Blom Erövrar Norrland

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Blom Erövrar Norrland

Inlägg av Blom »

Tänkte skiva ihop en lite rapport om mina bravader uppe i det osnöiga norr. Resan börjar med en biltur med David Gustavsson och Lidermark. Det mest intressanta under den var väll Lidermark torra skämt om trosa och fittja och lite allmän dissektion om allehanda nördiga saker.

Sen hände något stort jag fick flyga för första gången. Då vi kom överens om att jag skulle vinna turneringen (vilket jag gjorde ;) ) David skulle vinna best painted (vilket han inte gjorde) och att Lidermark skulle vinna fair player (vilket han inte heller gjorde.

Väll framme i Umeå fick jag till min förvåning varken se någon snö eller isbjörnar?! Trodde först jag hade kommit fel, sen läste jag "Umeå" på någon skyllt och blev besviken.

Aja nu över till det intressanta. Mina matcher. Vi kan börja med min lista:

Asdrubael Vect
Heamonculus

3 Trueborns – 3 Blaster - Venom
3 Trueborns – 3 Blaster - Venom
3 Trueborns – 3 Blaster - Venom

9 Wyches – med extra allt - Raider
5 warriors – 1 Blaster - Venom
5 warriors – 1 Blaster - Venom
3 Wracks – Venom
3 Wracks – Venom

6 Reavers – 2 Cluster Caltrops
6 Reavers – 2 Heat Lance

Ravager
Ravager

Match 1: Sven Eckerskog - Dark Angels

Belial med klor
termo Libbe
5 terminator med cyclone
5 terminators med cyclone
5 terminators med apotekare och ass kannon
10 tac med laser
10 tac med laser
8 veteraner med lite bandad utrustning
2 vindicators
land raider

Känner att det är lika bara att bränna av ett av dem lite mer jobbiga korten, väljer assault Sven väljer safeguard.

jag börjar och depolyar alla båtar lite utspritt mesta del bakom ett hus, men med en massa fönster samt jag har reservat mina bikes. Sven deployar allt infanteri i/bakom en ruin mitt i mot mitt hus. Land raider långt bak i sitt hörn och reservar båda vindicatorna.

Jag får börja. Alla båtar kör fram 12" och öppnar eld. Vilket ger mig 9 döda marines i enhet, dock inte lasern. En av ravagers försöker sänka raider men når inte. Den andra försöker istället döda FnP terminators, dödar typ 2.

Sven rör lite terminator och öppnar eld han med. Vilket gör att wych båten blir imobiliserad och tappar lansen. Annars händer inte mycket någon splinter cannon ryker på någon venom.

Jag får inte några bikes denna runda men jag lastar jag ut vect och wyches som rör sig fram mot en terminator grupp. Mina båtar rör sig lite mer framåt. Vect leder wyches framåt med mäktiga 2-3" fleet. Och jag dakkar bort 5 terminators utan FnP. Ravager når nu raider men lyckas inte gör något vettigt. Vect assultar 5an terminators. och slår själv ihjäl alla 5. får consolidera typ 3" om ringar en ruin för att för hoppnings vis få cover ifrån så mycket skytte som möjligt (vi körde true line of sight på alla ruiner).

I Svens runda är det första som händer är att 2 vindicators rullar in bakom mina wyches.. Land raider avancerar lite. dem sista 3 terminators + belial bakar ifrån vect. Minns inte rikligt vad som hände i han skytte runda. Nu spränger Sven en av mina wrack båtar och dödar 7 wyches, men dem är så höga på smärta att dem inte bryr sig om att slå ett moral test äns.

Nu i min runda tre kommer cluster bikes in, men det finns inget bra läge att köra över något, så dem turboo boostar in bakom ett hus. Vect leder sina två kvar varande wyches fram mot en skräck slagen 10 tac. Nu rör sig mina warrior båtar up mot svens vindicators och mina ravagers samt true borns tar ställer sig så dem kan lanca både raider eller vindicators utefter vad som behövs. Vect kastar sin bomb och dödar 4 tac och jag stunnar båda vindicatorn och gör land raider imobiliserad som plockar en laser. Vect dödar på egen hand av dem 7 sista marines (6 i ena gruppen och den ensamma med laser).

Sven lastar ut sina veteraner och libbe och försöker melta / libbe flam'a ner en venom, men lyckas inte. några lösa skott gör väll några mindre skador på någon venom. Nu assaultar veteranerna och libbe venomen tror att en fist lyckas sänka den.

I min tur får veteranerna och libben smaka båda bikes grupperna ilska samt alla venoms. Sänker landraider med samt stunnar båda vindicators igen. Och nu under tiden har alla terminator utan belial dött. Vect och wyches vaktar ett av svens objektiv. När röken lagt sig är alla veteranerna döda och libben står ensam och rädd.

Sven flamar mina heat lance bikes och en warrior grupp. bikesen så fega dem är flyr. libben assaultar mina två kvar varande warriors och dödar dem rätt lätt.

Nu i min runda dödar jag libben och belial.

sen tar det mig 2 rundor för hela min armé att sänka en vindicator..

Men när det väll händer. håller jag båda svens objektiv, mitten. Så det slutar 13-0 i MP alltså 16-0 till mig.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Blom Erövrar Norrland

Inlägg av Blom »

Match 2: Per Oskarsson, Snackade en del med Per dagen innan eftersom jag sov hos honom. Trevlig kille med en fint målad ork armé, som såg ut så här:

Ghazghkull
mek med KFF
18 slugga boys
18 shoota boys
20 shoota boys
12 ard' shoota boys i truk
10 shoota boys
5 nobs i truk
5 bikes
2 x5 lottas
looted wagoon med stor kanon (kill cannon?)
2 battle wagoons med deff rolla

Per vinner "vinna-slaget-slaget" och depolyar båda stora bilarna centralt, 10an shootas och ard' boy bilen bakom ett berg. den gående 20an shootas bakom sina bikes, båda lotta grupperna i olika skogar, nob bilen och looted wagoon i ena hörnet.

Jag reservar mina bikes och deployar alla mina båtat bakom ett ännu större berg. Dock såg Per en wrack och en warrior båt iallafall.

Jag spelar safeguard och Per assault.

Vect sover och lyckas inte size'a.

Per börjar röra sig mot mina linjer med allt. En loota grupp spränger en venom och hans bikes en annan.

I min tur kommer jag fram ifrån bakom mitt berg och hämnas genom att dakka ner alla bikes och halva shoota boysen. Alla lancar stustar av fältet när jag siktar på ena battle wagoonen.

Per advanserar mer, så nu har jag två battle wagoons fulla med elakheter i min depolment. Per lyckas dock inte spränga några båtar denna runda.

Båda bikes kommer in och ställer sig inom 9" ifrån båda stora bilarna, mina cluster bikes gör lite wounds på lite orker och alla blaster båtar rör sig 6" mot samma mål. Ravagers bakar ca 7" bak och bygger en bubbel wrap av mina wrack och homo framför dem. första 3 lansarna stutsar mot fältet igen lika så gör båda mina heat lances. Men en trueborn grupp vissar hur man gör och spränger den med meken,hälften av alla orker dör typ. Ghazghkull lyckas jag inte göra något åt. Mina venoms dakkar ner dem sista boysen ifrån första shoota boys moben och dödar fler ifrån meken grupp. Under hela tiden har vect och wyches suttit och väntat bakom berget på ett bra läge att slå grön skin på käften, dem har inte fått ett bra läge än.

I Pers runda tre hoppar alla orker ur sina bilar och gör släpper sin waaagh. Så nu blir mina venoms och bikes assultade av en mängs grön skin. och Ghazghkull leder sin boys mot mina wracks nobsen dödar mina heat bikes. Har inte för mig att så mcyket hände kanske någon stunnad venom kanske någon splinter cannon mindre. Wracks håller efter sin närstrid och binder upp Ghazghkull och 20boys.

I min runda gör vect sin entré med wyches i släp tåg och jag dakkar lite boys med venoms och spränger sista battla wagoonen med en lance. spränger även en truk och stunnar looted wagoon. Dakka ner båda grupperna lootas med. Vect och wyches multi-assaultar shoota boys och ard boys. Alla dör. mina wrakcs håller Ghazghkull på plats en runda till.

Nu i Per runda händer så mycket, nobs hoppar in i sin bil och åker iväg till ett objektiv. Ghazghkull dödar dem sista wracksen.

I min runda hoppar vect och wyches tillbaka i sin raider och åker för att möta up orkerna. Mina venoms börjar dakka boys, typ hälften dör. Mina blaster jagar looted wagoon. Ravager boostar för att komma över ork havet och närmare nobsen.

Nu finns inte mycket Per att göra mer än att Ghazghkull spränger en ravager med sin shoota och nobs bakar lite till.

I min runda dödar jag alla kvar varande boys och Ghazghkull och spränger nobsens bil och dödar lite nobs. Har även kört dit med en ravager för att kontesta.

spelet tar slut. Per har kvar två halva nobs. Jag håller båda mina, mitten och kontestar Pers objektiv samt håller ett av Pers objektiv, 11-0 MP till mig som ger 16-0 igen.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Blom Erövrar Norrland

Inlägg av imp »

Trevligt att du skriver en rapport =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Blom Erövrar Norrland

Inlägg av Blom »

imp skrev:Trevligt att du skriver en rapport =)
Tack så mycket, resten kommer senare i natt / imorn =)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Blom Erövrar Norrland

Inlägg av Per Pirat »

Kul rapport och grattis. :L
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Blom Erövrar Norrland

Inlägg av Blom »

Tack så mycket. Tyvärr får ni vänta med resten till efter lincon.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Blom Erövrar Norrland

Inlägg av Jörgen »

Väntar otåligt :D

Skriv svar