Kickerns ETC

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Kickerns ETC

Inlägg av Robert »

Min lista

3ximperial knights
2xdreadknights
strikesquad
librarian

Match 1 Frankrike

Motståndaren spelar wolfstar med småvargar och typ 18 magilevlar hammer hand + missfortune ska han enkelt döda alla knights han chargar men han rullar av någon anledning på fortune istället för hammerhand vilket är fel av han då invis räcker mot min lista men han har ändå 2st rendings vilket är tungt.

vanliga fall borde jag ta 8 poäng men hammer and anvil sänker det till 5p och måste anstränga mig för att inte bli wipad då det är svårare att undvika stjärnan.

jag deployar 3 knights i en triangel för att göra combicharges omöjliga och det ska kosta så mycket move som möjligt att charga nästa knight, dreadknights får deepa bakom hans linjer för att förhoppningsvis omöjliggöra wipe.

han deployar utsprid så långt fram som möjligt och väljer att jag ska börja.


Runda 1
jag skjuter 3x imperial knights och dödar ca 15 hundar vilket känns bra det är 60rending attacker mindre på charge.

han tar upp mitten och trollar defensiva spells och spacewolfs galna living lightning men med skölden rätt och i fronten gör det typ 1-2 hull points bara.

Runda 2
jag deepar 1 dreadknight och strikeasquad i min deplpoyment då hans fot print inte tillåter att jag är bakom honom, backar med främsta knightenoch ler för mig själv då tidigaste chargen nu blir i runda 3.

han trycker fram lite till tar mitten men vågar inte gå för nära knightsen då han tydligen är rädd för chargen vilket jag inte förstår stomp är jobbigt men han ska kunna ha sina ic så långt bak att det knappt ska spela roll och jag gör exakt 0 i skada mot småhundar.
han tar även in 2x scouter från outflank och tar ett objektiv och försöker living ligthninga en dreadknight som denyar.

runda 3
jag deepar resterande dreadknight och hoppar fram lite med den som redan var inne och skjuter allt på scouter och tar first blood och second blood på scouter.
Han splittar 2st ic för att ta supremacy och någon annan bra tactical.

Runda 4
skjuter ihjäl dom avsplittade karktärerna för att gatlings är awesome och drar en charge på hundstjärnan eftersom han inte har rending uppe på den knighten, Sitter en stomp i både samael och azrael men ingen sexa rullas.
han använder hnr.
Han lägger nästan alla charchter i en super dödsstjärna som får alla spells i världen och chargar resterande hundar i knighten i hopp om att hålla upp den och skjuter ihjäl en dreadknight med living lightning.

Runda 5
Jag chargar en till knight i hundarna stompar ihjäl en charchter och azrael och någon hund och skjuter lite utan större verkan.

hans runda avslutar jag hundarna och spelet slutar.



han har dominerat maelstorm då han ägt 2/3 av bordet men jag tar igen på killpoints,first blood och slay the warlord ingen av oss linebreakar.

11-9 till mig han borde vågat gå på all in då hundar dödar mig innan stomp men bara att vara tacksam för dom extrapoängen han gav oss.
/Kickern

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kickerns ETC

Inlägg av Elevatorlake »

Missade du alla reserve rolls runda 1 eller kan man välja att inte slå om man vill ha kvar enheterna i reserv?

Vore även kul att höra dina tanka kring att du deep strikar dreadknights istället för att shunta de? Jag har funderat på det några gånger men kommer nästan alltid fram till att en shunt tar mig i stort sett dit jag vill och jag slipper scatter med risk för mishap eller dålig placering.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Kickerns ETC

Inlägg av Robert »

man får rulla från runda 1 men jag ville ha kvar dom så valde att inte rulla, shunt är bra men det är riktigt bra att spra shunt i och med att han frå deepa och sen run.
Speciellt i det här fallet då hammer and anvil gör att jag från reserv knappt kommer ut min deployemnt zone och hade jag deployat och shuntat hade hade han bara tagit den som first blood med shriek/charge eller living lightning.
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Kickerns ETC

Inlägg av Robert »

match 2 Finland

vi försöker pairings mässigt in i det sista undvika att jag får tau vilket är min absolut sämsta matchupp men för att andras pairings ska sitta så blir det dom ändå.

egentligen inget att berätta

deployar utanför range så han låter mig börja, deepar in dreadknights och trycker fram knightsen lite
tar 3 poäng maelstorm och dödar massa pirahnor för killpoints för att ta poäng om jag inte wipas.

han dödar 2 dreadknights och större delen av en knight.

rundan efter skjuter jag lite men gör inget, han skjuter väljer att spendera d missiler och dödar en kngith som springer in i en annan knight som sprängs av det.

wipad i runda 3-4.

0-20
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Kickerns ETC

Inlägg av Robert »

Match 3 turkiet

jag möter 20 hundar,cypher,5 sorcar,herald lite kultister och en renegade knight.
Spontant ganska trälig matchupp dödar inget förutom med stomp på grund av invis och han har hit and run, så måste vara lite försiktig då han statistiskt dödar 1 Knight i rundan på charge.

Han rullar spells och 14 rull senare har fortfarande ingen invis, sista spellen rullas på sanctic för att få hammerhand men får gate istället.
party! bara knighten kan skada mig! Jag ska inte kunna wipa honom för han ska spela på lite maelstorm och sitta i en ruin med 2+ cover och när jag commitar knights ska han gatea bort så jag inte kan plocka kill points men fortfarande en enkel 15ish poäng för mig.

jag rullar spells sätter invis och shrouding vilket inte hjälpte det redan oroliga politiska läget i Turkiet.

Han deployar på ett långt led längst hela bordskanten.

jag deployar mina chainsword knigts framför hans knight och resten lite utspritt för maelstorm.

runda 1 han tar något maelstorm och skjuter 4 hull points på en knight vilket sög.

min runda 1 jag dödar massa hundar i mitten av hans långa led, och first bloodar kultister och trycker 2 knights mot hans knigt.

Runda 2
han måste gå ihop i mitten med hund stjärnan för att få coherency så han tappar nästan hela sin move.

min runda jag invis min knight och dödar hans knight och börjar stompa hundar. Med hjälp av lite skön sniping har jag även plockat gatekillen och matchen är i stort sett över han har hnr men utan cover så skjuter jag ihjäl resten ändå.

20-0 till dom goda
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Kickerns ETC

Inlägg av Robert »

match 4 Irland

hans lista var
3ximperial knights
2x6 syndonian dragoons
2x5 skittari vanguard

missionet var reliken

Det här är nog matchen där jag tyckte jag spelade snyggast, eftersom det var en mirror och hans lista var bättre i mirror.

taktiken hans pippifåglar får inte under några omständigheter charga mina knights dom har 3attacker var s8 och varje 6 to hit blir massa extra hits. Så han får inte ta reliken för då kan han välja chargerna late game .

han deployar 3 knights typ 6 tum ifrån varandra och en dragoon enhet på varje sida.

jag deployar allting i en fin hög i mitten framför reliken.

Runda 1

han trycker försiktigt fram men mest på sidorna för att omringa mig liteoch trycker fram vanguardsen lite mot reliken.
hans skytte dödar några gubbar i strikesquaden som campar i ruin.
Min runda 1 jag invisar en dreadknight som tar reliken och gör mig redo med den andra dreadknighten att chargea dragoons om dom går fram längre.
skjuter ihjäl båda vanguard squadsen och sätter några hull points i en dragon enhet.
Den invisade knighten är en fälla som jag hoppas innebär att han chargar in 1-2 knights och kanske en dragoon enhetså jag kan countercharge med mina knights.

Runda 2

han tar baiten och trycker fram 2imperial knights och en av dragoon enheterna för att charga dreadknighten med reliken.
chargen sitter med 1knight och dragoons (den andra knighten kunde inte basa för det var skit i vägen) jag ropar challenge med dreadknighten som bara måste överleva den här rundan!
han slår en hit med knighten som inte blir en 6a och draggons gör inget för jag har 2+ save.

Jag har vunnit! han vet bara inte om det än.

jag invisar 1imperial knight som chargar hans imperial knight som inte kunde basa dreadknighten, den andra chargar imperial knighten som är i challenge och den tredje chargar dragoonsen som sitter i dreadknighten med reliken.
Dreadknighten som är fri chargar dragoons.
Med detta så är matchen vunnen, varför?

jo för hans imperial knights måste slå på en dreadknight och en invisad knight medans mina knights slår rakt på honom med charge bonus.
hans dragoons sitter fast med dreadknightsen/imperial knights och kommer få äta stomps.
medans han kanske komemr få ihjäl en dreadknight

efter den här rundan har han någon dragoon och sin skytte knight medans allt jag har tappat är delar av strieksquaden och en dreadknight.

Jag wipar honom runda 3-4.

20-0 till gul blå

Det här är nog matchen jag är mest stolt över då mirror borde vara en läskig 4+ om vem som vinner, men med lite snygga challenges och invis och en bra fälla så tog jag bort all risk i charges och kände att jag hade kontroll hela matchen.
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Kickerns ETC

Inlägg av Robert »

match 5 Belgien

möter necrons med världens decurion stjärna med lychguards och lite wraiths samt en imperial knight.
jag har även blivit varnad av en domare och andra spelare att det är kommunikations problem och jag ska akta mig från fusk från hans sida(spelar roll senare)

han deployar i ett hörn och reservar det mesta , jag deployar i en hög i mitten. Han får börja

Runda 1
han trycker fram stjärnan lite.

jag trycker mina knights mot hansknight samt skjuter lite på hans spindel och scaraber och tar first blood.

runda 2
han kommer inte med någon reserv och skjuter nåt hullpoint med sin knight.

jag och chargar hans knight och dödar den mot några hullpoints som hämnd.

runda 3

han får fler killa från reserv så teleporterar båda sina stjärnor till en hög bredvid sina reserver för att förhindra charges av knightsen som har typ autocharges efter dom blivit skjutna på rapid range.

jag går nära hans stjärna med två knights och skjuter i bra vinklar så jag blir av med ett gäng lychguards shuntar en knight och flamear 1miljon gubbar i en hög, den andra gör sig redo att chargea wraiths.
moral så flyr någon troop enhet och jag chargar stjärnan med 2 knights ochwraiths med dreadknight som challengar ut obyron som han dödar.
han sätter ett par hull points och jag dödar delar av stjärnan men ingen6a på stomp.

runda 4
allt är i combat förutom en enhet tomblades som tuboboostar.
vi tuggar lite i närstrid i hans tur.

jag skjuter ihjäl tomblades med min skytte knight och chargar med dreadknights och han wipas av stomp combar resolution.


Det här var dock en väldigt jobbig och infekterad match från runda 1 har jag behövt ifrågasätta en hel del av hans tärningsrull då han aldrig säger vad han rullar på vilket är sjukt jobbigt när han har
re roll armour, re rolll reanimation ibland samt att han inte säger om han använder look out sir eller inte, Allt jag vet är att han inte tar några wounds.
det kombinerat att han har flera gånger struntat i att mina gatlings har ap3 och rullat save sen reanimation har inte hjälp situationen och han blir märkbart irriterat på att jag ifrågasätter hans rull.
vi har även hunnit bråka om hur man använder ion shields och lite annat smått.
jag är dock lika skyldig i dramat jag har en runda klarat 3 maelstorm kort (var max2) något som vi märkte när vi körde bokföringen efter rundan och hade kanske kunnat vara smidigare i mina klagomål om att han inte sa vad han rullade.
Detta tillsammans ledde till en riktigt jobbig situation i challengen dreadknight mot obyron, jag rullar in 2st insta kill wounds tar upp mina tärningar ska fortsätta och han rullar 1 reanimation som han klarar.
Förklarar att det var 2st wounds han ska ta ett till och det har varit strul hela matchen med kommunikationen i det här läget.
han tror att jag fuskar då jag tror han sett min master crafted weapon som to wound inte mina egentliga to wound rolls, och han hänvisar till mina tidigare fusk med korten och att jag hela tiden anklagar honom att mygla med sina rolls.

vi ryter ihop och Tröger Mattias och belgiens coach kommer till bordet och alla är medvetna om tidigare kommunikations problem, vi diskuterar fram att 4+ om vem som har rätt och tärningen blir till min fördel.
i slutändan borde jag bara släppt det då jag troligtvis hade wipat honom ändå men å andra sidan kände jag att jag hade ju rätt, Men han tänkte inte heller ge sig i hans värld var det jag som fuskat.
Det här är en perfekt exempel på varför rykten och skvaller spelar så stor roll, jag hade troligtvis vart trevligare bett honom vara tydligare och någon inte varnat mig att han var skum och den skillnaden i attityd hade säker fått mig att verka smidigare och vänligare i hans ögon och löst många problem.

Men vi satte oss ner efter matchen och gjorde pratade lite och tog en öl och har även vart i kontakt med deras coach och diskuterat lite varför det vart så dåligt, jag tror verkligen bara att vi skulle vart mer öppna sagt tidigt att du vi förstår inte varandras engelska vi gör allt super tydligt och inte bara kört på och tänkt det ger väl sig.
/Kickern

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kickerns ETC

Inlägg av Elevatorlake »

Jobbigt att det blir så tråkig stämning under en match men ni verkar ju ha hanterat det hyfsat vuxet :) Skönt att man pratar om det efteråt också så att ni har lite positiva känslor på slutet, inte bara det aom är kvar från matchen.

Stämmer det förresten att en deltagare hamnade i handgemäng med en domare på etc? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Kickerns ETC

Inlägg av Katarsis »

Det stämmer typ. En Fantasydommare och några spelare fick en skur tärningar över sig efter ett domslut. Det gav minuspoäng. Men en 40-spelare blev redigt arg på en dommare och kallade denne för alla möjliga saker. Han fick åka hem.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Kickerns ETC

Inlägg av Robert »

Match 6 Skotland

möter necron decurion med wraith stjärna och en d cult.

han är ställ så han väljer ett hemsk bord för mig fär 50% av bordet är täckt av los blockande en vånings ruiner och enligt en etc regel får inte knights stå i vägarna utan måste stanna innan eller efter.
så all min movement sänks med 6(upp och ner 1 våning) samt att om jag inte kommer över ruinen så måste jag stanna innan.
det kombinerat med att jag dubblar högsta diff tärningen så går jag mellan 0-6 om jag inte går runt ruinerna.

Men han har svårt att skada mig utan att slåss med mig i närstrid så han borde vinna maelstorm och etrnal lite och jag borde vinna på first blood och killpoints deployemnten(hammer and anvil) gör matchen väldigt drawig.

runda 1
han trycker lite fram stjärnan och stananr med resten av armen i ruinerna, inget skytte når mig.

jag trycker fram imperil knightsen lite och behåller dreadknighten lite backfield för att skydda mot deepande d cults, jag first bloodar scaraber som inte syntes men som stod bredvid några warriors som jag såg.

runda 2

han deepar en destroyer enhet som jagar strikesquaden som överlever efter cover och go tog round.

jag chargar ihjäl destroyers med dreadknighten.

runda 3

han deepar en ny destroyer enhet

jag dödar destroyer med dreadknight, och börjar gå runt stjärnan mot hans backfield med en imperial knight.

runda 4

sista destroyer enheten kommer av någon anledning inte in han satsar på en charge på på min warlord knight som fastnat på en ruin och var för sämst för att gå därifrån för jag kunde inte rulla 10 på move på 2 turer.
han bommar chargen

min runda 4 jag shuntar dreadknigth mot hans backfield och trycker fram en knight som chargar ihjäl några warriors, Sen eftersom hans stjärna står på ett långt led så chargar min warlord knight hans wraiths för han får bara slå med 2 wraiths och jag får en grattis stomp på alla hans karktärer.
Det gick inte som planerat han träffar sex av sex attacker och slår sex sexor på armour pen vilket ska vara statitiskt omöjligt så min grattis stomp händer inte för han dödar mig på iniativ 5 =( sad kicker

Runda 5
han säkrar upp mitten objektvi deepar lite destroyers och hotar lite med stjärnan.

jag röjer 2 enheter i hans backfield med knight och dreadknight och fortsätter uppåt.

Slutar det nu vinner han.


eftersom skotland tyckte att vi skulle låta en snygg tjej slå om det fortsätter så var vi tvungen att leta ett tag men till slut hittade vi en godtagbart exemplar som var någon hang around till slovenien landslag som tyckte synd om mig och rullade att det fortsatte.

Runda 6

han säkrar upp objektiv tar någon maelstorm och försöker rädda sitt backfield.

jag trycker upp en knight som snor ett objektiv från honom med en run då jag inte våga satsa på chargen.

slutar det nu är det 10-10

då vi inte orkar leta reda på en riktigt tjej så får skotten som faktiskt har kjol på sig rulla och slår antagligen en sexa till( inte alls bitter efter knighten)
runda 7

han tok satsar och deepar hela stjärnan vid ett objektiv och allt förutom hit är i stor sett misshap(han är några tum från bordskanten bredvid en dreadknight och strikesquad samt en hel del ruin vägar som är impass.
men det ska fortsätta vara intressant och han rullar hit.

jag städar upp hans backfield och vi håller ungefär lika många objektiv han vinner lite maelstorm jag vinner mycket på kill points.

12-8 vilket var jag nöjd med men hade vart missnöjd på alla andra bord, men kul match utan strul och sjukt spännande in i det sista.
/Kickern

Skriv svar