Shitdar! The Lincon Story

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Klus »

Kul att du lyckades så bra med shitdar! tror du tjänade mycket på en konstig lista som ingen fattar riktigt hur man ska döda vid första ögonkastet, var iaf så för mig.
Hade ingen aning om hur det var med mittengrejen, men om det gör dig till frids kan jag meddela att jag visst hade räknat en gantenhet för mycket, iom att en mamma dog innan min runda två så räknade jag att den bajsat två enheter istället för en (dvs det var egentligen lika i killpoints). Jag kom på det strax efter matchen men sa inget eftersom jag klantat mig och glömt skriva ner sista rundans spawn. Sen förtjänade du vinsten också med tanke på din lista och hur fint du spelade den :)
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av LillePer »

Jag skulle om jag kunde bara spela med DA och skita i guardians, de är fan sämst i hela världen.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Gonka Koff »

Kul läsning, och grattis till framgången!
Jag har mer än en gång undrat vilken sorts brainfart som ledde till att jag inte band upp dina harlequins när mina scaraber chargade in, men å andra sidan var din förödande combo-countercharge oväntad och så snygg att jag ändå är glad att den hände. Vår match var väldigt märklig och svängde mycket på grund av märkliga tärningar.
En annat sak som har förbryllat mig är mitt katastrofala ögonmått i matchen, jag uppskattade flera gånger avstånd med mer än 50% fel! Jag hade ju en warriorenhet intill ett objektiv i sista rundan, jag tänkte att det enda du hade som kunde kontesta var den där lilla jetbikeenheten. Jag var helt övertygad om att den var typ 35 tum bort, så jag orkade inte ens flytta gubbarna så att dom skulle blocka för kontestingen. Sen susade du fram och det visade sig vara 23" !
Hursomhellst, det var första gången vi möttes och en riktigt kul match. Du spelade mycket bra, speciellt med tanke på att du hade dålig koll på mitt codex. Kanske skulle du reservat en mindre DA-enhet och lökskalat med den istället, min första prioritering var att komma in i CC med dina walkers, och det lyckades jag ju strula till tämligen snabbt.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av DHettNeck »

Kul läsning och grymt att det gick så bra för dej :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av speedfreek »

Gonka Koff skrev:brainfart som ledde till att jag inte band upp dina harlequins när mina scaraber chargade in
Hit and Run så det inte spelat någon roll?

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:
Gonka Koff skrev:brainfart som ledde till att jag inte band upp dina harlequins när mina scaraber chargade in
Hit and Run så det inte spelat någon roll?
Hahahaha!! Brainfart deluxe! Ibland har jag tur när jag har otur när jag tänker!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Snot »

Izin skrev:Man blir bannemig sugen.

Upplevde du att dubbla WW var värt? Mycket krig om heavy-valen när det kommer till okompat... Uträttade du något med avengers som inte guardians skulle kunna ha gjort bättre?
Jag funderar just nu på att slänga ut Jestern och köra trippla WW och bara skita i wraithlorden, men jag behöver nog antitanken tyvärr.

Avengers når 18, och kan träffa, och kan sava, och har LD, och och och. Jag köper inte att guardians gör så mycket förutom ett tungt vapen som randomträffar. Jag skulle köra Blance iså fall och det har jag testat mig trött på. DA's är tråkiga för motståndaren att skjuta på och dom gör rätt köttigt med wounds tillsammans med doom. Dessutom har Eldrad nånstans att stå när han ditchar harlequins.
Lottomannen skrev:Kan man få kasta ett getöga på listan? Börjar gå lite inflation i parkeringsplats-armeerna ibland polarna och det vore kul med uppslag för något nytt.
Eldrad
Avatar

5 Firedragons, Exarch, Pike, Crackshot
5 Firedragons, Exarch, Pike, Crackshot
10 Harlequins, Troop Master, Shadowseer, Deathjester, 8 Kiss

10 Dire Avengers
9 Dire Avengers
9 Dire Avengers
3 Jetbikes, Shuriken Cannon
3 Jetbikes, Shuriken Cannon

3 Warwalkers, 6 Scatterlasers
3 Warwalkers, 6 Scatterlasers
1 Wraithlord, Eldar Missile Launcher, Bright Lance.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Lottomannen »

Tacktack! Dags att handla lite innan prishöjningen. :)

Funderar på wraithlorden...Kör mot mycket marines med tillhörande vagnparker, men även mot DE, och där lär den vara kokt...
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Bronson »

LillePer skrev:Jag skulle om jag kunde bara spela med DA och skita i guardians, de är fan sämst i hela världen.
Jag kör med 2 enheter guardians med scatter laser för 95p. Scattern är ganska trevlig på dem, öppnar rhino's lite då och då samt potshottar nåt wound på nån liten scoring långt bort så dom får ta Ld. Men framförallt är dom med för att agera vägg vid inkommande närstrid och det brukar ofta tvinga motståndaren att behöva skjuta på de små asen fast ingen egentligen vill :P. Men ja de är fan sämst i hela världen men dom är endå där, ivägen ;)

Jag vill förövrigt klona dina Harlequins Snot, för mina gjorde verkligen ingenting!
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Snot »

Lottomannen skrev:Tacktack! Dags att handla lite innan prishöjningen. :)

Funderar på wraithlorden...Kör mot mycket marines med tillhörande vagnparker, men även mot DE, och där lär den vara kokt...
Wraithlord bakom en avatar och båda har varsin fortune så är dom sjuuuukt störiga för carparks att skjuta bort. Och utan wraithlorden så har man i footdar inget svar på fordon med av 13+
Bronson skrev:Jag vill förövrigt klona dina Harlequins Snot, för mina gjorde verkligen ingenting!
Jag vill slänga ut Jestern, för jag sköt bara en gång under hela turneringen. Men tills jag klurar ut vad jag ska göra med mina 8p så får han väl vara kvar.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar