Pain tokens och Beasts/Harlequins
Pain tokens och Beasts/Harlequins
Beasts och Harlequins är väl i princip de enda enheterna i Dark Eldar codexet som inte har Power through Pain regeln.
Vad är åsikterna om att de ändock drar nytta av Pain Tokens? PfP regeln skriver att man måste ha regeln för att generera pain tokens men att hela Uniten drar nytta av effekten. Sätter Stealth rulingen nått prejudikat?
Vad är åsikterna om att de ändock drar nytta av Pain Tokens? PfP regeln skriver att man måste ha regeln för att generera pain tokens men att hela Uniten drar nytta av effekten. Sätter Stealth rulingen nått prejudikat?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
- speedfreek
Re: Pain tokens och Beasts/Harlequins
Det är bara dumma amerikaner och deras följeslagare som går på den lätta!
Några andra produktiva inlägg i debatten?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Skulle säga att det är en uppenbar miss, hoppas det kommer med i FAQn, det verkar vara något som GW borde fixa (de har ju faktiskt blivit hyfsat duktiga med sina FAQer.
Alexander Merinen
-
Johannesson
Beasts, Harlequins samt Ur-Ghuls och Sslyth.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Regeln gäller enbart för de som har regeln.
Till skillnad från t.ex Stealth?Mortarion skrev:Regeln gäller enbart för de som har regeln.
Edit: för att utveckla, axiomet att special rules bara gäller modellerna som har special rulen stämmer ju bevisligen inte. Hade det gjort det hade jag inte skapat tråden och det hade inte funnits något att diskutera.
Vaddå? Det står juh under stealth i regelboken att den påverkar hela enheten. I det fallet är det faktiskt enbart en förtydling, och inget hittepå som i en annan FAQ (ja, jag är fortfarande bitter på att regelintroduktioner hamnat i FAQ:n och inte i erratan)Yautja skrev:Till skillnad från t.ex Stealth?Mortarion skrev:Regeln gäller enbart för de som har regeln.
Edit: för att utveckla, axiomet att special rules bara gäller modellerna som har special rulen stämmer ju bevisligen inte. Hade det gjort det hade jag inte skapat tråden och det hade inte funnits något att diskutera.
Ja' än't bittä'!
Och i Power From Pain regeln står det också att den påverkar hela enhetenHalvar skrev:Vaddå? Det står juh under stealth i regelboken att den påverkar hela enheten.Yautja skrev:Till skillnad från t.ex Stealth?Mortarion skrev:Regeln gäller enbart för de som har regeln.