Kompmallen v1.75 - Beta

Moderator: DHettNeck

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Kompmallen v1.75 - Beta

Inlägg av Serpent »

Jag skulle vilja påpeka att en SMkaraktär ofta har tillgång till 2+/3++kombon (och därigenom har mycket mer nytta av sin Fist), vilket CSM bara kan drömma om...

Sen står vanliga CSM -3 i grönt, men den förändringen är väl sen innan? Vilka stora förändringar har skett förutom att Traitor's Hate lagts in? :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Kompmallen v1.75 - Beta

Inlägg av refabricated »

Serpent skrev:Jag skulle vilja påpeka att en SMkaraktär ofta har tillgång till 2+/3++kombon (och därigenom har mycket mer nytta av sin Fist), vilket CSM bara kan drömma om...

Sen står vanliga CSM -3 i grönt, men den förändringen är väl sen innan? Vilka stora förändringar har skett förutom att Traitor's Hate lagts in? :)
Bl.a. har cult-marines blivit lite billigare.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen v1.75 - Beta

Inlägg av DHettNeck »

Serpent skrev:Jag skulle vilja påpeka att en SMkaraktär ofta har tillgång till 2+/3++kombon (och därigenom har mycket mer nytta av sin Fist), vilket CSM bara kan drömma om...

Sen står vanliga CSM -3 i grönt, men den förändringen är väl sen innan? Vilka stora förändringar har skett förutom att Traitor's Hate lagts in? :)
Vi reviderar fistarna lite.

Snälla, om du ska påstå något, ta 15sekunder och kolla i den gamla mallen innan du postar. Nej dom kompade 4 förut.

Vi tar gärna emot kritik på mallen, men snälla tona-ner det sjukt trötta chaos-gnället annars pallar jag inte fixa dom...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Kompmallen v1.75 - Beta

Inlägg av Serpent »

OK, då ber jag om ursäkt. Jag har inte haft för vana att spara gamla mallar (eller veta var jag ska hämta dem när nya laddats upp). Någonstans hemma ligger det en utskriven, men den är nog betydligt äldre... :roll: Ska kolla upp detta i fortsättningen.

Jag vet fan inte hur jag ska skriva angående "om ni inte slutar gnälla blir det ingenting" utan att det blir fel. Det känns som en onödigt sur replik på två "banter"-poster, som båda nog var skrivna med glimten i ögat. Nog för att jag vet att det är måndag morgon, knät är paj, ingen kaka till kaffet och bilen måste lagas, men jag tänker så här:
Chaosspelarna har väntat länge på en uppdatering i jämförelse med andra böcker. När den äntligen kommer är den rätt så underpresterande igen, varpå alla Chaosspelare blir bittra men samtidigt kan de skoja om det. (Vi är vana att vara bittra.) Sen ska bokskrället kompas (vilket i sig är en fantastiskt bra grej - ni gör ett jättejobb som verkligen förbättrar turneringsscenen). Det blir alltid kommentarer, positiva som negativa. Vi försöker hålla oss sakliga, men det smyger in lite bitterhet av ohejdad vana. Och kanske en :roll: om vi kommer ihåg att använda oss av symboler för ironi.

Jag vet redan att jag inte fattar metat längre. Det är andra som kan det extremt mycket mer, kan ge mycket bättre konstruktiv feedback än jag och då kanske jag inte ens ska kommentera såna här saker? (Sen finns det väl inte ett stort antal CSM-lirare på höga rankingpoäng vad jag vet..?) Vad jag försöker säga är att jag nog kan rikta min energi mot annat, i ren välmening. I helgen har nazister bland annat demonstrerat utanför Stockholms synagoga, spritt hatpropaganda och stört evenemang på bokmässan. Jag kan tänka mig att bli upprörd över det istället för kompen på min redan kassa armé. ;) :roll: :wub:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen v1.75 - Beta

Inlägg av DHettNeck »

Bra skrivit. Sorry om jag lät för sur, jag skyller också på måndag morgon, trasig bil och skrikig unge ;)

Jag vet att CSM är ett eftersatt codex och vi vill hjälpa dom så gott vi kan med mallen, jag blir bara lite trött ibland på att den allämnna CSM-bitterheten spiller över in hit, speciellt eftersom detta förmodligen är det enda stället där man med sakliga kommentarer och argument kan förbättra läget för dom ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Kompmallen v1.75 - Beta

Inlägg av refabricated »

OFF-COMP-TOPIC

Att kaos skulle vara svaga vette fasen. Iom Traitors hate så har de en hel del bra saker att komma med.

Iaf i kompat, ifs så Daniel spelade även CSM/KDK på ETC med stor framgång. Så visst funkar de i okompat också, spell-spam men så gör ju alla andra med.

Har lyckats bygga ett par listor som inte alls skulle skämmas för sig på TTT(komp17-22), och till SM(komp8). Och de är en stark kandidat till 4e listan.

Kan vi inte försöka släppa hela biten med att Kaos e kassa? Det finns iad 5 Codexar som har större problem än CSM(som helt ärligt troligen får mest skit på legacy).

Mina 2 cent i den debatten. Vill ngn debattera csm:s vara eller inte vara, PMa hellre mig än att dränka denna tråden med disskusioner. Blir det mkt trafik så kan vi öppna en separat CSM-tråd så får jag väl utveckla mig lite mer.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

thinny
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 feb 2012, 19:17

Re: Kompmallen v1.75 - Beta

Inlägg av thinny »

Inga buffade SW dreads?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen v1.75 - Beta

Inlägg av DHettNeck »

thinny skrev:Inga buffade SW dreads?
Nej. GWs FAQs kommer inte tas med föränns dom släpps i en spikade version.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Kompmallen v1.75 - Beta

Inlägg av Asplund »

Först: Tack för nidskärleken! Ni behöver inte låsa min nids-tråd riktigt än, men om ett tag kanske ;)

Sen: Deathwatch Frag Launcer, kommer inte den undan lite väl lätt? Tycker den känns ruskigt stark.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen v1.75 - Beta

Inlägg av DHettNeck »

Asplund skrev:Sen: Deathwatch Frag Launcer, kommer inte den undan lite väl lätt? Tycker den känns ruskigt stark.
Kanske. Det är ett väldigt bra vapen, men det ersätter också en väldigt bra bolter vilket man måste tänka på.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar