Adepta Sororitas VS Daemons of Tzeentch - ESCALATION

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Adepta Sororitas VS Daemons of Tzeentch - ESCALATION

Inlägg av Flogger »

Jag och Simba satt och pratade igår medan han målade sin warhound titan och jag min FW Lord of Change, om att det blir rätt märkligt när de tillåter Lords of War på Throne of Skulls eftersom Throne of Skulls är 1500 poäng och en warhound titan kostar 750. Matcherna kommer ju gå rätt fort tänkte vi.

Idag bestämde vi oss för att testa detta.

Jag spelade:

HQ
Tzeentch Herald

TROOPS
10 Horrors
10 Horrors

FAST ATTACK
9 Screamers

LORD OF WAR
Aetaos'rau'keres eller "raketen" som jag kallar honom (999 poäng)


Simba spelade:

HQ
Canoness

ELITES
5 Dominions i Immolator

TROOPS
5 Systrar i immolator
5 Systrar i immolator
5 Systrar i immolator

HEAVY SUPPORT
1 Exorcist

LORD OF WAR
Warhound Titan (750 poäng)


Vi rullade mission och fick Kill point missionet i Escalation boken där Lords of War också får slå en variant av warlord traits. Vi slog båda ettor och fick +3" movement samt Outflank på vår Lord of War.
När vi slog psychic powers rullade min tzeentch herald fram Scriers Gaze vilket var som en gudagåva. För Simba vann nämligen slaget om vem som fick börja.

Arméerna:
Bild
Bild

Demondeployment, 10 horrors deepar, lord of war outflankar och screamers i vanlig reserv
Bild

Systerdeployment
Bild

Efter hans runda 1, mina horrors och heralden ligger ner på backen i hopp om att få saves mot något.
Bild

Min runda 1 kan jag inte göra något för mina enda enheter ligger ner på backen och når inget med sitt skytte så jag blir beskjuten en runda till. Men sen kastar jag sciers gaze och lyckas precis med allt jag vill. Raketen kommer in från rätt sida och vector strikar en exorcist och screamers dyker rakt in mot immolators.
Bild

First Blood!
Bild

Slutet av runda 2, screamers har turboboostat och vill hota titanen:
Bild

Simba försöker förgäves skjuta ner Raketen men han träffar bara med en enhet och den grounded checken klarar jag, som en förman. Då bestämmer sig hundvalpen för att bli förbannad på de 9 skrikarna som står i vägen!
Bild

6 Skrikare dör så i min nästa runda försöker de fly scenen och döda de där mysiga dominonkvinnorna på högra sidan av brädet, mums. Raketen skjuter iväg en ny enhet med horrors som blir 5st och landar framför lite systrar. Horrors som var i reserv deepade in i en skog och sköt på en immolator men blev denyade (adamantium will är sjukt drygt mot tzeentch). Raketen bestämde sig även för att assaulta hundvalpen så vi slipper den skiten. Han sätter 3 hull points på den och den gör ingenting mot Raketen.
Bild

Systrarna blir glada ner de ser horrors i deepstrike formation så hoppar ut ur sin immolator och bränner alla horrors utom 2, de klarar sig, lyckostar. Dominions skjuter sina 4 meltor på Screamers och dödar 2 så nu återstår endast 1 ensam rackare. Raketen sätter ytterligare några hull points på warhounden som inte gör något tillbaks.
Bild

Daemons turn 4. Horrors bestämmer sig för att skjuta på en immolator, träffar 8 skott (prescience är nice) men glancar ju bara på 6or.. och DÄR dog en immolator... Heralden behövde inte ens skjuta liksom..
Bild

En ensam rackare assaultar in i dominions, tar ett wound på overwatch (failade bolter saven, lucky!) som failar sitt fear test men klarar sina saves så där står vi och ser dumma ut. Raketen sätter ytterligare 2 hull points på warhounden.
Bild

Systrarnas runda 5, nu är Cannonessan förbannad. DÖD ÅT SKRIKARJÄVELN! Sade hon, chargade in och missade sin bön så fick inte hatred men lyckades slå ihjäl den stackarn ändå..
Bild
Bild

Men Raketen hämnas och säger om DU dödar MIN Skrikare ska JAG döda DIN Hundvalp!
Bild

Såhär såg det ut när spelet tog slut runda 5. Demonerna har tagit 3 kill points och first blood, systrarna har tagit 2 kill points. Demoner vinner med 2 poäng (first blood).
Bild



Slutsats, 1850 är en bättre summa för Escalation :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Adepta Sororitas VS Daemons of Tzeentch - ESCALATION

Inlägg av Röde »

Go, stordemonen!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Simb4
Inlägg: 323
Blev medlem: 20 apr 2012, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Adepta Sororitas VS Daemons of Tzeentch - ESCALATION

Inlägg av Simb4 »

Om jag ändå lyckats få ner dig på backen :-P

Måste kolla på döda flygmonster helt enkelt :-P

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Adepta Sororitas VS Daemons of Tzeentch - ESCALATION

Inlägg av MITTZ »

Kul me batreps!

Skriv svar