bsk från mig.

Berättelser från slagfälten och turneringarna
the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

bsk från mig.

Inlägg av the godfather »

korta matchrapporter. bara för björnes skull :oops:

vi var 6 från sf lagus i år, så jag o ti hoppar över till putte, och bildar lag med han och otto.
vi hade 3 rätt hårda listor som inte var så beroende av motstånd, samt tis högkompartau som inte kunde ta horder, det gjorde att vi hela tiden bara behövde matcha en arme.

första matchen. wh40k30+
vi diskuterar fram och tillbaka, och bestämmer att de ska få lägga fram först, eftersom de har 2 listor som är jättebra mot ti, så han kan få någon av de andra..
på något sätt så hamnar en deathwinglista på bordet.. ehm, 8 plasma tau dit fort som fan.
sen läggs jag fram och får möta dh. putte får tyvärr eldradlistan. och chaos vs chaos.

efter vi spelat 2 turner kommer ti fram till mig och säger 19-1. som väntat...
själv får jag kämpa för mina poäng. dh var egentligen ig med deamonhosts, och jag får mig en shootout där jag går andre..
vinner dock detta eftersom landraidern är alldeles för feg och står kvar och skjuter istället för att contesta mig, och jag hinkar in 4 contesting mot hans objektiv. visar sig att första chimeran räckte..
riktigt sugigt i en turn dock, när hela min arme skjuter på en enda rhino utan resultat.. vi snackar 6 linkade ac 2 ac 1 las och 3 melta samt massa s6. den har 3 flamers som sedan dödar 14 pers!
vinner båd primär och sekundär objektiv men drawar i vp.
otto förlorar jättestort, putte tar liten vinst.

hem till putte, whisky och film och grabbsnack.

andra matchen. papa ds nemesis
ser på deras listor att alla kommer vilja möta ti, ingen vill möta mig. och så var det den där david som var etclagets antiork.
jag läggs fram först och får möta ps. det går ungefär som det borde i alla matcher, mitt lag tar 4 poäng.
jag vinner slaget och han tvingas reserva allting.
håller på att gå åt helvete då han har rätt bra lista för det, väldigt lite tungt skytte, massa bra outflank, men jag lyckas styra upp en draw. 11-9
så 15p tog vi iaf :D

tredje matchen. norrland united
vi ska lägga fram först, och det blir jag igen. får mig linus systrar. whoopidooo, ~ig 3 gånger i rad nu.
förlorar slaget om vem som börjar och linus drar fram med full fart, samt skjuter bra.
får dock stopp på rhinos, och börjar mata linus med blandade offertrupper, går ungefär som väntat.
linus röjer runt rejält och mina led tunnas ut allteftersom. dock har jag med sentineller och penal legion lyckas rensa ena hörnet av hans zon. samt med litet flyt fått en raketbil sprängd i lagomn vinkel framför hans hbflickor. :roll:
penalerna tar ett objektiv, en ensam igsnubbe ett annat och linus missar precis att ta ett. mina acans står nämligen kvar i typ 3 ccrundor för mycket.
16-4 till mig. putte vinner stort över harhund, men våra andra matcher failar..

hem till sara, och äta tacos 9 pers i en studentlägenhet.. :D

fjärde matchen. vi ska möta laguslaget :D :D :D
stackars dem...
all lottning går fel, men vi vinner ändå :)
ti lyckas på något sätt drawa mot alla jävla orker, otto lyckas med en enda modell från wipe vinna på objektiven, putte kör över robert stort. själv får jag deras bästa lista, samt den som har störst chans mot mig, anders med bloodangels. återigen uppställd först.
ja den krossade jag senast i torsdags.
han får börja och kör fram raidern i en trång passage. jag hade full koll på läget och en chimera med meltor ställer sig på tvären och blockerar framfarten. dock failar alla 3 meltorna.
han väljer att deepa sina assaultmarines, men precis som i torsdags så är det pil plus 6 tum in i mig och 1 på mishaptable. man ska ALDRIG deepa.
deathcompanyt vräker sig ur sin bil för att rensa mina chimeror som är ivägen. 2 democharge och en hel armes skytte senare blir de lätt match för mina rough riders.
raidern tar lasrarna alla turner förutom i sista då jag får den immobiliserad. precis perfekt för då kan 2 penals ta sekundärobjektivet bakom raiders bolters. dessutom säger min chef "get back in the fight" till 2 flyende enheter och därmed säkrat mitten
18-2, 60-20 för laget

hem till putte, bastu och whisky och mer grabbsnack.

femte matchen. vadå gubbspel
fear of darkness gör att vi inte vill ställa upp mig. så istället får de ställa upp, och ti tar sig an den. putte får eldar, otto (med abaddon) mongonobsorks och jag får dark eldar. bra lottning för de 2 sista :D
linus väljer att jag ska börja och sedan reservar han allt. tycker nog det var fel då hans alla lansar skulle stunnat hela min arme. självklart så krossar jag vad han får fram men tar en hel del förluster själv.
gött bra att ha hq i en bil när det är assassin som sekundärt.
17-3. otto krossar hårt, de andra tar inte jättemycket poäng.

kan vi ha mött turneringens fem trevligaste lag? jag tror faktiskt det :D
allt var bra med bsk i år. men det kan också ha varit så att vi aldrig blandade oss med själva konventet förutom vid betalning.....

får be motståndare om ursäkt (speciellt mossberg) då jag var otroligt trött hela konventet. sov jättedåligt, 6 timmar totalt.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk