The fall of the French freedom fighters.

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Blauholtz
Inlägg: 131
Blev medlem: 08 mar 2009, 13:16
Ort: Lilla Edet

The fall of the French freedom fighters.

Inlägg av Blauholtz »

Plats Summergames Kinna 2011
Arme: Imperial guard 1850pts
Lista:
Company commander "De Gaulle" powerfist 4 plasmagunveterans
chimera multilaser hvyflamer
Primaris psyker

Guardsman Marbo "grotbo"

9+1 veterans 3 meltaguns sergent bastonne
9+1 veterans Lascannon
Chimera autocannon hvy.bolter
9+1 veterans Lascannon
Chimera multilaser hvy.flamer
9+1 veterans Autocannon 3 grd.launchers
Chimeria multilaser hvy.flamer
Penal legion

Vendetta
Valkyria hvy.bolter sponsons
Hellhound smoke

Lemanruss exterminator hvy.boltersponsons Pask
Lemanruss Demolisher Lascannon
Griffon hvy.flamer

De gaulle hade bestämt redan vid slaget om Helsingborg att en fullmekanisera veteran arme är det vackraste syn som finns.
Sagt och gjort så samlade han sina trupper :lol: och begav sig mot Kinna.
Motståndet bestod av arga spacemarines ledda av gast-Anders och hans fruktade Shrike (lite hårdare än De Gaulle kanske)
Vi hittade en fin liten stadskärna att slåss om jag fick börja men inte komma inom 12 tum från stygga Spacemarines (ajabaja missionrules) Anders efter närmare omtanke beslöt sig för att stunna min Pask russ.)
Jag delar upp min arme i två grupper med en veteran enhet i chimera backade av heelhound och demolisher och resten av armen på vänster flanken.
Anders sätter up shrike med 10 terminators och en biblotikare i ett hus i mittenBild med 2 razorbacks bakom en thunderfirecannon på vänster flanken och en på högerflanken. Den vänstra backade av en devestator squadBild och den högra av en 5mannalascannon och 4st landspeeders med missiler och en befolkad rhino.
Bild
Min runda 1.Griffon bestämmer sig för att slå ut hela devsquaden själv men dem har ju ställt sig i cover så bara en dör, men det resulterar bara till att resten av kräken kurar i hop sig som ett gäng fegisar.
Min psyker hade gömt sin chimera och sina grd. launcher veteraner så bra i en ruin att de är så lyckliga på billigt vin och stinkande ost att de glömmer att skjuta det måste varit Pask själv som kommit över och festat loss eftersom han inte hade något bättre för sig.
Får in 4 skott på vänster thunderfirecannon men det stod en techmarine i vägen så det hände inget. Underbar skytterunda allså.
Anders runda 1: 5man lascannonsquad stjuter ut pask russen utan problem 1st shot 1st 220pts kill tjohej.
Sen pangas det tremor skit på hqbil och på demolishern.
hans flygare stunnar min höger chimera.

Min runda 2 Allt är ställt på sin spets, Andres kommer nu få känna på den totala vreden från de Franska frihetskämparna. 2 Devestators och den vänstra thunderfirecannon men techmarinen lever.
6 terminator dör, shrike och biblotikaren tar vars ett wound trots att gaulles plasmaguns veterans slår 4st 2or fortsatte pask festen i gaulles bil eller jävla pucko gå hem med dig.
Hellhounden och demolishern stunnar 2 speeders och rhinon
Bild
Andres är förbluffad av fransmännen så mycket att allt hans skytte är helt meningslöst, det gör att shrike själv blir förbannad och springer fram och sliter sönder Gaulles bil för att sprida skräck och kaos i de franska leden.

Min runda 3. Grotbo hade tydligen gömt sig i höger ruinen hela tiden och nu var det spränga thunderfirecannon dags, sagt och gjort BOOM! Kanon och techmarine döda.
Da Gaulles squad gjorde det hårda arbetet att klättra upp för en sprängd chimera och det var jobbigt eftersom en veteran la sig ner och dog.
Shrike står nu själv framför den franska armen men det krävs plasmaguns vendetta en veteran squad och en chimera för att få kol på honom och ja vi fick död på en terminator till, och ett wound till på biblotikarien woho!
Högerflanken så dör en speeder och den andra får klara sig utan sin missil. men Demolishern och Hellhounden misslyckas tillsammans med griffonen på vänsterflanken, shrike har satt skräck i leden.
Anders runda, Biblotikarien kastar vortex på den framryckande valkyrian men misslyckas, en razorback squad med melta misslyckas att slå ut demolishern men stunnar den.
Bild
5 manna laserkannon squaden bestämmer sig för att göra en självmordscharge mot grotbo men lyckas skjuta ner honom innan.
Bild
I övrigt så stunnar han hellhounden chimeraveteranen på högerflanken sprängs.
I närstrid så shakar han Demolishern.
Fast det värsta är nog när den sista dunderhammar terminatorn rusar ut ur huset och stunnar min valkyria trots att den kört jättefort.

Min runda 4. Mina Modiga bastonne veteraner lyckas döda av en hel devestator med sina 3 melta skott och diverse shotguns, en närstrid väntar jag menar vi är 10 dem är 3 och en techmarine vad skulle kunna gå fel?
Bild
Den sista terminatorn ska dö sen att det krävs gaulles plasmaguns 2 multilaser 3 granatkastare en laserkannon och 3 lasguns för att döda honom så ska han dö i allafall, så ungefär hela vänster flanken skjuter på denna stackars terminatorn.
Griffonen har en bättre dag och dödar av 3 marines och pinnar dem på högerflanken.
Veteranerna ska nu charga in i den tuffa terrängen och misslyckas, oj hade den techmarinen en flamer, detta kommer göra ont.
Anders runda 3. Techmarinen flamar i hjäl 3 veteraner Bild
Biblotikaren lyckas stunna min primaris bil. Hans hvybolter devestators misslyckas i skyttet mot veteranerna.
Allt skytte på vendettan misslyckas.
istället blir demolishern och veteran chimeran på högerflanken i mobiliserade, 5 veteraner lyckas också dö eftersom de modigt tagit sig ur sin stunnade chimera i ett korkat försök att döda något med lasguns.Bild
I närstrid stunnas demolishern de tappra veteranerna dör och bastonnes gäng tar en förlust då techmarinen chargar.

Min runda 5. penal legion kommer in naturligtvis på vänsterflanken där de inte behövs.
Biblotikaren och de få devstatorsarna som är kvar dör, hela vänsterflanken är nu döda utom techmarinen som står i närstrid med bastonne veteraner.
2 landspeeders dör griffonen failar men den sista speedern dör i allafall.
I närstrid tar bastonnes tappra veteraner ännu en förlust vilket leder till att de flyr och dör.