Match 3 Tyskland

Berättelser från slagfälten och turneringarna
cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Match 3 Tyskland

Inlägg av cadelin »

Aha!
Tyskland på motståndarsidan. Jag blev kastad till vargarna i matchningen och jag blev matchad mot leafblower IG. Han hade till skillnad från Jeppa mantikorer, inte bra alls. Ingen fnp mot matikorer samt landraider bye bye :(
Jag kände mig inte helt bekväm med motståndet, iofs så hade jag fistat Jeppas IG på KP/Quaters på träningslägret så jag kände mig lite nöjd iaf.

Nu var det dags för den flygande landraidern! Han väljer att börja och deployar till min vänster. Han har 3 flygare en stor blob med kommisar och massa kimeror samt 2 mantikoror om jag minns rätt. Jag reservar allt. Han ser mycket förvånad ut.
I runda 2 får jag inte in min landraider så jag väljer att inte slå om misslyckade slag med mina squads. jag får in en meltasquad och två attackbikes. Jag targetar hans flygare och stunnar en. Han skjuter bort en bike och en squad. Samt avancerar ut sin blob i en stor congaline så jag ska strika min landriader långt bort.
Runda 3, min landraider komer in jag rerollar alla mina reserver och tar in allt utom den sista attackbiken. Massa meltor åt alla håll. Plockar ner 2 flygare och dödar ett hvy weaponsteam med assaultcannon på raidern.
Runda 4 mina landraider blir immobiliserad och det dör lite strögubbar, jag hade tur med min red thirst och mina terminators blev fearless så dom hoppar ur och förintar hans blob. Min sista attackbike kommer in och tar en flygare som han dragit ner mot min tableedge. Mina assaultmarines tar förluster mot hans melta och plasmasquads men dödar dom i CC.
runda 5, mopup phase jag dödar vidare och leder killpoints med sådär 6. Han svär och donar och blir helt lack när han ska plasma en assmarinesquad och missar allt och bränner ihjäl 2 av sina gubbar. han blir så arg att han drar näven i bordet och alla gubbar flyger.
Det slutar tyvärr runda 6 så jag hinner inte tabla honom.

16-4 till mig.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Match 3 Tyskland

Inlägg av imp »

Det är bara bra spelare som försöker välta bordet och sen inte kommer ihåg var sakerna stog, eller hur det nu var.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Match 3 Tyskland

Inlägg av Blom »

Ännu en bra match grattis :D
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: Match 3 Tyskland

Inlägg av mindtrix »

Det där är inte okej. / Admin

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Match 3 Tyskland

Inlägg av Snot »

mindtrix skrev:Det där är inte okej. / Admin
Men ush vad nyfiken jag blir av sånt.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Match 3 Tyskland

Inlägg av Jocke Rapp »

Det finns mycket utländska gäster som läser det här forumet och i motsats till vad folk verkar tro så får man inte kalla folk vad man vill. Det har blivit väldigt dålig attityd på forumet på sistone, jag hoppas folk börjar skärpa till sig.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Match 3 Tyskland

Inlägg av the godfather »

snot. jag skickar pm med det :p

jocke, håller jag dock med.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Match 3 Tyskland

Inlägg av Silversixx »

Nog om det, jag vill ha alla smaskiga detaljer om ett visst lags uppförande under turneringen. Det har sipprat fram lite överallt om att det kanske var "sådär"...
Skriv i slang så slipper ni oroa er över google translate...

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Match 3 Tyskland

Inlägg av Hylander »

Silversixx skrev:Nog om det, jag vill ha alla smaskiga detaljer om ett visst lags uppförande under turneringen. Det har sipprat fram lite överallt om att det kanske var "sådär"...
Skriv i slang så slipper ni oroa er över google translate...
Skånska funkar också...

Sköånska founkar mäj...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar