aPa innan GC

Berättelser från slagfälten och turneringarna
War_Cry
Inlägg: 191
Blev medlem: 10 sep 2009, 10:07

Re: aPa innan GC

Inlägg av War_Cry »

:mrgreen:

lysande!

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: aPa innan GC

Inlägg av Flygmaskin »

Bana 4

Chaos med 3 rhinos med kaozkillar varav en är sjuk, demoner, predd?, prins, 2*2 obbar, 2? treor terminatorer. Kanske nått mer.

Då var det dags! Final! Slutspel! Davis Cup 18e Hålet! Sista Banan! El Clasico!

Ballt äventyr! Det är KP och 8(!) objektiv. Varje objektiv är värt 100vp och objektiven får ligga ovanpå varandra. Enda restriktionen är 12" från kanten. Man får plutta ut sina krigsdockor i quaters. Det finns stora saker i alla fjärdedelar utom en. Den har istället massa djungel! Gissa vart apA vill stå! På denna banan får man inte slå om vem som börjar. Istället får man satsa 100-600vp som motståndaren får i bonus. Den som satsar mest får börja. Spel och dobbel! Jag placerar ut mina samtliga objektiv i och i närheten av den mest öppna kvarten. ApA är helt vild och satsar 500vp på att börja och vinner. Wooppidoo!

Alla ApA, Coteaz och den lilla herren med pikadoll ställer modigt upp sig i den öppna kvarten och gör sig redo för alla ruskprickar! Härligt! Det är långt mellan saker man inte kan se igenom och APa.

Ruskprickarna fegar ur! De reservar rubbet och väljer att krascha in från himlen med de otäcka half man, half machine, half gun, half daemon gubbarna och terminatordockorna.

Samtliga små ApAhjärtan börjar slå lite, lite snabbare när de åter igen känner segerns söta banansmak. De springer glatt omkring på savannen utan en tanke på att ruskprickarna faktiskt bara luras. Coteaz är inte sämre, han dras med i firandet.

Ruskprickarna lyser med sin frånvaro.

apA fortsätter sitt firande! Hopp och lek infinner sig i min kvart. Ljudet av djungeltrummor och glada tillrop fortsätter natten lång.

De sovande små liven vaknar tvärt när allt oväsen börjar. In dundrar en vråltrimmad bil på långsidan mitt emot de sovande små liven. Den skjuter ut saker som ryker. De båda enheterna termidockor och kanonmonstrena gör entré. De dimper ned i närheten av mina aPA men är smarta nog att inte hoppa in i närheten av Coteaz. En enhet kanonmonster är dock helt förvirrade och hoppar ned i huvet på en termidocka. Detta resulterar i att ApA får peka vart de istället skall stå. En barsk apA pekar bestämt på ett ställe utanför rapidfiremedplasmapikadollrange och monstren lunkar snällt dit. Ruskiga, onda män från framtiden och rymden börjar skjuta aPa. Det minsta gänget aPA är det som får ta smällen. Ujuj! 3 aPA och min muskliga man med bolter skickas till Gud Fader. Kvar står en entusiastisk ApA som nästa runda skall prova sitt senaste trick. Rending Heavy Famer!

APa med trick på g smyger fram till terminatordockorna. Nu ska de få! Alla andra ApA står ilsket och pekar. TrickapAn tar initiativet och börjar. Swooosch! Jag har aldrig i mitt liv skjutit en så frän bössa. Inget händer. En annan enhet APa visar hur det skall gå till och blåser bort dockorna. Laser viner till höger och vänster och när apA är klara med sitt pangpang är rhinon, terminatordockorna, och alla utom ett pistolmonster borta. I ett rykande vrak står snubbar som inte fått speciellt många kramar.

Skam den som ger sig! In fräser en till bil med busar och ställer sig precis bredvid spillrorna av den andra bilen. En jättestor robot kommer också in. Den ställer sig smygigt bakom en vägg. Ett troll gör entre! Trollet ser skitfarilgt ut. Tur att det är lika fegt som roboten. Trollet gömmer sig också borta i fjärran. Spökgubbar kommer in vid snubbarna i vraket. Listigt smiter snubbarna från vraket in bakom den nya räsern som lämpligt står där bredvid och puttrar. Spökena vill inte vara sämre och slinker modigt in bak en stor sten.

apA blir flyförbannade på alla sabla fegisar och blåser bort räsern. Ha! Hittade dig din fegis! APa tycker INTE om folk som smiter och mördar således hela gänget! Busarna som trillade ur den andra räsern är alldeles för svåra för APa att mörda. Skrutt! Nu kan de också smita in bak den förbannade stenen. Sista pikadollmonstret dör av bara farten. Rätt åt honom!

Det som är kvar i de onda laget fräser in på bordet men gömmer sig bak skit. Likt de fräcka killar de är springer vraksnubbarna till sina spökkompisar och gömmer sig. Den enda krigaren som vågar göra något är gjord av plåt, järn säkert sten och annat fräckt. Roboten! Den bränner iväg två skott från en stor jävla dubbelbössa i den ensama stackars aPa. Ett litet hjärta i en lurvig liten varelse slår sitt sista slag.

Äh! Dedär kaoz är allt ena riktiga fjantar! APA avancerar med smyyygteknik och ställer sig på de enorma mynten som någon tappat på bordet. Rikedom!

Roboten är fortfarande modig och för åter igen väsen med sin kanon. Ingen vet om någon apA försvann. Fram hoppar otäckingarna som satt i bilen! De skjuter sina gevär laddade med ren ondska på aPA som står på pengar. Ondska är inte så vidare farligt och Apa står fortfarande på pengar.

Spelet tar slut. ApA står på 6 bisarrt stora pengar och kaoz på ingen. apA krajjade fler grejer.

ApA - kaoz 15 - 5


Ett stort tack till mina motståndare! Jag hade 4 trevliga matcher. Kudos till er som stod ut med att möta turneringens mest skeva lista. Hoppas att vi ses på GC! Då kommer dessutom APa att vara färdigmålad.

Kort utvärdering av listan:
apA är verkligen helt sjuk att spela. Deploy är enormt viktigt och det är svårt så in i helvete att ta objektiv. Jag tror att listan har några grymma matchups, men det räcker med ett par snabba enheter för att utrota varenda apA. Bikes, Land Speeder Storm, Snikrot, SW Scouts m.m så kan det vara kört på stört. Med tillräckligt mycke dakka så kan det börja gå hårt åt aPA visade det sig i match 3. Listan är allt som allt ganska kass, men vad gör det när man spelar med 47 ApA och kan säga "den enheten skjuter 11 laserkanoner i Abbadon"?
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: aPa innan GC

Inlägg av Röde »

Man måste bara älska dina Krixrapporter. 5 Bananer av 5 möjliga!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: aPa innan GC

Inlägg av Blom »

Ska bli kul och se apA uppe i norrland!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar