Space Wolves with Imperial Guard Allies Horde Army List

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Bahoola

Space Wolves with Imperial Guard Allies Horde Army List

Inlägg av Bahoola »

Hittade just denna listan på nätet. Och tyckte att den var intressant då den enbart består utav infanteri.

HQ1: Njal
HQ(Guard): Primaris Psyker

Wolf Guard x4, 4x Terminator Armor, 4x Powerfist

Lone Wolf, Terminator Armor, Stormshield, Chainfist
Lone Wolf, Terminator Armor, Stormshield, Chainfist

Grey Hunters x10, 2x Plasma, Banner
Grey Hunters x10, 2x Melta, Banner
Grey Hunters x5, Flamer

Platoon Command Squad
Infantry Squad, Power Weapon (Axe)
Infantry Squad

Long Fangs x5, 4x Missile Launchers
Long Fangs x5, 4x Missile Launchers

Tanken bakom listan så vitt jag förstår är att IG subbarna formar ett 50 man starkt kompani och leds ut av Najl och Primal Psyker som har valt Divination Powers. Vad man får då är 50 IG snubbar med re-roll to hit (Perscience), 4++ (Forewarning), Feel no Pain (Endurance) plus And They Shall Know No och re-roll på moral checks utav Saga Of Majesty.

Denna enhet är flankerad av två stycken Lonewolfs med Chainfist and Storm Shield för att kunna plocka walkers, moster och annat nasty.

Undertiden som man har 4 stycken GH kompanier om leds ut av Terminator WGs för att öka deras livslängd, de är ju bara där för att ta stryk typ, så inte så väl utrustade. Som vi mycket väl vet kan ställa till med mycket oreda även på egen hand utan några IGs inblandade. Och givet vis en liten scorching enhet.

Och givetvis ett par LFs :roll:

Tanken jag har är att plocka bort en WG (46 poäng) två GH (30 poäng +10 för ena plasman) och ta in två drop pods för 35poäng stycket. Då har man 16 poäng över och kan ge 8 man kompaniet Mark of the Wulfen, eller, jag har för mig att lone wolfs inte får vara indexiskt utrustade så spendera några poäng där kanske. Skulle ju vara nice att ge dem ett par vargar med sig (om man kan hitta dom poängen).

Men var tycker ni?

Ancalagon

Re: Space Wolves with Imperial Guard Allies Horde Army List

Inlägg av Ancalagon »

Visst kan den funka. Blobben klarar sig lika fint med en vanlig rune priest dock. Njal är lite för mycket att stoppa in här tycker jag. 100 poäng går att hitta i listan för att spela Njal+RP dock :)

Problemen med en 50manna blob är mest att den bara kan targetta 1 enhet i taget med alla sin shooting attacker, alternativt multi-assault om man lyckas få till det. Den är också otroligt svår att navigera. Du kan nästan kallt räkna med att någon modell alltid behöver assaulta genom terräng etc. Dessutom är den egentligen inte så svår att skjuta ut om man har mycket templates. Åker man på nåt skojigt som Weaken' Resolve och får Ld2 på det, ja, då tackar de för sig ganska snabbt. Men visst är den bra hehe
Den skymmer också LoS till egentligen allt annat du har på planen :)

Ingenting mobilt och inget skydd från fordon innebär också att man snällt får tugga shooting från allt som är snabbare, och sånt med längre range, och det finns mycket som mängd-dakkar bort vanliga infantry.
Senast redigerad av 1 Ancalagon, redigerad totalt 6 gånger.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Det är Tony Kopach lista som han vann nova open med. Listan är väl helt ok men fungerar bäst i det formatet som spelas i nova open annars anser jag den vara alldeles för statisk för min smak

Bahoola

Inlägg av Bahoola »

kombat skrev:Det är Tony Kopach lista som han vann nova open med. Listan är väl helt ok men fungerar bäst i det formatet som spelas i nova open annars anser jag den vara alldeles för statisk för min smak
Hade jag ingen aning om, såg den på Space Wolf blogen :)

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Bahoola skrev: Tanken bakom listan så vitt jag förstår är att IG subbarna formar ett 50 man starkt kompani och leds ut av Najl och Primal Psyker som har valt Divination Powers. Vad man får då är 50 IG snubbar med re-roll to hit (Perscience), 4++ (Forewarning), Feel no Pain (Endurance) plus And They Shall Know No och re-roll på moral checks utav Saga Of Majesty.
Känns lite starkt att säga "vad man får då". Njal kan säkert ta re-roll hit men måste fortfarande träffa 4++ savet samtidigt som din primaris ska pricka Endurance.

Bahoola

Inlägg av Bahoola »

Mag-El skrev:
Bahoola skrev: Tanken bakom listan så vitt jag förstår är att IG subbarna formar ett 50 man starkt kompani och leds ut av Najl och Primal Psyker som har valt Divination Powers. Vad man får då är 50 IG snubbar med re-roll to hit (Perscience), 4++ (Forewarning), Feel no Pain (Endurance) plus And They Shall Know No och re-roll på moral checks utav Saga Of Majesty.
Känns lite starkt att säga "vad man får då". Njal kan säkert ta re-roll hit men måste fortfarande träffa 4++ savet samtidigt som din primaris ska pricka Endurance.
sant.

Skriv svar