HQ pts
Immotekh 225
Nemesor Zandrekh 185
Vargard Obyron 160
Royal Court #1
Harbinger of Eternity 25
Chronometron 15
Harbinger of Storm 25
Lightning Field 10
Harbinger of Destruction 35
Solar Pulse 10
Harbinger of Destruction 35
Royal Court #2
Harbinger of Tranmogrfication 30
Sesmic Crucible 10
Harbinger of Storm 25
Lightning Field 10
Harbingr of Destruction 35
Solar Pulse 10
Troops
5 Necron Warriors 65
5 Necron Warriors 65
13 Necron Warriors 169
8 Immortals 136
Tesla Carbine
Fast Attack
5 Necron Destroyers 200
5 Tomb Blades 100
Heavy Support
Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90
1850
Tanken bakom listan är att den skall vara bra i 6th edition uppdragen både primary och secondary uppdragen.
HoE och HoT går med stora warrior squadden med Immotekh och Zandrekh. HoS går med immortals quadden tillsammans med Obyron. 2 HoD med ena warrior squaden och 1 HoD med den andra warrior squadden.
Framför allt vill jag att armén skall kunna att vara bra på secondary objectives.
First blood: 4+ Seize samt svårt att plocka enheter från mig med nightfight
Kill the Warlord: Här är väl det mer tanken att det skall vara svårt att döda min warlord (Oftast Immotekh), Obyron har ganska bra chans att döda valfri annan karaktär om han kommer i strid med honom (kan ge Furious charge för ST8 attacker med Zandrekh)
Linebacker: Tomb Blades, Destroyers och hoppande Immortals har alla rba chans att ta sig in i motståndarens deployment. Har också mycket skytte för att förhindra min motståndare.
Till primära uppdragen så har listan 12 "killpoints" vilket är ganska lagom. 4 scoring enheter och 3 Heavy för Big Guns Fire och 2 Fast Attack för The Scouring.
Listan är väldigt shooty och försöker undvika närstrid men har vissa element för att kunna fixa det med (Lightning fields, Sesmic Crucible, Obyron och overwatch)
Tyck gärna till har lite tankar på fundering redan men vill provspela först