1850 poäng Necrons 6th!

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
kombat

1850 poäng Necrons 6th!

Inlägg av kombat »

Listan:

HQ pts

Immotekh 225

Nemesor Zandrekh 185

Vargard Obyron 160

Royal Court #1
Harbinger of Eternity 25
Chronometron 15

Harbinger of Storm 25
Lightning Field 10

Harbinger of Destruction 35
Solar Pulse 10

Harbinger of Destruction 35

Royal Court #2

Harbinger of Tranmogrfication 30
Sesmic Crucible 10

Harbinger of Storm 25
Lightning Field 10

Harbingr of Destruction 35
Solar Pulse 10

Troops

5 Necron Warriors 65

5 Necron Warriors 65

13 Necron Warriors 169

8 Immortals 136
Tesla Carbine

Fast Attack

5 Necron Destroyers 200

5 Tomb Blades 100

Heavy Support

Annihilation Barge 90

Annihilation Barge 90

Annihilation Barge 90

1850

Tanken bakom listan är att den skall vara bra i 6th edition uppdragen både primary och secondary uppdragen.
HoE och HoT går med stora warrior squadden med Immotekh och Zandrekh. HoS går med immortals quadden tillsammans med Obyron. 2 HoD med ena warrior squaden och 1 HoD med den andra warrior squadden.

Framför allt vill jag att armén skall kunna att vara bra på secondary objectives.

First blood: 4+ Seize samt svårt att plocka enheter från mig med nightfight

Kill the Warlord: Här är väl det mer tanken att det skall vara svårt att döda min warlord (Oftast Immotekh), Obyron har ganska bra chans att döda valfri annan karaktär om han kommer i strid med honom (kan ge Furious charge för ST8 attacker med Zandrekh)

Linebacker: Tomb Blades, Destroyers och hoppande Immortals har alla rba chans att ta sig in i motståndarens deployment. Har också mycket skytte för att förhindra min motståndare.

Till primära uppdragen så har listan 12 "killpoints" vilket är ganska lagom. 4 scoring enheter och 3 Heavy för Big Guns Fire och 2 Fast Attack för The Scouring.
Listan är väldigt shooty och försöker undvika närstrid men har vissa element för att kunna fixa det med (Lightning fields, Sesmic Crucible, Obyron och overwatch)

Tyck gärna till har lite tankar på fundering redan men vill provspela först :)

Användarvisningsbild
LillePer

1850 poäng Necrons 6th!

Inlägg av LillePer »

Vad händer om någon pajar dina barges? Vad gör du då?

Användarvisningsbild
kombat

Re: 1850 poäng Necrons 6th!

Inlägg av kombat »

I vilket sammanhang tänker du på då? Barges är inte A och O för listan, dem är en viktigt del framför allt mot flyers och mot transporter men de gör inte hela listan. Själv tycker jag där finns rätt mycket skytte utöver barges.

Användarvisningsbild
LillePer

1850 poäng Necrons 6th!

Inlägg av LillePer »

Känna bara som att du har 2 lansar 3 barges en schytekille och resten strödakka. Har svårt att se denna lista vinna mycket. Visst den år stabil och släpper inte mycket, men den tar heller inte jättemycket.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

3 Lansar om jag får be hehe ;)

Ja det är ingen armé som wipar andra arméer utan den spelar mer på missions och framför allt då bokmissions.

Men känsan jag fick när jag spelade en liknande armé på lite mindre poäng var att strödakkat gör mer än vad man tror framför allt på bilar.

Men hur skulle du ändrat på listan vad tror du skulle kunna tillföra något och vad känns överflödigt ?

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

leker lite med tanken att byta ut 13 warriors mot 10 immortal med Gauss Blasters. (3+ save är mycket bättre än 4+) Samt ta bort en tesla immortal och 1 Harbinger of Destruction utan Pulse och lägga till 5 Particle casters to Tomb bladsen

Användarvisningsbild
LillePer

1850 poäng Necrons 6th!

Inlägg av LillePer »

Låret bra mycket bättre tycker jag. Warriors har tappat en del på att cover blev 5+.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Jag tycker vann ganska mycket med gause, rapidfire, overwatch och +cover i nightfight.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Då jag fick smaka på paladiner med reroll to hit och ignore cover på sina psycannons så uppskattar jag nog 3+ ganska mycket :)

Mer funderingar är att skippa HoT killen för en necron lord med pinne 2+ MSS för att plocka jobbiga challanges. Kanske om jag får poängen till en Tesseract Labyrinth för de riktigt elaka karaktärerna och hoppas på lite flax :)

Användarvisningsbild
LillePer

1850 poäng Necrons 6th!

Inlägg av LillePer »

Jag menade bara warriors tålighet. Deras skytte har helt klart fått en stoor boost.

Skriv svar