Lonestars 40K
Re: Lonestars 40K
Stört snyggt som vanligt!
Du råkar inte ha en mall till den där örnen? skulle gärna sätta en på huset jag byggde i helgen.
Du råkar inte ha en mall till den där örnen? skulle gärna sätta en på huset jag byggde i helgen.
Tack! Glaset gjorde ganska stor skillnad tyckte jag. Sen får man se hur det håller när man spelar.
Örnen hittade jag på bildsök på google när jag skrev imperial eagle.
Örnen hittade jag på bildsök på google när jag skrev imperial eagle.
Helt blown away! Hur gör du, hur går du tillväga? Vad använder du för referenser? Sitter allt innanför skallen eller använder du bilder? Hur stort lager av arbetsmaterial sitter du på? Grymt imponerad!
Hade varit en dröm att få spela på ett av dina bräden. Så jävla coolt att köra en narrativ kampanj på. Hade ju såklart varit coolt att köra en faceoff på med.
Hade varit en dröm att få spela på ett av dina bräden. Så jävla coolt att köra en narrativ kampanj på. Hade ju såklart varit coolt att köra en faceoff på med.
Det mesta bygger jag efter eget huvud. En hel del har jag fått klura ut själv hur man ska göra, annars brukar jag titta en del på diorama modeller. De brukar dock inte visa hur de är gjorda, men man lär sig titta på saker ur ett annat perspektiv. Det materialet jag bygger i har jag inte sett någon annan bygga med. Men den 6 mm tjocka gipsskiva passade perfekt i skala med hur tjock en vägg bör vara till figurerna. Sen är det ju lumppappen som är limmad för att få en "putsad" yta och då blir väggen ytterligare 2 mm tjockar (1 mm på var sida).
Man har ju byggt terräng i några år också, så det bör väl ge resultat eftersom man höjer ribba lite efter varje projekt.
Här är en bild på några av mina första hus och bunkrar, dessa är nog ca 10-12 år gamla.

Kartong-droppod! Husen målade i bakgrunden.

Man har ju byggt terräng i några år också, så det bör väl ge resultat eftersom man höjer ribba lite efter varje projekt.
Här är en bild på några av mina första hus och bunkrar, dessa är nog ca 10-12 år gamla.

Kartong-droppod! Husen målade i bakgrunden.

Kul att se lite gamla kort =) Det roliga är att din lägstanivå är betydligt högre än många "terrängbyggare" som hållit på i flera år, haha :p
Iyanden
Orks
Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/
Iyanden
Orks
Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/
Kul att dina exempel på att du var sämre förr håller bra klass jämfört med vad jag spelar på för det mesta....
Dina projekt är sjukt inspirerande och kul att få följa.
Dina projekt är sjukt inspirerande och kul att få följa.
- stormshaft
Något av det sjukaste jag ha sett i figurspelsväg. Helt otrolig terräng. Vet inte vad man kan skriva som inte redan skrivits.