Hej!
Har en lista som jag skrev för ett tag sedan:
HQs
Archon
-Blaster
-Shadow Field
Succubus
-Venom Blade
-Blast Pistol
Elites
3x Kabalite Trueborn
-3x Blasters
-Venom
-Flickerfield
-Extra Splintercannon
3x Kabalite Trueborn
-3x Blasters
-Venom
-Flickerfield
-Extra Splintercannon
Troops
9x Wyches
-1x Shardnet & Impaler
-Haywire Grenades
-Hekatrix
-Venomblade
-Raider
-Nightshield
-Flickerfield
-Enhanced Aethersails
10x Wyches
-2x Hydra Gauntlets
-Haywire Grenades
-Hekatrix
-Venom Blade
-Raider
-Nightshield
-Flickerfield
-Enhanced Aethersails
10x Kabalite Warriors
-Splintercannon
-Sybarite
-Raider
-Nightshield
-Flickerfield
-Enhanced Aethersails
-Splinter racks
5x Kabalite Warriors
-Blaster
-Venom
-Flickerfield
-Extra Splintercannon
Fast Attack
6x Reavers
-2x Heat Lances
Heavy Support
Ravager
-Night Shields
-Flickerfield
Razorwing Jetfighter
-Night Shields
-Flickerfield
Vad tror ni den kompar? Är det en rolig lista? Hur gör den sig på slagfältet?
När jag skrev den var den lite av min drömlista och jag tyckte den verkade rolig på bordet. Men ju mer jag sitter och gör listor så känner jag att det kanske inte är en superrolig lista att spela. Känner även att den kanske kompar lågt och det känns inte så kul att spela med heller.
Jag är kluven, finns det något man kan ändra som gör den rolig och ger lite högre komp?
1750pts Dark Eldar
- Pappersbåt
1750pts Dark Eldar
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.
- speedfreek
1750pts Dark Eldar
Det känns väldigt mycket som om du tänkte ut den till förra editionen.
"gammalt" på något sätt.
Jag skulle skulle slänga in bestar tror jag...
"gammalt" på något sätt.
Jag skulle skulle slänga in bestar tror jag...
Re: 1750pts Dark Eldar
Varför har du flickerfield på allt? Du har ju 5+ cover i grund ändå.
Alexander Merinen
Iofs. bara om du har åkt, så, börjar motståndaren har du inte den (men då går det jo att deploya så att de har det ändå), så, ja.Zurken skrev:Varför har du flickerfield på allt? Du har ju 5+ cover i grund ändå.
- Pappersbåt
Hur menar du? Kan du utveckla? Är det pga flickfälten?speedfreek skrev:Det känns väldigt mycket som om du tänkte ut den till förra editionen.
"gammalt" på något sätt.
Jag trivs bäst med flickerfields, de har räddat mig flera gånger. Jag vet inte hur terrängen på borden ser ut och om jag kan gömma alla båtar. De är också ganska handy när man failar ett diff test.Karaghul skrev:Iofs. bara om du har åkt, så, börjar motståndaren har du inte den (men då går det jo att deploya så att de har det ändå), så, ja.Zurken skrev:Varför har du flickerfield på allt? Du har ju 5+ cover i grund ändå.
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.
Ifall du tycker den är tråkig att spela (och jag tycker nog inte den är överdrivet intressant att möta) kanske du borde pröva att spela med de lite mer intressantare valen hos Dark Eldar?
Beasts, Scourges, Harlequins, Incubi, Talos, Wracks, Mandrakes...?
Dark Eldar boken har ju otroligt mycket olika unika val du kan göra, och kanske är det roligare än att bara spelar warrior/wych/raider/venom.
Dark Eldar boken har ju otroligt mycket olika unika val du kan göra, och kanske är det roligare än att bara spelar warrior/wych/raider/venom.