match på DalCon när han dök upp och pangade en rhino vilket resulterade i att killarna i var exponerade för en hel IG armé...
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Anton

Inlägg av Anton »

-1 för 65 poäng är bra mycket bättre än IG-snitt och som sagts är det inte helt dåligt med en demo var som helst på bordet. Folk tar honom för att han är bra.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Har svårt att tycka att han är värd sina poäng efter en del test. Visst, det är en democharge varsomhelst på plan (men t.ex. master of ordnance skjuter effektivare för färre poäng). Har provat honom i ett par matcher, han gör nåt i en av fyra. Är det dessutom killpoints, som det brukar vara i åtminstonde nån match i de flesta turneringar så är han verkligen inte värd nåt.

Nu har flera spelare börjat använda honom, men jag skulle tro att det är föt att han är tuff. Han var inte värd de -2 som han hade förut.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Argos

Inlägg av Argos »

Kollade lite på mallen och insåg att 3 scout sentineller med las cannons ger lika mycket minus som en vandetta. Känns ganska fel enligt mig. Särskilt med tanke på hur mycket vendettor man sett på turneringar jämfört med scout sentineller.

Skriv svar