SM öppna med Deamons

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

SM öppna med Deamons

Inlägg av Blom »

Nu har hypen något så när lagt sig att jag har varit i stockholm och spelat 40k med deamons och kommit 2a. Så nu tänkte jag skriva en liten battle report om hur helgen gick.

Vi kan börja med min lista:
Fateweaver - warlord
8 flamers
5 fiends
5 fiends
4x5 pläggisar
13 demonetter
9 screamers
9 screamers
Min team song: http://www.youtube.com/watch?v=ZThquH5t0ow

genom hela tuneringen gjorde jag samma val att sätta allt bra i våg 1 och min scoring i våg två. Och fick rätt våg 5 av 5 matcher! :roll:

Efter en natt av för lite sömn något irriterad hals och en kall morgon i Bilen med Figge upp tillstockholm kommer vi fram och ser en mysig lokal med gammeltfult fint trägolv som knarrade mysigt när man gick omrking (Ingen kunde vara ninja här inte!)

Match 1
Mathias Hägglund, börjar bli en vana att möta Mr Norrland. 3 tuneringar har det vart vi första matchen, sen yttligare 2-4 tuneringar. Men fördel till honom. Han spelade:
Vulkan
10 marines med massa melta i pod
lite scouter
2x2 MM attack bikes
2 HB speeders
järnklädd dread i pod
dundereldar kannon
IG psycker HQfjant
liten platoon
valkyria
exterminator russ

Han får börja. Deployar i sin tårtbit (var 5th quarters deploy) en mur med guards längst fram sen lite utspritt med bös. Dreaden börjar på bordet. Den tomma dread poden slår ner på objetviet i min deployment zone.

Jag deepar allt centralt lagom nära Mathias armé. Ena gruppen fiends misshappar och landar inom kram avståd ifrån dreaden. Screamers slashar varsin guardgrupp det dör några stycken i varje, båda flyr. Ena av bordet - First blood till mig. Resten av mina kräk springer så allt är inom 6" av pippin. Pippin bolt dödar en speeder.

Den flyende guard gruppen fortsätter springa. Den kommer en melta pod bakom min amré lagom nära mina flamers ingen valk än. Resten av armén (bikes och speeders) rör sig åt varsin flank. Det som kan sjuter på fiends och två dör. Dundereldaren dundrar på en screamer grupp utan större framgång. Inte heller lyckas vulkan med marines göra något vidare mot mina flamers. Dreaden chargar mina fiends gör något wound jag gör inget tillbaka och hit & runar därifrån mot russen i hörnet.

Kommer väl in några pläggisar lite här och var. pippin flyger fram och står centralt i Mathias depzone. Screamers delar på sig och jagar bikes, dundereldare och speeder. Fiends som redan var där springer in bakom russen. Pippi fågel boltar något ointressant. ena scermer gruppen gör mot acv dundereldaren och två bikes andra gruppen gör samma sak med dreaden och speedern. Flamers grillar lite marines och en pod. Ena fiend grupper börjar boxas med vulkan. Russen tar två hullpoints och blir stunnad av två fiends.

I Mathias runda tre kommer valkyrian, scouts och lite random guards in. Dem springer in långt på ena flanken långt bort ifrån min armé. Dem bikes som lever åker iväg lite och valken kommer in i midfield. Inte mycket händer fiends och vulkan boxas lite utan större resultat för någon.

Kommer väl in fler pläggisar vid några objektiv. fågel fjanten flyger så den får rövskott på valken, tror inget händer kanske ett hull points. ena screamer gruppen jagar bikes. andra screamer tar hand om russen. Flamers spränger den tomma podden. Tror vulkan dör och jag har en fiend kvar.

Inte mycket kvar för mathias nu. Valken landar släpper ut 4 flamers som dödar några flamers. Sen ger han upp. 20-0 Tappade lite random modeller inte ett ända kill points. Deamons är gay..

Kommer mer imorn.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: SM öppna med Deamons

Inlägg av Röde »

Ditt sätt att skriva osar av icke-engagemang. Det kan också tolkas som arrogant av läsare som inte känner dig. Mest en tanke...

Kram på dig.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: SM öppna med Deamons

Inlägg av Flogger »

Du skriver som att du avskyr armén du spelade, som att den är för ostig för att kännas bra liksom. Älskar't! :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: SM öppna med Deamons

Inlägg av Blom »

Röde skrev:Ditt sätt att skriva osar av icke-engagemang. Det kan också tolkas som arrogant av läsare som inte känner dig. Mest en tanke...

Kram på dig.
Nae det var väl mest att jag inte kommer ihåg matchen ordentligt. Så det blev lite luddigt.
Flogger skrev:Du skriver som att du avskyr armén du spelade, som att den är för ostig för att kännas bra liksom. Älskar't! :D
Exakt så var det faktist :roll:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: SM öppna med Deamons

Inlägg av speedfreek »

Blom fail helt enkelt...

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: SM öppna med Deamons

Inlägg av Blom »

Match 2 - Martin Hemström
Lista IG + GK
Lord Commissar
PCS
IS
IS
IS
Penal Legion
Vendetta
Vendetta
Vendetta
Manticore
exterminator russ
Coteaz
10 terminators

En jobbigt match upp. Vendettor, GK terminators, Cotaze och en manticore. Alla dem bra mot deamons.

Martin börjar för att få in sina vendettor efter att min våg ett har kommit. Platton command, penal och en enhet guards sitter i varsin vendetta. Båda bildarna bakom varsit hus på varsin flank. Blobb av dem resternade guardsen med commisaren i. I en skog och en kongaline av terminators framför. Han får dessutom misfortune på Cotaze.

Jag deepar in med rätt våg lagom centralt och en lagom bit bort ifrån allt. Vill ju inte råka ut för Cotaze gratis skytte om jag landar för nära. Tror jag hamnde 12.5" ifrån Cotaze som närmast. Det hade kunnat gå illa! Efter lite runs och turboobost står allt fint inom 6" ifrån fågeln men lite för nära terminators. Pippin potshotar terminator utan att göra någon skada.

Matrin början sin runda två med att stabilt slå in tre vendettor och misfortuna pippin. Rör terminators lite längre fram. Pippin dör av 9 lascannons och lite annat bös. Nu gör Martin ett fel han sjuter med terminators och dödar fem fiends. Så nu får man han inte assaulta alla deamoner som jag var rädd för att han skulle.

jag svarar med att få in några pläggisar som kampar på lite objetiv. Min resterande fiend grupp springer upp bakom högra huset för att förhoppningsvis kunna ta ut Manticoran. Ena screamer gruppen flankar också så dem både kan hota, manticoran, terminators och blobben. Andra screamers gruppen ställer sig framför terminator men inte ivägen för flamers så dem kan hoppa fram och grilla terminators, vilket dem gör och får död på 5-6 st. Fiend gruppen bakom huset ser inte manticoran denna runda, så dem springer lite. första screamer gruppen övervägen att antingen slasha eller assaulta blobben och väljer att assaulta. andra screamer gruppen gör slut på terminators utan problem.

Martins vendettor flyger omkring lite och bilar rör sig lite, manticoran bakom för att vinna lite avstånd till fiends. Allt som kan sjuter på screamers det dör ett par. Screamers vinner över blobben.

Mina resternade reserver kommer in. Pläggisar försätter deppa och kampa på objetiv. Demonetter på vänster flanken midfield. Flamer hoppar så dem kan rövsjuta en flygande vendetta. Dem får in en glance. Fiends hinner ikap manticoran och klöser ner den. Ifrån ena scramer gruppen är det bara 1-2 kvar nu dem boostar lite i vänstra midfiend. Den större screamer gruppen jagar russen men når inte fram.

Två av vendettorna börjar hovra och russen vinner lite avstånd till min screamers. Dör lite screamers och flamers.

Deamonetters jagar och sänker en vendetta. Screamers spränger russen. Flamers sjuter på en flygande vendetta igen men gör inget.

I Martins runda händer inte så mycket. Dör någon ensakta screamer bla den ensamma. Det kommer lite folk ut ifrån vendettor som försöker döda pläggisar utan framgång.

Mina deamonetter sänker en vendetta till. Fiends dödar lite guards. Flamers och screamer irrar mest runt.

Nu i slutet kunde inte Martin göra så mycket och sista vendettan sista två grupperna guards dog och jag hade alla objektiv 20-0. Trodde inte det skulle gå så bra när fågeln dog så tidigt.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar