Kalle i salamanca

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Enochia »

magos är plural på spanska för magiker, eller så skriver hag bara fel
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Elevatorlake »

450 conscripts? Har man verkligen någon vilja att leva kvar efter att ha målat 450 conscripts? :)

Kul läsning och grymt spelat!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Enochia »

han hade 9 olika målningar, så det var hoplånat i grupper av 50
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Enochia »

Match 3 Chickenstealers

Tau

2 coldstars
6 fusion commanders
2 firesight
aun'va (ger alla drones 10 i ld med reroll)
8x8 drones
3 firewarriors

deploy
jag har färre drops så jag kommer få välja vem som börjar
han vinner deploy och väljer sidan med objektiv

han sätter alla commanders i reserv, ut med coldstars drones, aun'va, firesight i en klump i mitten, firewarriors på varsinn flank

jag deployar allt i ett hörn med magosar i reserv, jag ser hans misstag och satsar på att gå 1:a
ingen sieze

R1 kalle
sprider ut mina crones + 2 magosar så han bara kan komma in i ett hörn, dödar 1 firewarrior enhet, first blood

r1 tau
han skyfflar runt i sin hög med drones och får in 1 fusion blaster commander, dödar 1 crone

r2 kalle
hans borg är öppen och nu kan jag blocka på riktigt
in med alla crones mot drones, skjuter och chargar ihjäl 7 av 8 i flera enheter, tar massa kort

R2 kyckling
han ser att han inte kan komma in, han försöker sätta tryck men hans fusion kille har -2 to hit och gör ingen direkt skada, förlorar typ inget denna runda

R3 kalle
drar både no Prisoners och blood and guts, mumma
rensar upp alla smådrones och plockar 7 poäng på kort
här är alla drones borta, samt fusion commander

R3 kyckling
han tar in sina commanders längst ner i hörnet, flyr med sina coldstars, gör marginell skada

r4 kalle
fortsätter plocka massa kort, dödar av alla hans immobila gubbar, nu är det 6 commanders mot nästan hela min arme

r4 kyckling
han börjar pusha, dödar av crones

r5 kalle
börjar backa undan, tar massa kort

r5 kyckling
pushar inåt, dödar crones och magusar
här står jag på 4 av 6 knappar
matchen fortsätter

r6 kalle
backar ner i hörnet med min sista crone, lämnar magosar och hiv tyrann på mitten objektivet, vi har 15 min kvar halvvägs genom min runda så vi skakar på att det är slut

r6 kyckling
han pushar in, dödar alla magosar och hiv tyrann, ställer sig på 3 knappar, vi drawar eternal, jag har first blood, han har warlord, bägge linebreak, räknar kort

jag har tagit 27(!) poäng
han har 8 el så?
19-1 till mig med 3 biovorer, 1 crone på 4 wounds och 10 neophyter kvar på brädet, mitt i fighten kom.mattias och sa att jag behövde ta 17 för vinst, så på något vänster lyckas vi vinna denna match, tror vi vinner med 4 så det hade räckt med 15 faktiskt.
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Nurgle »

Mycket underhållande att ta del av. Och kul att du håller rock'n'roll imagen levande för 40k-spelaren. Keep on trucking!

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Enochia »

Match 4 scotland

Tau

efter miraklet i förra matchen tycket mattias att jag blivit för stursk, och tänker ge mig en 0:a för att jag inte "ska tro att jag är något".

liknande lista som senast
alla commanders i världen med fusion
50ish drones
firesights
stealth team

vi har lika många drops så för första gången vill vi bägge vinna slaget om deploy, jag vinner, han får alla objective och jag ställer ut mig centrerat, han klumpar ihop allt utom sina commanders långt fram i sin deploy, commanders ska deepa och döda allt jag har, han missar siezen

R1 kalle
jag tar ett steg tillbaks, tittar på brädet och ser precis vad jag ska göra, han vill spela spelet, jag vill låsa av hela brädet, ställer ut min arme med exakt 18" emellan alla crones, magusar, neophyter, håller 4 magus i reserv, just nu kan han bara deepa i sin egen deploy bakom sin vägg av drones. jag är noga med att poängtera att jag går med mina biovorer.
han ser ganska nöjd ut när jag ska börja skjuta, han vet att han kommer droppa safe bakom sin vägg
jag väljer min 2:a biovorer, skjuter bägge, missar bägge och ställer ut dom bakom hans gunline, han ser helt plötsligt besvärad ut, nu har han bara en liten plätt kvar att stå på, skjuter min sista biovore, träff på en 6:a! han pustar ut och utbrister, " you almost had me there!"
Jag ler lite och säger command reroll, missar med minan, ställer ut den och pang, inga commanders kan deepa.
sen skjuter jag ut massa drones och lämnar över rundan

R1 Skottland
han tittar på brädet, frågar mig om jag har mer i reserv, jo 4 till magosar som står beredda att ta cronsens plats i r2, han skjuter bort mina minor och gör nästan inget mer

R2 kalle
jag flyttar fram crones och ställer in magusar på deras plats, han kan fortfarande inte komma in.
sen skjuter jag ihjäl allt utom 1 drone, han kontrollmäter lite och vi skakar hand. 20 -0 till mig efter cirka 20 minuters spel

39-1 mot tau hitills, jag är helt sjukt nöjd med hur jag spelat hitills. laget vinner en bekväm seger och vi går vidare till dag 3 med medaljvittring
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av DHettNeck »

Hahaha, helt sjukt bra vinst. Är ju i samma klass som den gamla "wipea white scar"-matchen :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av NilssonHarHund »

DHettNeck skrev:Hahaha, helt sjukt bra vinst. Är ju i samma klass som den gamla "wipea white scar"-matchen :)
För referens, starring vår egen coach

https://imgur.com/gallery/V0gND

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Elevatorlake »

Vilken vinst det där var!

Den är värd en lång och väldigt långsam slowclap :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Kalle i salamanca

Inlägg av Trulsante »

Jag mös vid sidlinjen och minns att mitt hjärta tog ett skutt när skotten inte deployar suitsen, ty jag hade sett förra matchen och visste vart det barkade hän. Det var ungefär här jag insåg att en rockersaura av epicness börjar skina kring Kalle. Det eller så hade shotsen irländarna delat med sig av börjat sätta sig.

I vilket fall, kan man ska man kolla på Kalle när han spelar brallorna av folk! Eller ännu hellre möta honom och få brallorna avspelade :) Var det LinCon förra året med dina sex mawlocs? Jag hade en övervåning där jag kunde gömma mig. Det gick sådär...

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar