Vad tror ni om detta spelbräde?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Vad tror ni om detta spelbräde?

Inlägg av Nurgle »

Sjukt sugen köpa denna mattan & zone mortalis feelsie terrängen till. Vad tror ni om att spela det som infinite walls i vanliga 40k med lite mer mazeliknande bräde? Nån som testat?

Bild

(Och nej, jag pallar inte köra zone mortalis. Tiden räcker knappt till 40k)

Iambroborn

Re: Vad tror ni om detta spelbräde?

Inlägg av Iambroborn »

Som quin-spelare så tycker jag det hade varit nice ;)

Annars så hade det varit kul med kanske 25% max av maze på brädet. Gör ju skytteenheter värdelösa mot cc enheter om man inte kan skjuta alls.

Niklas malmborg

Inlägg av Niklas malmborg »

Har gjort liknande bräden när jag spelat och man får anpassa sig istället för att köra på sin gamla vanliga strategi

Personligen tycker jag annorlunda spelbräden är hur kul som helst
Många narrativa missions passar riktigt bra

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

@Iambroborn vad gör man inte för att glädja Harlequinspelare :) Bra synpunkt - inte överbelamra brädet och lämna plats för lite tanks.
Niklas malmborg skrev:Har gjort liknande bräden när jag spelat och man får anpassa sig istället för att köra på sin gamla vanliga strategi

Men funkar det utan att bli alltför wonky?

[Kirby]

Inlägg av [Kirby] »

Ser ballt ut länk till terrängen? Lite sugen själv

Niklas malmborg

Inlägg av Niklas malmborg »

Nurgle skrev:@Iambroborn vad gör man inte för att glädja Harlequinspelare :) Bra synpunkt - inte överbelamra brädet och lämna plats för lite tanks.
Niklas malmborg skrev:Har gjort liknande bräden när jag spelat och man får anpassa sig istället för att köra på sin gamla vanliga strategi

Men funkar det utan att bli alltför wonky?
Det blir lite wonky jämfört med vanligt spel .. se bara till att fordon kan ta sig fram hjälpligt på de flesta ställen och gör ett par korridorer med längre sikt och områden med kortare.

Blir bara ... Annorlunda från vanligt spel.. vissa saker blir bättre som artilleri, CC och fly... Det kanske inte kommer vara ett bräde som är bäst för kompetativt spel om motståndaren inte är förvarnad men annars så brukar det bli kul... Horde arméer blir stora proppar och små Elite arméer funkar riktigt bra men kan bli inlåsta av hordes

Så .. tja.. annorlunda
Och tycker du det blev för tight så bara gör lite mer utrymme till nästa spel
Jag spelar guard och jag tycker såna bräden funkar bra även mot orks t.ex.
Eldar blir dock bättre här .. vilket kan göra ont då de redan var bra nog så om du spelar mot kompetativa eldar spelare så beware

ErikJohannesson

Inlägg av ErikJohannesson »

Jag är lite sugen på att skaffa lösa väggar, men hittar inte ngn länk till var man kan köpa det? Sökningar på Feelsie ger udda resultat.
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Hmm annorlunda är alltid kul! Får se om hobbykassan får lite överskott framgent :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

ErikJohannesson skrev:Jag är lite sugen på att skaffa lösa väggar, men hittar inte ngn länk till var man kan köpa det? Sökningar på Feelsie ger udda resultat.
Är det ett alternativ till zone mortalis du söker funkar det rätt bra att googla på just det, ”zone mortalis alternatives”. Av ip-skäl kommer du inte hitta några återförsäljare direkt men väl många trådar, bloggar etc., t.ex. den nedan.

http://addictedtoresin.blogspot.se/2017 ... works.html

Det kanske kan vara något?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

ErikJohannesson

Inlägg av ErikJohannesson »

Elevatorlake skrev:
ErikJohannesson skrev:Jag är lite sugen på att skaffa lösa väggar, men hittar inte ngn länk till var man kan köpa det? Sökningar på Feelsie ger udda resultat.
Är det ett alternativ till zone mortalis du söker funkar det rätt bra att googla på just det, ”zone mortalis alternatives”. Av ip-skäl kommer du inte hitta några återförsäljare direkt men väl många trådar, bloggar etc., t.ex. den nedan.

http://addictedtoresin.blogspot.se/2017 ... works.html

Det kanske kan vara något?
Tack!
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Skriv svar