Skull White
Skull White
Tjenare, jag skulle behöva några teknik tipps om hur man får på ett täckande, jämt lager utav skulle White.
jag har problem ed att den är så satans rinnig. Jag ska ha den på en Shoulderpads till min LF andra färgen är svart.
jag har problem ed att den är så satans rinnig. Jag ska ha den på en Shoulderpads till min LF andra färgen är svart.
Re: Skull White
Gör som föreslaget, prima vitt, sedan maskera och pmåla/prima nästa färg.
Dock skulle jag föreslå Art Masking Fluid istället för tejp om det är på små och välvda ytor.
Går att köpa i de flesta konstbutiker för runt 50-lappen.
Det kan väl mest liknas vid 'lim' som torkar, men inte direkt fäster, på materialet man stryker det på och på så vis skyddar området.
Tas sedan bort med hjälp av suddgummi (gnuggar bort det försiktigt) eller häftmassa (man lyfter av det helt enkelt).
Med detta kan man utan större problem maskera ojämna och udda ytor rätt effektivt.
Dock skulle jag föreslå Art Masking Fluid istället för tejp om det är på små och välvda ytor.
Går att köpa i de flesta konstbutiker för runt 50-lappen.
Det kan väl mest liknas vid 'lim' som torkar, men inte direkt fäster, på materialet man stryker det på och på så vis skyddar området.
Tas sedan bort med hjälp av suddgummi (gnuggar bort det försiktigt) eller häftmassa (man lyfter av det helt enkelt).
Med detta kan man utan större problem maskera ojämna och udda ytor rätt effektivt.
- black templars @ time of ending -
Om du målar vitt på typ svart så kör ett lager fortress grey innan, det behöver inte ens vara jämnt och fint. Kör det och sedan 1-3 tunna lager vit så blir det jättebra.
Alternativt airbrusha på det vita, täcker jättebra
Alternativt airbrusha på det vita, täcker jättebra
- speedfreek
Skull White
Eller Dheneb Stone / Astronomican Grey, som bägge är gjorda för att täcka bättre.
Och sen hjälper det om man inte målar med just Skull White. Vallejos vita är bättre...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Jag förslår att du använder dig av Vallejos Ivory framför vit, en mer naturlig färg än den kritvita. Två tunna lager brukar ge en bra yta.
-
Claimh_Solais
Astronomican grey sen en mix av AG och vit sen bara vit ! blir skitbraspeedfreek skrev:Eller Dheneb Stone / Astronomican Grey, som bägge är gjorda för att täcka bättre.
Tack för tippsen! Fasen jag räds att använda en air brush, ser skit smidigt men svårt ut. Vi har snackat i hops på klubben nu efter som det är en hög standard på gubbarna där nere ska vi göra en måla verkstad med Air brush, pigment och lite andra Vallejo produkter, vi har ju turen med oss att vi har en bildlärare och tre andra spelare som kan måla i TT utan att anstränga sig för mycket. Ska bli jävligt skoj och skrämmande.
Men aja innan jag spårar ur totalt, fortress grey hjälpte mycket. Faktum är att när jag väl fick den färgen på gubben så gjorde jag en 35-40 blandning med Skulle White och Fortress Grey. Blev skjut mycket bättre än den där starkt vita färgen till mitt lite mer ner mattade färg schema.
Men aja innan jag spårar ur totalt, fortress grey hjälpte mycket. Faktum är att när jag väl fick den färgen på gubben så gjorde jag en 35-40 blandning med Skulle White och Fortress Grey. Blev skjut mycket bättre än den där starkt vita färgen till mitt lite mer ner mattade färg schema.
Re:
LillePer skrev:Spraya med skull white. Tejpa för det som
Ska vara vitt och spraya resten svart/grått i ditt fall då.
säger det samma, börja med att spraya vit där du vill ha det. maska med häftmassa sen kör du med svart spray.
becon är ganska roligt.