Olof Svensson - Gamers weekend

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof Svensson - Gamers weekend

Inlägg av refabricated »

XecrNist skrev:När kommer match 4 & 5 ? :P
När jag hittar tid att skriva, men det kommer innan nästa turnering.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof Svensson - Gamers weekend

Inlägg av refabricated »

Match 4: Jony med sina DE/eldar
Han spelar en drös med raider och venoms + en stor guardian enhet och en 9 manna reaver jetbik enhet med autarch på bike.

Jag har flyt i att jag får börja och får infiltrate warlordtrait. Detta innebär att jag kommer infiltrera:
- Scorpion serpent, 2 DA serpents och 1 raider med grots.

Dessa förutsättningar avgör i princip matchen. Finns tyvärr inte mkt för Jony att göra. Sätter han ut mkt lite så kommer jag 1st turn tabla honom, sätter han ut för mkt så kommer min alpha crippla honom. Han väljer sannolikt rätt och lämnar alla båtar i reserv och sätter ut bikes + guardian enhet.
Jag infiltrerar för att plocka bort alla bikes samt större delen av guardians. Han infiltrerar lite guggar i ett hörn

Han missar siezen.

r1 Olof: Jag flyttar runt för att döda bikes och tvinga fram LD på guardians. Håller hela armén centralt så han inte kan refused-flanka mig. Jag ser även till att min grotuesque-båt har r2 charge på guardian blobben. Skytte ser till att alla reavers dör och en god protion av hans guardians. Dock så klarar han ld10(autarch).
r1 Jony: Autarch boostar iväg och gömmer sig, guardiansen skjuter lite tamt på en båt.

r2 Olof: Finns inte så mkt att göra, för lite modeller bland guardians för att de skall vara värda att charga så jag skjuter bara på dem. Vidare så vill jag att allt mitt skall vara mechat så att hans venoms blir verkningslösa. Guardians dör sånär på 1 modeller eller ngt sådant. Bråkar även lite med hans infiltrators, mina reserver från kant kommer in och skjuter. Summan av det är att jag tillsist tar bort autarchen och mandrakes.
r2 Jony: allt kommer in och håller sig i ett hörn.

r3-4 Ställningskrig / kuddkrig i hörnet. Hans båtar jinkar, så gör mina. Men han drar inte direkt vinstlotter i sitt skytte, över 3 rundor får hans lansar igenom 1-3 resultat, som bäst en shaken. Jag gör inte heller mkt skada, blir väl av med en båt eller ngt.
Det jag försöker fokusera på är: r3 ravagers, ha dem att jinka så jag får mindre tillbaka mot mig. r4-5 ob-sec båtar så att det inte blir så mkt möjligheter till contests r5-7.

Detta forstätter till r6 och allt handlar bara om att jag försöker blocka honom, vilket går sådär. Antar att jag är trött... Och aJony försöker hitta öppningar att ta poäng i.

Har för mig att matchen slutar 15-5 till mig, kan även ha varit 14-6.

Inte så lång denna rapporten, men matchen vart nästa klar efter att jony missade siezen. Mitt WL-trait + möjligheten att börja tvingar fram detta spelet. Dock så spelar Jony stabil, klantar sig aldrig och bjuder inte några misstag(som jag kommer igåg eller upptäcker/utnyttjar).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar