Leffegnu skrev:
Annars går det bra lr? (;
Kul ni funnit intresset igen (=
Tackar som frågar!
En av de saker som stressade mig med åttonde var den stundande invalideringen av hela min armé. Med tanke på hur långsamt jag målar så såg jag framför mig hur min gigantiska hög med oanvändbar plast sakta förvandlades till något jag passar vidare till nästa generation, varpå pojkarna leker hårda lekar med dem och kör dem i mixern.
Nu är det ju inte fullt så illa än så länge, eftersom Primaris smygs in sakta, sakta. Jag har inte sett mer än tio Space Marine arméer till salu på svenska köp- och säljforum. För att inte tala om eBay...
Efter att förkastat tanken på att sälja allt och avsluta eller börja om på ny kula, kom jag fram till att jag har alldeles för svårt för att släppa saker.
Så enda vägen är således framåt.
Med tanke på att det tar så enormt långt tid att måla (förutom Chaos Nurgle) så kör jag vidare på spåret "elitistiska och svårspelade arméer". Hittade ett gäng begagnade, halvfärdiga Dreadknights - redan innan nya codexar och regler läckt ut. Fantastiska modeller och jag har alltid dreglar över dem men det har känts för WAC att stoppa in dem i mina redan rätt hårda Space Marines-listor.
När GW släppte formationerna tänkte jag att det borde ju gå att köra en bunt dreadknights som Heavy detachment.
Perfekt att komplettera upp Voldus med för HQ, som jag har sedan köpet av Gathering III!
Lägg dessutom till mina redan uppmålade Assassins, så har vi en fluffig kombo. (Nåja, det är i alla fall rätt med Culexus & Grey knights.)
En gissning var att de skulle bli Elite i nya codexen, vilket visade sig stämma. Jag har dessutom aldrig fått tillfälle att spela dem, trots att jag älskar tanken på några, få enheter som verkligen måste spelas rätt taktiskt för att betala sig.
Så - för att göra Voldus rättvisa tänkte jag för första gången låta bli att limma dit gubben på basen och kladda med fingrarna över hela modellen medan jag målar.
Efter diverse misslyckade försök med ståltråd/färgburkar/superlim/kork/fästmassa, fick jag äntligen användning för min specialinköpta ställning som legat oanvänd i ett par år.
Denna gång gjorde jag primandet med airbrush för att inte få så tjockt lager som alla sprayburkar ger. Jag tänkte att om jag nu går in för extremt få modeller, kan jag lika gärna försöka måla dem så bra som möjligt.
Som av en händelse fick jag problem med sprayerna när jag primade terräng. Den där tjocka, grova ytan ingen vill ha. Tur att det inte var Voldus under sprayen - pjuh! Ett värre problem är att det fuckar upp min planering kring att hinna färdigt terräng till turneringen jag är med och anordnar.
Sprayprimer är bra förutom när det inte är det - waaaaaaaah
Men det får bli ett senare problem...
ny profilbild till fejjan kanske
Glöm inte - säkerheten först vänner!