Karl Abrahamsson ETC 2016

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Karl Abrahamsson ETC 2016

Inlägg av Elevatorlake »

Kul läsning!

Det är så skönt att efter spaltmeter efter spaltmeter av skriverier att det bara är eldar, tau, battle companies och stjärnor/superfriends som funkar i 7th så kommer du med vad som anses vara en undermålig lista från en undermålig codex och tar match efter match! :)

Visat att innovation och kunnande slår netlisting.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Karl Abrahamsson ETC 2016

Inlägg av NilssonHarHund »

Elevatorlake skrev:Visat att innovation och kunnande slår netlisting.
Hear hear. Gott metaspelande!
Senast redigerad av 1 NilssonHarHund, redigerad totalt 25 gånger.

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Karl Abrahamsson ETC 2016

Inlägg av Trulsante »

Håller med föregående talare! Jag har aldrig känt mig så nöjd efter en 20-0 som efter vår dust på LinCon. Du är en inspiration vad gäller metabusting och spelstil!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Karl Abrahamsson ETC 2016

Inlägg av Nurgle »

Kul & intressant läsning, tack för det. Lite radioreferatkänsla över rapporterna. Hör nästan Arne Hegerfors klassiska stämma smattra fram termerna, status, poängställning och förmedla känslan från bordet.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Karl Abrahamsson ETC 2016

Inlägg av fauh »

Nurgle skrev:Kul & intressant läsning, tack för det. Lite radioreferatkänsla över rapporterna. Hör nästan Arne Hegerfors klassiska stämma smattra fram termerna, status, poängställning och förmedla känslan från bordet.
Inga 40k grodor dock... FeelsBadMan

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Karl Abrahamsson ETC 2016

Inlägg av Elevatorlake »

fauh skrev:
Nurgle skrev:Kul & intressant läsning, tack för det. Lite radioreferatkänsla över rapporterna. Hör nästan Arne Hegerfors klassiska stämma smattra fram termerna, status, poängställning och förmedla känslan från bordet.
Inga 40k grodor dock... FeelsBadMan
"Det ser mörkt ut i dark eldars reserver..." :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Karl Abrahamsson ETC 2016

Inlägg av Enochia »

Match 6 Scotland Eldar

Mission, maelstorm är att man drar kort när man håller knappar

Hans lista
3 Farseers
5 3or Scatbikes
9 Wraithguards med Dcannon
Baharoth
Wraithknight
Bastion
Vyper
Warlock

Tittar på denna lista och är inte riktigt nöjd, den är bra mot mig, men jag borde kunna sätta en 6-8 poäng iaf
Han får alla magier han vill ha, guide, doom, prescience, gate, fortune.
Han sätter även infiltrate WL traitet, ajaj

Han vinner slaget för att börja lägger sin stjärna i bastionen, farseers ovanpå, infiltrerar en scatbike unit och WK.
Jag ställer ut piss och ingenting, lite minor, samt slänger in Lictorn i infiltrare för att slippa få WK i ansiktet direkt.

Jag får såklart R1

Nidz R1
Inget händer

Eldar R1
Inget händer, han shufflar fram sin WK typ 3"

Nidz R2
Får in 3 mawlocs och 2 Tyranter, 1 Mawloc tar objektiv i mitten, dom andra ställer sig och myser utanför WK range med lictorn

Eldar R2
Inga reserver kommer in. Han frågar sin Coach om han ska safea eller kötta, får svaret att kötta, så han hoppar ur bastionen, slänger invis på sin stjärna, jag denyar Fortune, han satsar ändå fullt och gatear fram för att plocka en mawloc, WK:n avancerar och skjuter ihjäl mawlocen i mitten, stjärnan dödar en annan.

Nidz R3
Frågar Matthias om vi behöver satsa, han säger kör, 3 Mawlocs rakt in i stjärnan som står i en Deep strike formation, en hit ger mig 13 träffar som går på 4 Wraithguards innan han ens får chansen att tanka med 4+ save. Sitter en av dessa så är det fest, sitter 2 så vinner jag matchen stort. 3 Stora scatters, 1 av plan, 2 precis brevid hans stjärna. Jaja, han får slå min mishap och skickar tillbaks mawlocen i ongoing. Här gör jag ett till jättemisstag, jag går på stjärnan med Tyranterna, jag skulle bara ha flugit upp och ställt mig så hans scatbikes inte kunde gömma sig rundan dom kom in. gräver ner den mawloc som överlevde

Eldar R3
Får in scatbikes som ställer sig längst bak på linjen i hans deploy, stjärnan buffar upp sig igen, med Fortune, guide, invis, samt sprider ut sig. WK:n dödar en till mawloc, samma med stjärnan, 2 mawlocs kvar i reserv.

Nidz R4
Här så gör jag bort mig igen, slänger in bägge mawlocsen i hans stjärna, är inte ens säker på varför såhär i efterhand, samma med Tyranterna, sätter en träff denna gången och får lite maelstorm samt dödar av gubbs, men det är för lite, för sent. en mawloc scattrar och landar framför stjärnan, den andra går tillbaks i ongoing.

Eldar R4
Inte mycket att säga, hans reserver kommer in, jag förstår att jag spelat fel, hans WK dödar mawlocen på bordet och den guidade stjärnan skjuter ihjäl en Tyrant

Nidz R5
Försöker rädda det jag kan, skickar in en mawloc i en unit scatbikes, scattrar, dödar en och dom flyr av, tyranterna flyger fram och skjuter ihjäl vyper och en till scatbike enhet.

Eldar R5
Han pushar upp, splittar stjärnan, står på alla objektiv, hans WK skjuter ihjäl en till mawloc (den 4:de i matchen)

Vi fortsätter

Nidz R6
Skjuter ihjäl fler scatbikes och landar på objektiv

Eldar R6
Contestar mitt objektiv med warlock, och en farseer, jag står på 0, han har resten

Tar slut
Förlust 2-18 och sjukt missnöjd, vi tar en bärs och snackar lite, han ansåg att jag gjorde rätt som gick efter stjärnan med mawlocs, men inte med tyranterna, jag anser att jag är dum i huvudet som inte spelade så som listan ska spelas. Sjukt trevlig spelare iaf

Att spela mot eldar var jobbigare än jag trott, även om jag hade spelat rätt så tog WK:n 4 mawlocs själv, en varje runda den sköt, och med prescience så är det inte så dåliga odds på det heller, underskattade helt klart D vapen, jag trodde han bara skulle lotta upp dom mot flyrants men han gör ju helt rätt som rensar mawlocs. Att gå efter stjärnan var ett misstag, hade jag inte gjort det så borde vi ha kunnat komma på 4:de plats. men men.

Är hursomhelst väldigt nöjd med min insats, ska dricka mer sprit nästa år dock, man rapar så mycket av öl.
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: Karl Abrahamsson ETC 2016

Inlägg av keiko76 »

Bra skrivet Karl och spelat!! Möter gärna din lista nån gång med min special-Cabal.
/Oscar

Skriv svar