ETC from the drunk guy/team medic/driver

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

ETC from the drunk guy/team medic/driver

Inlägg av pära »

Så!
ETC-rapport från killen med den imponerande titeln ovan, for short Dr Röv. Sjukt oförberett hänkade jag på till boot campen i götet, känt som sveriges pitt och även framsida. Taggad med öl från klockan eftermiddag, framåt senare fick jag tipsa david om att hålla sin kräksjuka i linköping. En utbakad pizza och ett antal öl senare var det sovdags, minuterna senare torsdag och nya matcher. Kasper dominerade stort då han spelade vladdis (polish motherfucker ;) )s lista. Jeppa hade den sjukt bra idén 1 kill point = 1 vodka dworek... När kasper glatt halsade sin 5e dl vodka och undrade om hans warboss verkligen bara hade 2 i WS var det dags att packa in. Resten av ETC-laget var fullt upptagna med att göra en SW-lista till tobbe med 12 eller 13 modeller i samt lista ut vem som la den senaste fjärten....

Morgonen efter var allt ganska segt. En samling vid göteborgs kastrup vars namn jag inte minns ledde till en timmes försening. Det häftiga gänget (dvs vi som inte spelade) åkte i förväg och slafsade i oss kaspers mammas kålpudding, kanelbullar och kaffe för att ladda för resan söderut. Genom det galna regnet, via ett drygt danmark och en tysklandsbåt som till Davids förtjusning sålde lösfittor anlände vi till tyskland. Undertecknad fick då ratta vidare och med fysikern jeppas backseatdriving försöka slå cadelins hastighetsrekord på 158 km/h satt på den danska landsbygden. I munster landade vi sent men ack så rätt. Kvällen rundades av med pasta och öl.

Lördag morgon började stabilt med 30 minuters väntan på pelle innan vi insåg att han redan var på plats. Glada i hågen visade sig första matchupen vara Spaninen. 30 min underskattning senare var det igång.
Bild
När jag och kasper gick runt och kolladade läget var det mer tummen ner än tummen rätt utåtsidan. Chockartat inledde sverige med en draw, som väl kunde blivit en förlust efter imponerande spel av spanien. Trots att jeppas motståndare fortfarande kunde reglerna lika bra som jag kan var matchen över. Polen mötte nötterna i nordirland och vann med typ 120 av 160 poäng, hej bra försprång!
Bild
Bild
Bild

En stadig lunch på bratwurst och öl peppade svenskarna till nästa match. Imponerande motstånd väntade i form av vitrysslnad.
Bild
Johan vann på sten-sax-påse och blev en knölig kolonilott strax utanför minsk rikare. Inte mycket att säga mer än att folk var galet taggade och matchen var ganska ensidig. På alla 8 bord var sverige bätte och det blev en solklar vinst. Motståndarna var dock sjuuuukt trevliga och deras kapten förklarade med en tår i ögonvinkeln att han nu skulle sälja sin arme and marry ze girl he loved for meny meny yearz! (på galen film-rysska). Jag blev fan tårögd på riktigt. Dessutom drog han ett av helgens skönaste citat "Ye, we faced austria. Very tough. Actually surprised me. Had two guys that could play decently" på lika bra engelska! Enda hotet var jockes kazakstanska motståndare som såg ut att äta en valuev till frukost..
Bild
Bild

Kvällens sista match visade sig bli turneringens värsta. Som tur var var jag så packad att jag varken gav någon en dansk skalle eller skrek något om tyskland mellan 1938 och 1946.
J:"hur långt skjuter den?"
Tysk: "12 tum"
Tysks shootingphase "Den skjuter 18 tum, det borde du vetat"

D:"Jag castar min murderous hurricane, lyckat"
5 min senare
Tysk: "Du casta inte din hurricane, bevisa det..."

Glad svensk - jag slår min deepstrikescatter, böjer mig ner för att ta upp modeller och sen pekar min scatter åt ett helt annat håll......

GOOD MANNER ZE GERMAN BUTTHOLIOS.
Bild
Notera pitten i hörnan...
Bild
Lagom vinst till sverige med 7-1 i matcher, jag kan inte hålla mig utan vrålar SVEEEEERIGE i 5 min. Glädje was had by all och det blir pizza och öl, glada i hågen över usa i morgonmatchen och en lätt vinst.
Bild

ELLER? Jänkarna visar sig inte bara vara sjukt trevliga, ha en asiat som distraherar lill-jocke utan även vara ytterst kompetenta spelare.
Bild
Iaf om man bortser från texas-bon som mest skriker YII-HAA och har roligt i en SW-SW mirror med david. Pelle kör helgens publikmatch när han slår som en gud och utmanövrerar en razoback-BA-lista. Tyvärr trollar jänkarna till sig 2 draw genom bord/matchups där dom kan sätt objektiv på våning 3 i hus vilka lilljocke och david ej kan komma åt med sina TW-caw/bikers och fixar därigenom en draw.
Bild
Bild

Match 5 väntar otippat nog italien och laget som stallade mer änvitryssland mot sverige -02. Efter en MINDRE miss i matchupen och 45 min senare är allt igång. 30 min senare inser cadelin glatt att han och motståndaren spelar longedges när alla andra lirar quarters och ytterligare en timme går. Glad pär stöttar med becks. Sämsta matchupen: johan mot 9 speeders och 3 exorcister, detta vinner johan nästan lika snabbt som jeppa som tablar en ork-tjomme i runda 3. FORZA och öl och korv!
Bild
Bild

Sista matchupen är mer episk än all vm-finaler i hockey, fotboll och handboll samlade i ett. Iron maiden spelar förband till åskan och du gamla du fria som ackompanjeras av jesus återuppståndelse och luke skywalker som bärs fram på en tron av jägermeisterbrudar och ferraris. Det är nu det gäller! Vinst och segern är klar, draw och silvret är sannolikt bärgat.
Bild
Jag är så jävla nervös att jag efter 2 rundor sörplat i mig 7 öl och frågat samme polack 5 gånger på 3 minuter hur det går. "No, no im just the swedish.. hic. driver!" Första 2 resultaten ramlar in, vinst till polen. Spanien öppnar med 3 vinster mot USA. Shit pommes, nu gäller det verkligen hedern och hylanders rövoskuld...! 0-2, 1-2, 1-3, 2-3, 2-4, 3-4. Spänningen är lika oooolidligt spännande som dallret i peter harrysons hakor när sista resultatet väntas in. Det vankas en vinst men blir tyvärr ett antiklimax i ett 3-5. Jävla polacker, de fyrverkerier jag skulle skjuta upp och fira med omplaceras taktiskt till ett försök att spränga loss göteborg från norra skåne!
Bild

Prisutdelning, tröjbyte och en bitter bilresa hem.
Bild
Bild
ETC suger. Om spelarna är besvika är jag jättebitter. Det var så nära och dom hade kniven på gaffeln! En underskattning av spanien, en kaptensmiss mot italien, störiga draws mot USA och förhatliga missar mot polen..

Resan är över. Jag hade förbannat kul. Galet stolt över svenskarna som gjorde en heroisk insats. 4e-platsen suger, fråga bara sven nylander. Men om ett par veckor kommer det vara ganska stort att var bättre än vaddå, 28 blivande lydstater till sverige?? Ni kommer igen nästa år, starkar, bättre, snyggare! Och jag ska vara med och hejja och ha lika kul. Trots att maskinen på båten snodde pengarna vi donerat till davids lösfitta....

Tjipp och hej.

Dr Pär.
Senast redigerad av 1 pära, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: ETC from the drunk guy/team medic/driver

Inlägg av speedfreek »

Står det ASSFISTING på Johans mage?

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: ETC from the drunk guy/team medic/driver

Inlägg av Mutt »

Drunk guy/driver låter kanske inte helt lyckat.

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: ETC from the drunk guy/team medic/driver

Inlägg av Booogeyman »

Underbart skrivet, skarttkramp i magen!
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: ETC from the drunk guy/team medic/driver

Inlägg av Silversixx »

Äntligen en riktigt rapport!
Tack Pær!

Användarvisningsbild
Elrik
Inlägg: 228
Blev medlem: 06 okt 2008, 01:52
Ort: Banjoland

Re: ETC from the drunk guy/team medic/driver

Inlägg av Elrik »

Full igår Pär? Kul att läsa.
"Dom kallar mig Gud."

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: ETC from the drunk guy/team medic/driver

Inlägg av theWatchman »

Dr Röv var bäst på hela resan!

Tack Pär att du gjorde ETC 10 oföglömligt :D

Didi
Inlägg: 136
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:01

Re: ETC from the drunk guy/team medic/driver

Inlägg av Didi »

Bästa läsningen någonsin! Sweeet!

Var tyskarna så jävliga? Flytta på en scatter när man tittar bort? Det e ju sjukt!! :evil: Inga åtgärder från domarna?

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: ETC from the drunk guy/team medic/driver

Inlägg av pära »

Elrik skrev:Full igår Pär? Kul att läsa.
Kanske lite när jag började vid 2 men det tog fan ett par timmar att fixa över bilder från kameran och lägga upp och allt! ;)

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: ETC from the drunk guy/team medic/driver

Inlägg av cadelin »

Gör nu en summering av poängen per spelare ;)

Skriv svar