Kalle i salamanca

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Enochia »

man tackar för alla glada tillrop, jag gillar hur min arme spelas, det finns inte så många trick i 8:nde än sålänge så jag gillar att jag hittat en liten fuling iallafall
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av frigobben »

Hatten av för det där spelet! :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Nurgle »

Du är verkligen vårt ultimata rockstjärne-geni! Well played, sir. Well played! Och tack för batrepsen.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Grudge »

Väl spelat! Kul att läsa om det här, super att du delar med dig!

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Enochia »

Match 4 Ryssland

Jag får en lista som ser vek ut på pappret, dock är den bra mot mig och reliken gynnar ju han som går först

Han spelar

30 ish scout snipers
30 ish sisters of silence
3x lascannon centar
landraider med cronos
Guilliman
2x3 Scout bikes

60 skott som får snipa mina magiker, samt 10 lascannons med reroll to hit och wound, hmmm, jag underskattar denna listan

Deploy
han ställer ut en unit scouts rakt på reliken, ska springa och gömma den i sin deploy, jag känner mig inte så hotad, borde blåsa bort dom R1
Han deployar riktigt snyggt, alla hans systrar ställer sig i congalines så jag bara kan komma in och smita in i dom, alltså inga smites alls.
Jag gör matchens första och största misstag, ställer ut alla mina crones så långt bak jag kan för att tvinga ut honom ut sin borg.

Missar siezen
R1 Ryssland
Han tar reliken och springer bakåt, kör fram med cronos och droppar av centar, bägge når precis varsin crone. dödar lätt 2 crones med command reroll på antal wounds
4 Crones kvar

R1 Kalle
Jag flyger fram med alla Crones och hiv tyrannen på flanken där han inte har guilliman, är utanför range för flamers så skjuter bara rakt in i scouts med relik, 4 dör 1 står kvar. kommer in med 2 magusar, missar precis min mind control av cronos på 12.5", han hade missat detta, hade jag fått kasta den så hade jag dödat alla centar, istället tar jag över en cent och sätter lite meningslösa wounds i cronos samt skjuter ut en halv enhet systrar, sätter chargen i centarna så dom inte får skjuta iallafall

R2 Ryssland
Han springer vidare med reliken, duckar runt minor som en chef, Cronos dödar en till crone och han dödar min 2 magusar som kom in
3 Crones kvar

R2 Kalle
Skickar in alla 3 Cronsen i mitten, med backup från min hiv tyrann, plockar in lite magusar, tar över hans centar igen och dödar fler systrar samt fler meningslösa wounds i cronos, mina crones skjuter och chargar ihjäl en syster enhet och en scout enhet.
1 full strength syster enhet och 4 5:or scouter kvar, samt hjälte scouten som håller i reliken och vägrar dö (han tar typ 8 4+), chargar även in en solo magus i centarna så dom inte får skjuta

R3 Ryssland
Guilliman kliver fram, Cronos klipper en Crone med lätthet, Guilliman plockar en till på chargen, ajajajaj, mina leksaker börjar ta slut.
1 Crone kvar

R3 Kalle
In med resten av magusarna, Cronen flyger ner i hans hörn, långt bort från guilliman, dödar äntligen hjälte scouten, och lite fler scouts, Tyranten dödar 3 scout bikes och magusar + neopyther plockar lite systrar

R4 Ryssland
Han rensar upp sitt backfield, dödar min Tyrann och alla mina neopyther, kvar på hans planhalva står 2 stackars magusar i det öppna och en skadad Crone, (Cronen dödar 5 Scouts som försöker charga honom, gott med overwatch flamers)
1 Skadad Crone kvar

R4 Kalle
Inser att jag kommer förlora stort, försöker mitigera och spara poäng, backar undan och försöker gömma biovorer, ställer min crone precis på reliken som nu låg fritt i hans deploy

R5 Ryssland
Han kör fram Cronos på biovorejakt, skjuter ihjäl 2, samt rensar upp mina magosar, plockar reliken med sina sista 2 systrar, skjuter ihjäl min Crone, slår en 5:a på explode, command reroll, trumvirvel.... 1. fandå, han undrar varför, tja, hade min crone sprängts är det 66% chans att jag plockar båda hans systrar och han tappar 8 poäng. men men.
Kvar på brädet har jag 1 biovore som gömt sig, 2 magusar som gömt sig, ingen av dom är i position för något

R5 Kalle
Biovoren försöker smyga längre in i losblocken, samma med magusarna, slutar det här så förlorar jag typ 15-5.
vi fortsätter

R6 Ryssland
Cronos gasar fram, säger att han ser min biovore, jag håller inte med, vi tar in en kille från bordet bakom, han säger att biovoren är död och jag ger då upp, blir wipead. 0-20

Slutledning
Jag gör fel, här så försöker jag spela ett snygg match där jag kan finurla mig, det är bara fel, jag skulle ställt upp alla crones på linjen, förlorat dom 2 han rimligt dödar, sen bara chargat rakt in i allt jag kan, samt plockat in alla magusar för att få target overload, istället ger jag honom min arme bit för bit, och blir därmed utspelad av mig själv.
Min ryss var trevlig och duktig, släppte fan inte en millimeter någonstans, vi hade lite regerldiskutioner och jag fick en konstig ruling emot mig, men allt som allt, jag förlorar för att jag spelar dåligt. (här var den enda gången jag inte drack sprit till frukost)
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Elevatorlake »

Även solen har fläckar :)

Vad var det du felbedömde i hans lista som gjorde att du gjorde som du gjorde? Var du rädd för att han skulle döda alla dina crones direkt om du ställde dig för nära eller var det något annat?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Enochia »

jag ville att han skulle gå framåt med sina gubbar helt enkelt, han gör helt rätt som tvingar mig komma till honom istället
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Enochia »

Match 6, schweiz

skramlar ner på slutet igen och får en ok match
han spelar astra
150ish conscripts
Yarrick
2 Primaris
någon commisar
6 wyverns
1 manticore
en miljard droppande plasmor med killar som ger reroll på 1:or

Detta är en ok match för mig, hans plasma mosar min arme, men jag kan lätt kontra den genom att sprida ut alla mina magosar så han inte kan komma in, då får jag spela mot lite conscripts och wyverns, borde bli 20-0 till mig.

Deploy, samma som alltid, in med magosar i reserv, ut med crones i en klump, här så gör jag en brainfart och screenar inte mina crones ordentligt, vadå, jag sa ju ändå börja.

hans siezar.

R1 schweiz
han kommer in med allt, fritt skytte in i mina crones och biovorer
förlorar 4 crones, alla biovorer.

R1 Kalle
nästan allt är borta, det betyder inte att man ska ge upp, kliver in med alla mina magosar, plockar in 12 killpoints R1, borta är allt utom 2 units med 2 plasma var.

R2 schweiz
han plockar en till Crone och tar bort alla mina neopyther
1 Crone kvar

R2 Kalle
Bort med dom sista plasmorna, Yey, nu är det bara en miljard conscripts och 7 tanks kvar

R3 schweiz
han dödar av min hiv tyrann och min sista crone, samt jobbar bort lite magusar, just att han kör wyverns som inte behöver se för att skjuta gör mina magusar ledsna.

R3 Kalle
Har typ 5 magusar att leka med, jobbar så gott jag kan men det finns inget jag kan göra, smites är inte bra mot conscripts.

R4 schweiz
han dödar alla utom 2 magosar som har lyckats gömma sig ok

R4 Kalle
Ger upp, kan inte komma ur range för alla Wyverns, vilket betyder att jag kommer bli wipead R5 hur jag än gör.

Slutsats
Jag borde inte gått på autopilot, hade jag ställt upp min screen hade hans R1 varit hanterbar, nu chansar jag på att inte bli siezad, och som ni alla vet, så fort man säger "Jag förlorade på grund av en sieze", ja då har man gjort ett misstag, man ska alltid räkna med att bli siezad.

Efter denna sista match så slutar jag på 70 poäng av 120 möjliga, med 4 matcher vunna och 2 förluster, tappar tyvärr bästa tyranid med cirka 5 poäng, trots detta är det ett uppköp sen förra året och jag är nöjd och glad med min insats i salamanca, om jag åker nästa år till Kroatien så lovar jag att det ska bli än mer alkohol.
Tack till alla som har läst min fighter och hoppas att någon fått inspiration, Jag har planer på att ta med mig nästan samma lista till Westeros och jag hoppas innerligt att alla min motståndare har gjort sin läxa och inte går i mina fällor.
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Elevatorlake »

Spännande, intressant och inte minst lärorikt. Tack för att du tar dig tid och delar med dig!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av NilssonHarHund »

Bra läsning rakt igenom. Tack för årets bästa rapporter (igen)!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar