Match 2 Vitryssland

Berättelser från slagfälten och turneringarna
cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Match 2 Vitryssland

Inlägg av cadelin »

Match 2
Vitryssland
Dennis som spelade eldar.
Jag var igen mycket nervös eftersom jag visste att Dennis är en mycket bra spelare. Han spelade eldar såklart med ungefär följande arme:
Clowner i falk med farseer, Firedragons i falk, ett 9 council med farseer på bike, lite blandade troops och 3 warwalkers.
KATCHING!
Jag förstog att det enda jag behövde göra var att piffa hans falk med firedragons så skulle min landraider dominera.
Jag fick börja, 2 objektiv i varje deployment long edges.
Jag satte mitt objektiv listigt mitt emot en stor ruin på hans sida och han tog sin i högra hörnet.

Jag deployade allt utom en flamersquad tror jag och gasen i botten mot has hörndeployment.
Runt mitt objektiv sparade jag en flamersquad som jag flyttadefram så att den stod bakom den stora ruinen. Detta gjorde att om han skulle boosta in och hota mitt objektiv så kunde dom lätt nå för en charge. Senare strikade jag ner en flamersquad på mitt objektiv då dom inte behövdes.

Nåväl.
an skjuter lite med sina warwalkers och dödar en hel marine. Jag gasar ännu en runda och är nu i position att slänga in 6 st longrangemeltas på has firedragonsfalk. Den går i backen som en Sivert Öholm med stroke.
Game tänker jag.
Han chargear 2 attackbikes och en assmarinesquad med sina warlocks på bike och flyttar bak sina clowner för counterchargen. I shhotingphasen tar mina meltas ner hans andra falk och kvar står 3 clowner och en farsser
3+ save och FNP äger upp sercouncil och dom står nu lockade mot 4 assaultmarines och mina termosar är i läge för charge. Clowner vs termosar med fnp är termosars game så jag masar in en extra assaultsquad för att verkligen breaka och springa över hans council. Sagt och gjort en warlock och en farseer spinger osm ett par flickor.
Nu får jag lite hybris och börjar spela slarvigt.
Det är rätt grötit min landraider gick sönder på seercouncilchargen och han får in massa bikereserver. Jag missar min charge på warwalkers med termosar och han lyckas nästan hålla sitt objektiv men som tur blir det en runda till och jag moppar upp det hela och vinner med 18-2. Hade det tagit slut runda 5 hade han drawat. Slarvigt av mig :(

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Match 2 Vitryssland

Inlägg av Blom »

Najs :D grattis till en väll spelad match mot hård motstånd :D
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar