Shitdar! The Lincon Story

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Snot »

Jag spelade ju som några märkte gående loldars som jag inte speltestat eller spelat något liknande alls sen jag började spela 40k '98. För att sammanfatta min upplevelse efter lördagen: Varför har jag inte spelat bara denna armé?

Jag får tacka USA resan för att ha visat för mig att footdar går att spela i VPfritt klimat (jag vet att Per Sturesson tagit hem lite med Eldars, men jag brukar inte räkna aktivt kompade turneringar för vad som går att spela, inget illa menat mot honom)

Så med dom förorden, här är matcherna:

1. GK ( Purifier Spam) Gustav Eriksson

Jag har ingen aning vad jag pysslar med, han får första rundan, jag har inte mycket till 4+ cover, och han kommer smattra ner mina scatterwalkers direkt han ser dom, dom behöver leva då dom är mitt enda vettiga sätt att öppna hans bilar. Jag fipplar in halva armén out of sight bakom en liten kulle så han iaf behöver gå 1-2 rundor för att se vettigt, vilket ger lite andrum.

I runda 2 gör jag världens crazycharge för med Fortunade harlequins och jumpar 2 units med purifiers, och det står som tur är kvar 1-2 i varje unit, perfekt för nästa runda, då han bara på ett vettigt sätt kommer in med en supportunit, och jag bara tappat en Harlequin. - Han studsar in, eldrads runes of warding fortsätter döda stackar gk kidsen som försöker pimpa cleansing flame, men en sitter, 2 dör, och sen slutar dom typ dö, jag savar gärnet och han fastnar rejält, wraithlorden lägger sig i men suger så han påverkar inget, till slut har harlequinsen tuggat sig igenom hela gänget och kan börja jaga vidare.
Summa summarum är att vi slutar på 4-2 där jag har objectives, men han har det andra, och jag tar hem KP (visade sig att det var 3 som gällde, det kan ha varit 3 i skillnad, men vi vet inte, så kanske fick en fuskpoäng där)
Oavsett en bra början för gående kidsen som jag aldrig testat innan!

Match 2. Papa smurf (Necrons med scarabfarm)
Jag vill verkligen inte möta denna, för vi har gjort matten på matchen mycket, och jag har ingen chans. Eller jo, jag har en chans, jag har en wraithlord, thats it.
Jag inser tidigt att jag måste locka fram scaraberna, mitt ögonmått suger så jag tror jag är safe med WLorden inför nästa runda när dom ätit upp mina harlequins, men som tur är consoliderar daniel bara en etta.
Jag går med wlorden, terrängdags, 6,5,1, safe. Nu behövs bara en 4+ på nån av 3d6 för att säkra minst 4-2 iaf. och jag får min 6a. Tack vare den upplåsningen är nu avataren fri att jaga resten av alla troops och jag håller 6-0 från runda 5 o framåt. Inte riktigt som matchen borde gått, men aja :)

Match 3. Fredrik Eriksson (Space marines med lysander och 3 preds med auto-las)
Ush o blä åt trippelpred, jag har ju inget mot dom. Jag flingar in ett sidoskott på en i början och får en immobilized iaf. Eldrad rockar en tempest wrath på en ironclad så den visar ryggen och instantdör. Resten av matchen är egentligen frigges men den flippar 2-4 till 4-2 på att En harlequin står kvar i hans deployment och contestar ett objective. Sjukt rättvist.

Match 4. Per-Anton Walander (Han med alla nids)
Jag spelar lite grisigt, jag vet inte varför men jag brukar göra det mot PA. Jag gör bort mig och ger bort avataren runda 2 och han sätter FNP på stealers trots runes of warding, men han når iaf bara wraithlorden, så han cheesechargar in och gör bara ett wound, ingen rend. Jag käkar woundet och dödar en stealer, 1-1.
Jag fulchargar in fortunade harlequins i hans numera doomade stealers och det sprängs lite på båda sidor, 9 stealers mot 5 harlequins. WL fortfarande 2W kvar.
Lite mer slagsmål så är till slut alla stealers nere för räkning, och harlequins går o rockar lite såna där str 8 skjutare. Under tiden har dire avengers haft en mad närstridsmatch mot lite gaunts på andra sidan bordet, och jag chillat in i hans Deployment med 3 bikes som tar 2 objectives.
Matchen slutar pga time och jag contestar in en wraithlord och tar hem objectives, jag vinner precis KP, och hade vi spelat rätt hade jag även vunnit deployment då PA faktiskt var inom 12" från mitten med alla, men i min quarter, men då vi spelat fel på den så orkade jag inte tjafsa just då, han hade haft läge att gå mer in i min zon utan nackdel runda 4 och 5. så istället för 6-0 fick jag iaf en till 4-2, fortf obesegrad.

