Battle report Wwp mot necrons.

Berättelser från slagfälten och turneringarna
nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Battle report Wwp mot necrons.

Inlägg av nialion »

Jag kommer stegvis uppdatera den här under kvällen när jag har tid. Hela rapporten kommer komma upp under kvällen.

Jag och Daniel har pratat länge om att ta en match och nu när jag äntligen fått fart på 40kandet igen tog vi en match. Det var bitbytardag på rt så det var trångt och mycket folk så glömde bort att fota efter varje runda. Men tog en bild som visar slagfältet.

Bild

Jag tror att både Daniel och jag var verkligt osäkra på hur man ska spela mot motståndarens konstiga lista. Jag återkommer med dem om ett tag.
Senast redigerad av 2 nialion, redigerad totalt 15 gång.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Battle report Wwp mot necrons.

Inlägg av speedfreek »

Nice teaser!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Battle report Wwp mot necrons.

Inlägg av DHettNeck »

Ska bli spännande att läsa :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Battle report Wwp mot necrons.

Inlägg av speedfreek »

Och nu har han bytt bild!

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Battle report Wwp mot necrons.

Inlägg av nialion »

Jag är en internet noob. Ha tålamod.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Battle report Wwp mot necrons.

Inlägg av Papa D »

Jag kan kommentera. Här gör jag första felet. Jag skulle gått in med Wraiths inte scaraber, scaraberna slog inte ihjäl allt som jag hoppats och det ska dom nog inte klara runda 1. Istället ställer jag wraiths på husets baksida för att kunna charga saker som kommer ut rundan efter... Det skulle jag INTE ha gjort! Dom blev bortskjutna som mongon och allt hamna i mina scaraber.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Battle report Wwp mot necrons.

Inlägg av Papa D »

Tror faktiskt att de 2 movesen kostade mig hela matchen... Ska inte göra dom i re-matchen mot Jimmy.

Sidenote: Jo, jag och jimmy har på ett meta plan samma syn på vår match, vi pratade innan och inför matchen var vi bägge jävligt osäkra på hur vi skulle göra mot varandra, nuff said att Jimmys plan var bättre än min.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Battle report Wwp mot necrons.

Inlägg av DHettNeck »

speedfreek skrev:Och nu har han bytt bild!
Jag börjar misstänka att det är nått fuffens på gång ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Battle report Wwp mot necrons.

Inlägg av nialion »

Jag spelade med.

Archon
Venom blade
Djin blade
Haywire grenades
Combat drugs
Soultrap
Shadowfield

2 Haemonculi
Venom blade
Wwp
(hade något mer då jag hade poäng över men minns inte riktigt)

6 harlequins
6 kyssar
Death jester
shadow seer

2* 10 warriors
shredder
splinter cannon
sybarite
venom blade

2* 5 warriors
blaster

5 warriors
blaster
I Venom

8 wychar
haywire grenades
shardnet
hekatrix
agoniser

2* 3 jetbikes
heatlance

2 beastmasters
5 khymerae
2 razorwing

1 talos

1 cronos

1 ravager

Inte riktigt den listan jag ville spela men hade samtliga modellerna så det får bli något liknande denna ett tag framöver.

Daniel spelade sin etc lista. Vet inte exakt vad han hade men det viktiga var detta.

2 Lords minst 1 var en speciel character (sandrek?)

lite warriors och imortals

9 spindlar

1 liten och en stor enhet scaraber

5 wraiths.

Daniel får gärna posta sin lista här om han vill. Annars finns den säkert på lincon delen av forumet.

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Battle report Wwp mot necrons.

Inlägg av nialion »

Daniel vann slaget om att börja och gav mig första rundan jag deployade wycharna i deras raider tillsammans med ena haemonculin och min archon i mitten av bordet och mina harlequins i närheten. Daniel deployar en enhet warriors tillsammans med två killar som gör 1d6 str 8 var om man assaultar dem och sina wraiths på min högerflank. Sen deployade han en enhet immortals med sina 2 lords, 9 spindlar, bägge scarab enheterna på min vänsterflank. Han väljer att inte sno initiativet.

Runda 1
Jag går fram med mina harlequins (joinade av en haemonculi) åkte fram med båten med häxorna. Jag tycker det ser ut som om jag kanske ska kunna assaulta hans immortals om jag slår en bra fleet och hoppar ut. Jag låter min haemonculus lämna enheten och släppa sin portal. Den andra haemonculus släpper sin portal han med (se bild). Jag ser inget med båtlansen eller death jestern så inget skytte. Jag fleetar 5 med häxorna, men jag har missbedömt avståndet och når inte. Nåväl ingen katastrof.

Daniel bestämmer sig för att assaulta mina häxor och hoppar fram med den stora enheten scaraber (som blir 9 till pga spindlarna). Wraithsen hoppar runt huset och avvaktar. Han backar med det nesta andra. I assaultfasen hoppar hans scaraber på mina häxor. Jag slår först och gör et gäng wounds. Han slår tillbaka men dödar bara några häxor. Dom tål mer än man tror med 4+/4+. Det ser ok ut om jag får in rätt reserver.

Skriv svar