Space Wolves vs Nidz

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Space Wolves vs Nidz

Inlägg av Skulliz »

Tänkte posta en battlereport här lite inspirerad av Yuatyas försök att blåsa liv i den här delen av forumet.

Anyways! Som mission slumpade vi fram defcon mission nr 2, alltså meatgrinder och VPs. Som komp hade vi satt 25 i tröskel. Min lista:

Björnes Magasin (1750pts Space Wolves)

Bjorn the Fellhanded 270pts.

Venerable Dreadnought 165pts.

Venerable Dreadnought 165pts.

Blood Claws Pack 173pts.
5x Blood Claws, Flamer, Wolf Guard with combi-flamer, Lasplas Razorback

Blood Claws Pack 173pts.
5x Blood Claws, Flamer, Wolf Guard with combi-flamer, Lasplas Razorback

Grey Hunters Pack 228pts.
8x Grey Hunters, Meltagun, Wolf Standard, Mark of the Wulfen, Wolf Guard with combi-melta and Power Fist, Rhino

Grey Hunters Pack 228pts.
8x Grey Hunters, Meltagun, Wolf Standard, Mark of the Wulfen, Wolf Guard with combi-melta and Power Fist, Rhino

Long Fangs Pack 115pts.
4x Missile Launchers

Long Fangs Pack 115pts.
4x Missile Launchers

Long Fangs Pack 115pts.
4x Missile Launchers


Feel no Stealer (1750pts Tyranids)

Tervigon 195pts.
Catalyst, Cluster Spines, Toxin Sacs, Adrenal Glands

Tervigon 200pts.
Catalyst, Cluster Spines, Toxin Sacs, Adrenal Glands, Talons

3x Hive Guards 150pts

2x Hive Guards 100pts

2x Hive Guards 100pts

20x Genestealers 403 pts
Toxin Sacs. Broodlord: Scything Talons, Implant Atk

20x Genestealers 403 pts
Toxin Sacs. Broodlord: Scything Talons, Implant Atk

7x Sky-Slasher Swarms 105pts

6x Sky-Slasher Swarms 90pts


Deployment

Tyraniderna fick första rundan och deployade på den mer cover-täta halvan av brädet. Jag deployade fegt och inte längre än 5,5" in med några fordon för att out-rangea hiveguards första rundan. Blood Claws deployade så långt fram som möjligt för att hålla infitratande Stealers på avstånd från min "firebase".

Bild


Tyranids - Turn 1

Allt sprang framåt, en mamma bajsade klart (16) och den andra typ 13. Hiveguards sköt ihjäl en Blood Claw på vänster flanken. Mammorna gav FNP till stealers.

Bild


Space Wolves - Turn 1

Wolf Guard Rhinos gasade framåt och smokade, Razorbacken på högerflanken åkte lite smått framåt och plockade upp Blood Claws, rädda för den kommande Stealer chargen.
På vänsterflanken diffade mina Blood Claws 2" vilet inte är tillräckligt för att varken bubbel wrappa Razorbacken eller gömma sig i kratern. I stället gör jag matchens första misstag och går ur kratern för att nå och assulta stealers.
Longfangs i mitten var de enda som såg någon mamma men cover sög upp alla skotten. Resten av longfangs skjuter på hiveguards men gör 0 wounds. Jag byter plan och skjuter i stealers med det skytte jag har kvar, 4 dör.
Blood Claws assultar Stealers, vilka gör processen kort med dem.

Bild


Tyranids - Turn 2

Tyraniderna fortsätter att vräka sig framåt, FNP läggs åter igen på stealers. Hive Guards Wreckar den ena rhinon och skjuter av boltern på den andra. Stealers på högerflanekn assultar ner razorbacken men Blood Claws klarar pinning. I mitten gör Klus två misstag: Han ställer ena ripper enheten brevid sina hiveguard och mamman. Han assultar dessutom in i mina grey hunters med den andra ripper enheten och får stor-stryk. Grey Hunters consoliderar 6" rakt över bilvraket!
På vänster flanken ser det dock brunt ut, Stealers multi assultar razorbacken, en dread och når precis (vi slog en 4+ om det) Longfangs. Dreaden och Longfang Champion står.

Bild


Space Wolves - Turn 2

Den överlevande rhinon släpper ut sina Grey Hunters och backar. Blood Claws eldar upp typ 8 Stealers på högerflanken och Bjorn samt min andra dread skjuter ner yttligare 2. Longfangs tillsammans med meltaguns från Grey Hunters lyckas göra tre wounds på mamman.

Grey Hunters multi-assultar sedan allt i mitten (Rippers, 2x Hiiveguards, 1x Tervigon samt en enhet termagaunts) Jag feedar på rippers och vinner combat med 21! allting dör.

På vänsterflanken når inte bjorn att assulta men min dread kastar sig in i stealers och låser dem.

Bild


Tyranids - Turn 3

Mamman kastar FNP på en nybajsad enhet Guants, Termaguntsen bakom huset till höger klarar synaps-testet och tusen små Furious Charge och poison Termagunts assultar mina Grey Hunters tillsammans med mamman och dödar det mesta. Hive Guards lyckas skjuta in en "stunned" på Bjorn.

Bild


Space Wolves - Turn 3

Longfangs sjuter ner en Hiveguard och Bjorn Smokar. Dreaden på vänster flanken har till sista tappat alla sina armar och ben och blir wrecked. Tyraniderna slår som sopor i mitten och en wolfguard med fist står kvar.

Bild


Tyranids - Turn 4

Hiveguards skjuter på Bjorn och får in en etta. Mamman missar Blood Claws på högerflanken med sin platta. Stealers assultar min rhino och en longfang enhet, 3 dör och rhinon klarar sig. Min fist mosar två termagaunts med fisten och vinner således med två, fyra termagaunts dör på fearless.

Bild


Space Wolves - Turn 4

Vi glömde att ta kort här men longfangs sköt ett wound på mamman och bjorn assultade ner henne till sista woundet. Wolf Guard Fisten blev ihjälslagen och min rhino åkte 12" snett åt höger och plockade upp Blood Claws. Genestealers slog ihjäl de sista longfangsen.


Tyranids - Turn 5

Bild saknas även här tyvärr. Det första som händer är att mamman får preils of the Warp och sprängs på Termagauntsen när hon försöker kasta FNP. Tyraniderna har nu två enheter troops i mid på sju, respektive fem modeller. Hiveguards får in en pen och Immobiliserar Bjorn. Även om jag vet att det är dumt ber jag Klus slå om skade-resultatet då jag inte har någon chans att vinna längre ifall han bara står där. Dock får jag vad jag förtjänar och han sprängs istället!
Stealers Springer efter min bil och assultar den men får bara in två shaken. Den andra Stealer enheten sliter armarna av den sista venerable dreaden och wreckar den.


Space Wolves - Turn 5

Long Fangs skjuter på Termagaunts i mid som gör go-to ground och enbart förlorar en modell. Min Rhino tank-shockar sig genom Stealers och in i mitten cirkeln. Vi slår en tärning och matchen tar slut!

Bild

Tyraniderna har en mer troop i mitten och vinner således objektives med 2-0 och VPs slutade på typ 1600 mot 1100 vilket även där blir 2-0 till nidzen.

Allt som allt var det en väldigt rolig och jämn fight. Jag lärde mig att ge fan i och slåss med annat än dreads i Stealers och jag tror Klus lärde sig att respektera Grey Hunters.

Toastern
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 aug 2010, 14:35

Re: Space Wolves vs Nidz

Inlägg av Toastern »

Kul med lite fler rapporter, hoppas att få se mer av dina Chaos Wolves framöver. Kul (och dyr) idé med 2 Ven Dread + Bjorn också!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Space Wolves vs Nidz

Inlägg av speedfreek »

Snyggt med bilder!
Och det som var målat verkade se bra ut det också...

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Space Wolves vs Nidz

Inlägg av Bengt »

Yay, de mest målade figurerna vinner!

Tack för en trevlig battlerapport.

Skriv svar