Claras DE

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Clara

Claras DE

Inlägg av Clara »

Jag har tagit mig i kragen och börjat måla mina dark eldar som har legat och samlat damm sedan i höstas. Planen är att allt ska vara målat och att jag ska ha hunnit spela med dem någon gång (och lärt mig reglerna) efter den här sommaren. Först ut är blåblodiga wyches. De frågetecken som återstår är huruvida de ska få målade ögon, och i så fall i vilken färg. Jag funderar också över gröna eller lila tatueringar, men är orolig för att det kommer att se rörigt ut.

Angående de rosa underbyxorna så har de väll flått en daemonette eller liknande, persikofärgat skulle helt enkelt inte passa mot de kalla färgerna kände jag. Jag har målat knivarna väldigt neutralt då de faktiskt inte är så tuffa, detsamma med shardnet - impaler. Jag vill överlag att de ska utgå ifrån blått, rosa och grönt, och försöker att måla allt utifrån de färgerna i olika nyanser.

Jag vill hemskt gärna ha synpunkter på vad som saknas eller borde ändras på dem. Nästa enhet ut är warrriors, vilka mest är rustning, och den färgen är jag rätt så nöjd med, men hur båtarna ska se ut är jag lite osäker på.
Bilagor
IMG_0140.JPG
(143.09 KiB) Nerladdad 1802 gånger
IMG_0130.JPG
(141.82 KiB) Nerladdad 1795 gånger
IMG_0121.JPG
IMG_0121.JPG (71.3 KiB) Visad 3545 gånger

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Claras DE

Inlägg av LillePer »

Snyggt målat! Ska bli kul att fortsättningen på detta. Angående ögonen så vette tusan vad som passar ihop med den hudtonen, gula eller gröna känns ju mer rätt än blått eller rött. Men högst tveksamt om det funkar det heller. Finns nog risk för att det bara kommer ser sämre ut.
Rustningarna tycker jag är snygga som dom är och warriors i samma stuk blir säkert jättebra, båtar i samma nyans som rustningarna med riktigt ljus highlight i alla "spår" lite TRON stuk dvs. kan nog bli riktigt snyggt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Bilderna ser lite mörka ut. Vi borde skaffa en "foto-box" och ta bilder utomhus. Annars ser det bra :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Clara

Inlägg av Clara »

Jag funderade också på gröna eller gula ögon, men då skulle de djupt liggande ögonen inte bli lika tydliga, och jag gillar när det är små springor till ögon bara. Mörkgröna ögon skulle se ut som svarta så det skulle ju inte spela så stor roll känns det som. Men svarta ögon ser omålade ut.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

En bruten vit färg på ögonvita och odefinierad mörk pupill blir nog jättebra.
SW-grå, Rottning flesh, benfärg eller vad som helst som inte är 100% vit.

Gillar verkligen baserna.

Ang extrafärg så tror jag mer av den giftiga gulgröna färgen du har på högdagrar kan funka, men till tatueringarna har jag ingen aning.
Kanske svart med skarpa högdagrar i warlock purple?

Båtar i samma färg som pistolerna hade varit mäktigt.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Det ser riktigt bra ut, och jag vet inte om ögonen ens behöver någon färg. Tycker det passar att de är i skugga så att säga. Det rosa och gröngula ger en väldigt härlig kontrast till det i övrigt mörka och kalla färgschemat.

Hur har du gjort stenarna på baserna?
Något för just baserna som jag tror skulle kunna passa väldigt väl är ett lager Tamiya Clear Green på "vätskedelen".
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Malleus

Inlägg av Malleus »

Jag gillade ögen som de är och överlag lyckat färgschema.
Ska bli kul att se fortsättningen.

Clara

Inlägg av Clara »

Jag ska test att måla ögonen, men det lutar mot att de bara får lite ljust längst ut och längst in för att avgränsa pupillen, som speedfreek sa.

Stenarna är sprue-delar som har hackats till, rätt så bra syssla framför tv:n och om man drybrushar dem lite när man gör basen så blir det superenkelt att se var alla linjer ska vara.

Är Tamiya Clear Green en vatteneffekt?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Aha. Smart applicering av sprues.

En variant på det, ja. Semitransparent vattenlöslig akrylfärg.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Tist

Inlägg av Tist »

Jag skulle undvika att måla ögon i annan färg än i vita nyanser, oftast ser det bara skumt ut med annan ögonfärg. Gröna tatueringar skulle nog se bäst ut, eller någon röd, men gäller att hålla det ganska minimalt för att det inte ska se för rörigt ut med tanke på att det är inte direkt är catachan storlek på deras lemmar.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Skriv svar