Lincon, a long time ago...

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Toastern
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 aug 2010, 14:35

Re: Lincon, a long time ago...

Inlägg av Toastern »

Det var jag som spelade mot Mork i matchen det pratas om (match 6 var det om jag kommer ihåg rätt, inte match 7) och jag måste säga att det nog mest var beslutet att reservera allt utom Vindicare som var lite ooptimalt (vilket torde ha skett under de 30 seriösa minuterna av matchen? :P). Efter det fanns det inte så mycket för honom att göra med Lash på mittplan och ~8 melta inom räckhåll från hans kant.

Det blev ändå en trevlig match utifrån förutsättningarna även om jag hade förväntat mig större motstånd från en GK-armé med mindre än hälften så många KP som jag i ett KP-mission.

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Lincon, a long time ago...

Inlägg av Mork »

LillePer. Jag kan inte annat än hålla med dig :) Lycka till själv!

Toastern. Var det 6an...Ja, man kommer ju inte ihåg så mycket. Senil som man är :P
Vi hade ju kul, vilket var huvudsaken. Och som du säger. Även om jag hade försökt göra
det absolut maximala av de få manövrar som var tillgängliga för mig så hade nog utgången blivit
ganska likartad.
Jag kan sträcka mig till att (med full reserv i åtanke) det hade varit bättre att ta in alla enheter på den flank
där terminators var. Jag hade då inte kunnat slå ut vidare mycket från dig men jag hade definitivt dragit
ner på mina egna förluster.

Det mer roliga och framförallt mer matematiskt riktiga vid just det givna ögonblicket var att ramma (försöka)
dina två rhinos i centern. 2KP och några marines döda med tur. Raidern hade troligtvis sprängts i din turn
men jag hade då haft ett bättre läge med mina enheter runt omkring. Framför allt kunnat skjuta direkt på
dina trupper med hela min styrka istället för bara raidrarnas lasrar.

Next time, Gadget...
Mork, the articulate ork!

Skriv svar