ETC 2011 - snabbrecension

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av Serpent »

speedfreek skrev:http://www.gaminglordsleuven.net/images ... ebgallery/
Massa bilder.

Alla med gult i är på oss...
Jag gillar att du, med din supersnabba lista, är helt suddig på alla bilder jag sett så här långt... :mrgreen:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av speedfreek »

Jag gillar att ändringen jag skulle vilja göra på listan är att ta bort en blaster och lägga till aethersails på alla ravagers...

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av Nefrums »

jag får väll också lägga upp lite snabba battle reprots om hur det gick för mina IG.


Match 1.
Italinen med 2-9 i spearhead
En match som jag bör vinna, men det är kp.
Jag börjar och han deepar/reservar allt, han slår in lite halv mycket och skjuter bra, jag skjuter tillbaka och det dör lite för lite. Efter ett par rundor har jag dödat allt hans farliga och han gjort 3 glans och 5 pen på min arme, vilket innebär att han dödat 7 fordon för mig och vinner med ett kp.
6-14 och en förlust som jag borde vunnit men han slog lite för bra på damage tabellen.

Match 2.
Nord Irland med hord orker.
DoW, min sämsta matchsup i turneringen. Han börjar med att ställa 60 orker i min deploiment zone, jag kommer in och dödar en 30a och screenar den andra. Hans 9 killa kans är odödliga och jag förlorar secondary som är att hålla massa objektiv på mittplan. Jag vinner dock vp.
9-11

Match 3
Irland med Tyranids i pitch battle
Jag ställer 2x20 impar på långa linjer framför hela min arme. Han ställer up attt för att möta mig och infiltrerar 20 nids intryckta bakom ett hus på min vänster flank för att komma kanske 2-3 tum närmre.
Mina screens dödar 15 steelers första rundan och min manticora gör 26 hits på enheten bakom huset, resten av min arme försöker förgäves döda en tervigon som bara tar tre wounds av alla vendettor hydror och chimeror tillsammans. Han springer fram och jag dödar det mesta och jag vinner med 16-4 tror jag, inte ricktigt säker på hur det slutade.


Match 4
USA
Tyranids i DoW
Han ger mig första rundan!?! Jag deploiar 20 guards på mittlinjen och 20 guards på 12" linjen för att blocka all infiltrate. Han outflankar speelers och gömmer allt bakom ett hus på hans högra flank och jag backar med allt. Jag dödar en tervigon och en hiveguar enhet samt en steeler enhet som kommer in på fel flank och får hoppa på chimeror jag har blockande där, matchen slutar runda 2 med att jag har halverat typ alla hans enheter och han dödat 2 chimeror, dvs 3-2 till mig. jag vinner secondary som är massa objektiv på mittplan.
18-2 till mig.

Andra dan började bättre än den första.


Match 5
Tyskland
SW i pitched battle.
Jag seizar och dödar han rhinos. Han har ingen chans och jag tablar honom runda 1. Han är kanske den sämsta förlorare jag spelat mot och är sjukt grinig om helt ovicktiga saker och vi får ha domare över flera ggr, jag har rätt varje gång... Jag släpper dock det mesta han gnäller om för det är helt ovicktigt.
20-0 till mig.


Match 6
Polen
SM i Spearhead
primary är tre objektiv på mittplan och secondary är ett i varje deploimet zone.
Detta är en match jag bör vinna. Han väljer bord och tar ett med mycket terräng. Han gömmer hela sin arme i ett hörn och vi tar lite pot shoots på varandra. Han spelar bara på att drawa secondary och inte tappa vp, vilket jag inte kan göra så mycket åt på den planen. Helt rätt spelat av honom, hade han försökt gå på primary hade jag bara vunnit större.
14-6 till mig.


Bästa ETC moment är lätt när det visar sig att vi vunnit delat sportmanchip med USA!

För har alla utom Polen och Tyskland spelat schyst, i år var det bara Tyskland som var rövhål. All kredd till holm för hur han hanterade florida boy.

Det är helt sjukt hur likt detta årets placering var förra årets..
drawa mot hittepå lag, spöa två hittepå lag, drawa USA, spöa tyskland, leda, få spö av polen, komma fyra..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av guildmaster »

Nefrums skrev:Jag seizar och dödar han rhinos. Han har ingen chans och jag tablar honom runda 1.
Mer sånt!
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av the godfather »

guildmaster skrev:
Nefrums skrev:Jag seizar och dödar han rhinos. Han har ingen chans och jag tablar honom runda 1.
Mer sånt!
ja seize är ofta taktiskt rätt spelat.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Elrik
Inlägg: 228
Blev medlem: 06 okt 2008, 01:52
Ort: Banjoland

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av Elrik »

NU! börjar man bli nyfiken på historien om Holm och Wonderboy.
"Dom kallar mig Gud."

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av theWatchman »

Jag kör väl oxå en då :)

Min lista:
PLAYER 2 : David Gustafsson
ARMY DESCRIPTION : Space wolves
HQ1 : Wolf Lord(100), Runic Armour(20), Thunderwolf Mount(45), 2x Fenrisian wolves(20), Wolftail Talisman(5), Saga of the Majesty(15), Power Fist(25), Storm Shield(30) [260pts]
HQ2 : Rune Priest(100), Jaws of the World Wolf(0), Living Lightning(0), Chooser of the Slain(10) [ 110pts]
Elite1 : Wolf guard pack x3(54), 3x Power fist(60), 3x combi-melta(15) [129pts]
Troop 1 : 7 Grey Hunters(105), Wolf Standard(10), Melta Gun(5), Transport1 [120pts]
Troop 2 : 7 Grey Hunters(105), Wolf Standard(10), Melta Gun(5), Transport2 [120pts]
Troop 3 : 6 Grey Hunters(90), Wolf Standard (10), Melta Gun(5), Transport3 [105pts]
Troop 4 : 5 Grey Hunters (75), Flamer(0), Transport4 [75pts]
FA2: Thunderwolf cavalry x4(200)
Thunderwolf 1, Storm shield(30)
Thunderwolf 2, Power fist(25)
Thunderwolf 3,
Thunderwolf 4, Boltgun(0) [255pts]
HS1: 6 Long Fangs(90), 5x Missile Launcher (50) [140pts]
HS2: 6 Long Fangs(90), 5x Missile Launcher (50) [140pts]
HS3: 5 Long Fangs(75), 4x Missile Launcher (40) [115pts]
Transport1 : Rhino(35), Troop1 [35pts]
Transport2 : Rhino(35), Troop2 [35pts]
Transport3 : Rhino(35), Troop3 [35pts]
Transport4 : Razorback(40), Twinlinked lascannon(35), Troop4 [75pts]
TOTAL [1749pts]

Match 1.
Italinen BT med 9 typhooner + massa termosar med cycloner i spearhead
En match jag ska ha bra chans mot. Dock är terrängen en mardröm för longfangs, stora LOS block överallt. Han får börja och kan enkelt välja en sida där jag har svårt att komma till skott med longfangs. Han spelar smart och skippar hellre att skjuta lite med typhooner än att få skott på sig. Jag försöker pusha och dödar en enhet termosar med marshal men sen skjuter han ut mina dundervargar.
5-15

Match 2.
NordIrland i DoW med GK, standard med dreads och purifiers
Jag får första rundan. Knallar upp till midfield och bygger en borg samtidigt som longfangs haglar missiler för att hålla nere motståndarens bilar. Det funkar fint och jag bordar honom nästan tillslut.
20-0

Match 3
Irland i pitched med SW, massa longfangs och 8 Razorbacks
Han får gå först vilker ger honom en väldig fördel med sida. Han skjuter bort massa longfangs och hans scouts kör över dom som är kvar senare i matchen. Men han har inte lika bra förutsättningar när det kommer till midfield mudder. Jag kör som vanligt upp allt i mitten och bygger en borg. Han har egentligen ingen chans att få bort alla mina GH från objektiven samtidigt som Lorden springer mellan hans enheter o woopar.
17-3

Match 4
USA
GK i DoW, Massa Strike squad med psybolt, 3 dreads och purifiers + techmarine med granater.
Rematch mot Jon ”the Man” Willingham. Jag får första rundan. Han deployar allt på ena flanken och jag rusar med allt mot hans sida bordet för att bygga borg midfield. Longfans haglar missiler och skjuter ganska snabbt ut två dreads. Jag bygger en vacker borg enligt alla skolboksexempel, 3 enheter GH och hela mitt oskadda kavalleri vändar på att få välla in över honom. Han rapporterar till sin coach att han kommer ge en 20-0 och det är även vad jag tror. Men plötsligt händer det…. Han skjuter ut hela min dundervargsenhet + lord med 2 enheter Strike squad + 1 twin aouto cannon. Istället för att ha överläge står jag med mina GH mot 30 strike squad + purifiers. Dags att lägga i backen. Tillslut lyckas han komma ikapp i KP och ta ett mer objektiv i secondary.
8-12

Match 5
Tyskland
Hord orks i pitched battle.
Jag får börja och väljer en sida där jag kommer kunna få bra skott med mina longfangs. Dock är det capture and control som primary och vi sätter ett objektiv i varje hörn. Han inser att matchupen ser taskig ut och deployar helt enkelt 200 orker + 9 Kannor på sitt objektiv som ligger bakom massa LOS block. Han spelar stenhårt på draw och jag harn ingen chans att ändra på det. Dock tar jag ett par killpoints med Living lightning så jag vinner primary.
12-8

Match 6
Polen
9-2 CSM i Spearhead
Detta är en match jag bör vinna. Han få dock först rundan och jag får en bajs sida där någon ställt sin arméväska innan så terrängen ser ut som helvete. Jag ställer upp för en push, han skjuter ut två av mina bilar och en enhet GH. Jag klarar 1 cover av typ 500 först rundan. Hela matchen är fullständig dice fail och efter matchen slänger jag mina tärningar i sjön….. Pelle har det på film.
4-16

Trots dice fail och sämre matchresultat än förra året var ETC jävligt skojj! Vi hade astrevligt i laget och Montreux var jävligt fint! Bäst var att vinna Best sporting team ihop med USA. Att dessutom få träffa gamla och lära känna nya vänner och nördar ifrån hela världen är hur ball som helst!

Bilder:
Vid mottagandet av most sporting team
298270_10150343765770067_690700066_10045480_3609580_n.jpg
298270_10150343765770067_690700066_10045480_3609580_n.jpg (51.02 KiB) Visad 2096 gånger
Gråter över mina tärningar
DSCN5412.jpg
DSCN5412.jpg (455.43 KiB) Visad 2097 gånger
Senast redigerad av 2 theWatchman, redigerad totalt 25 gång.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av speedfreek »

Bild!
Bilagor
ImageUploadedByTapatalk1314278168.562734.jpg
ImageUploadedByTapatalk1314278168.562734.jpg (29.03 KiB) Visad 2179 gånger

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av speedfreek »

Davids tärningar suger!
Bilagor
IMG_0551.MOV
(3.87 MiB) Nerladdad 591 gånger

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av Gustav »

Det heter Schweiz, inte Sweizch. :geek:

Skriv svar