Jo, det är riktigt fina modeller. Skalan är helt rätt och ger mycket bättre möjlighet till bättre poser. Däremot är de som sagt monopose vilket jag tycker är lite tråkigt.Röde skrev:De är så ruggigt tufft positionerade. Stort lyft för Marines.
Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
-
Elevatorlake
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Ja, ja. Man kan inte få allt...Elevatorlake skrev:Jo, det är riktigt fina modeller. Skalan är helt rätt och ger mycket bättre möjlighet till bättre poser. Däremot är de som sagt monopose vilket jag tycker är lite tråkigt.Röde skrev:De är så ruggigt tufft positionerade. Stort lyft för Marines.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Elevatorlake
Sant. Som ett starter set är de grymma, det går inte att säga något om.Röde skrev:Ja, ja. Man kan inte få allt...Elevatorlake skrev:Jo, det är riktigt fina modeller. Skalan är helt rätt och ger mycket bättre möjlighet till bättre poser. Däremot är de som sagt monopose vilket jag tycker är lite tråkigt.Röde skrev:De är så ruggigt tufft positionerade. Stort lyft för Marines.
Din rackarns rackare
Grattis till först på banan.
Jag tror det är monopose för att det är ett starterkit, så det kommer säkert andra enheter med en massa bits precis som andra enheter.
GW kommer ju vilja att du köper de nya, häftigare vapnen/kombosarna/karaktärerna nu när du startat en "ny" arme.
Sen är ju flera andra namngivna karaktärer monopose. Så jag tror det är lugnt.
Jag tror det är monopose för att det är ett starterkit, så det kommer säkert andra enheter med en massa bits precis som andra enheter.
GW kommer ju vilja att du köper de nya, häftigare vapnen/kombosarna/karaktärerna nu när du startat en "ny" arme.
Sen är ju flera andra namngivna karaktärer monopose. Så jag tror det är lugnt.
Finns det hjälmar att använda på modellerna som är barhuvade? Ogillar barhuvade Marines...
- NilssonHarHund
Det är samma skala på hjälmar och axelskydd (och vad jag kunnat se kanske även händer) som tidigare marines. Gräv fram lite extra MK4 ur gömmorna så löser det sig nog.Röde skrev:Finns det hjälmar att använda på modellerna som är barhuvade? Ogillar barhuvade Marines...
Fett fräsigt!NilssonHarHund skrev:Det är samma skala på hjälmar och axelskydd (och vad jag kunnat se kanske även händer) som tidigare marines. Gräv fram lite extra MK4 ur gömmorna så löser det sig nog.Röde skrev:Finns det hjälmar att använda på modellerna som är barhuvade? Ogillar barhuvade Marines...
-
Elevatorlake
Jag har exakt samma preferens och tyvärr finns det inga extra huvuden som man kan använda.Röde skrev:Finns det hjälmar att använda på modellerna som är barhuvade? Ogillar barhuvade Marines...
Jag ska prova med mkIV idag och se hur det ser ut. mkX har väldigt sluttande "nos" på hjälmen så det kan bli tight innan för kragen som de har men jag tror det borde funka.
Annars kanske Deathwatch hjälmarna funkar. De är väl gjorda för att gå ner bakom en hög harnesk.Elevatorlake skrev:Jag har exakt samma preferens och tyvärr finns det inga extra huvuden som man kan använda.Röde skrev:Finns det hjälmar att använda på modellerna som är barhuvade? Ogillar barhuvade Marines...
Jag ska prova med mkIV idag och se hur det ser ut. mkX har väldigt sluttande "nos" på hjälmen så det kan bli tight innan för kragen som de har men jag tror det borde funka.
Skriv gärna en rad om hur det funkade med MK4 hjälm...
-
Elevatorlake
Bättre än så, kan fixa bildbevisRöde skrev:Annars kanske Deathwatch hjälmarna funkar. De är väl gjorda för att gå ner bakom en hög harnesk.Elevatorlake skrev:Jag har exakt samma preferens och tyvärr finns det inga extra huvuden som man kan använda.Röde skrev:Finns det hjälmar att använda på modellerna som är barhuvade? Ogillar barhuvade Marines...
Skriv gärna en rad om hur det funkade med MK4 hjälm...