Match 5. Per Svensson (Blut Engels)
PS har under hela turneringen gnällt på att jag inte spelar en riktig arme. Så nu ska han få smaka eldar!
Jag förstår inte riktigt hans plan, han kanske fyller i den här, men han ger mig första rundan, och reservar allt. Detta slutar i en drawmatch där jag får mitten och vinner 4-2. Jag är parkerad med allt i mitten innan han ens kommer in, och inget händer.
4-2 till.

5 Raka vinster, inte illa pinkat, inga stora dock, men aja.

Match 6, Henrik Lampén (slutcrons)

Gonka spelar nån mygellista full med stök och vi har en otroligt svängig match. Han börjar med att bränna fram sina lord och skjuter ner min avatar, som är en värre nåldyna än Frodo i Lotr kortspelet vid det här laget.
Jag pangar lite på hans bilar, men inget händer, tills WLorden chargar ner en av dom, jag pepprar lite wraiths för jag ser inte så långt pga solar pulse. (Henrik glömmer sin andra faktiskt)
Runda 2 så är det närstridsfest, det dyker upp lite scarabs som låser upp en del, och min wlord får smisk av lite wraiths och en lord.
Runda 2 för mig så får henrik smaka mygelcharge. Bikes blandar in wraithsen i scarabfighten, så doomar vi scarabs, och chargar scarabs med harlequins, och jag vinner med 25. Detta skakar loss allt och massa wraiths dör på köpet och jag ser 6-0 i sikte.
Sen chargar hans lord mina Quins och dödar en, och jag flyr.... Därefter blir det en defmatch för jag har inget sätt att låsa ner hans lords och tombspyders för alla mina to wound rolls ger upp efter det.
Jag smygräddar en 3-3 endast pga domaren redan callat no more turns, annars hade Henrik garanterat fått 6-0 om vi spelat 7 rundor.
3-3

Slutar på 25p och jag hade 1 i komp. För att vara så orutinerad som jag var och en otestad armé är jag otroligt nöjd med min insats.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av egge »

Kul läsning! :lol:
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av lurräven »

Seizade inte du mig? Jävla Footdars! :D

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Snot »

lurräven skrev:Seizade inte du mig? Jävla Footdars! :D
Jo, det stämmer, jag tänkte dock "han deployade först" när jag skrev "han fick första rundan". Om det är nån tröst :)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av lurräven »

Snot skrev:
lurräven skrev:Seizade inte du mig? Jävla Footdars! :D
Jo, det stämmer, jag tänkte dock "han deployade först" när jag skrev "han fick första rundan". Om det är nån tröst :)
Honor restored! :)

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Lillen »

Rolig läsning. Kul att fötteravler kan fungera så bra. :)

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av LillePer »

Kul att det gick så bra. Hade varit ballt att spela lite hårdare footdar nån gång :)

Izin
Inlägg: 416
Blev medlem: 09 okt 2008, 10:31

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Izin »

Man blir bannemig sugen.

Upplevde du att dubbla WW var värt? Mycket krig om heavy-valen när det kommer till okompat... Uträttade du något med avengers som inte guardians skulle kunna ha gjort bättre?
17,83

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Lottomannen »

Kan man få kasta ett getöga på listan? Börjar gå lite inflation i parkeringsplats-armeerna ibland polarna och det vore kul med uppslag för något nytt.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Shitdar! The Lincon Story

Inlägg av Lottomannen »

Izin skrev:Man blir bannemig sugen.

Upplevde du att dubbla WW var värt? Mycket krig om heavy-valen när det kommer till okompat... Uträttade du något med avengers som inte guardians skulle kunna ha gjort bättre?
Ps.. Jag älskar mina Dire Avengers. De kan verkligen mörda med shooting, då de flesta verkar oförberedda på mängden skott de kan ösa ut. Och även om man inte ger exarchen pw så gör defend att de kan utföra små underverk i närstrid. Visst, de är inga regelrätta assaultvapen, och s3 t3, men av någon anledning så sköter de sig alltid bra.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar